ראשי / חדשות / סיטרואן C4 קקטוס – החדש הגיע לישראל

סיטרואן C4 קקטוס – החדש הגיע לישראל


סיטרואן קקטוס החדש מושק בישראל עם מנוע בנזין טורבו PureTech 110 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית עם 6 הילוכים מבית AISIN, מערכת מתלים מקורית מסוג PHC לשיפור רמת הנוחות, מערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, שתי רמות אבזור, 5 שנות אחריות ועוד. הקקטוס הוא חלוץ תוכנית ה-Citroen Advanced Comfort והשקתו בישראל פותחת את חגיגות מאה השנה לסיטרואן.

סיטרואן קקטוס החדש מחליף את הדור היוצא ממנו נמכרו בעולם 161,375 יחידות מאז החל שיווקו בשנת 2014, ממשיך את מתקפת הדגמים של מותג סיטרואן לאחר השקת ה-C3 החדשה וה-C3 איירקרוס ומקדים במעט את ה-C5 איירקרוס שיושק בקרוב בישראל.

הקקטוס שומר על ממדים קומפקטיים (אורך: 416.9 ס"מ. רוחב: 172.9 ס"מ, גובה: 154 ס"מ, בסיס גלגלים: 259.5 ס"מ) ומבטיח שיפור בנוחות הנסיעה תודות למערכת המתלים החדשנית, מסוג PHC – Progressive Hydraulic Cushions  אשר מציעה פתרון הנדסי מבריק ללא מורכבות טכנית.

מדובר במערכת מתלים ייחודית שבה בולמי זעזועים בעלי פעולה הידראולית פרוגרסיבית שמחד מתאפיינים בפשטותם ומאידך, תורמים לנוחות הנסיעה. שלא כמו במערכות מתלים סטנדרטיות הנעזרות בבולם זעזועים, קפיצי סליל ומגבילי מהלך מכאניים, הבולמים החדשניים של סיטרואן מוסיפים שני אזורי שיכוך הידראוליים בתוכם ואלו מרסנים באופן פרוגרסיבי את הפתיחה והכיווץ של בולם הזעזועים.

פתרון זה מאט ומרסן תנועות חדות במהלך המתלה ויוצר שיכוך מושלם מפני שיבושי הדרך ומעניק איזון ונוחות ללא תחרות. במקרים של כיווץ או פתיחה חזקים של המתלה כתוצאה מפגישה בשיבוש קשה בדרך, בולמי הזעזועים בעלי פעולה הידראולית פרוגרסיבית מאטים בהדרגה את תנועת המתלה ומונעים חבטות פתאומיות והקפצה לא רצויה של המרכב. במקרים של פתיחה או כיווץ קלים של המתלה, לדוגמה, כתוצאה מחוסר המושלמות של סלילת הדרך, בולמי הזעזועים החדשניים יוצרים את תחושת "שטיח מעופף" על ידי ספיגה מושלמת של תחלואי הדרך.

מערכת מתלים זו עליה רשמה סיטרואן מספר פטנטים, הופיעה לראשונה בשנת 1994 במכונית המירוץ ZX Grand Raid וסייעה לה מאוד בספיגת המהלומות הקשות שבמירוצי הראלי, במיוחד בנחיתה מקפיצות. מערכת זו הופיעה גם במכוניות ה-WRC של סיטרואן לאורך השנים כמו ה-C2 S1600 משנת 2006, DS3 R3 וה-DS3 R5.

סיטרואן קקטוס החדש קיבל את מנוע הבנזין PureTech בנפח 1.2 ליטר  מנוע זה מפיק בקקטוס 110 כ"ס ב-5,500 סל"ד וכן 20.9 קג"מ כבר ב-1,750 סל"ד כשהוא משודך לתיבה אוטומטית פלנטרית מבית AISIN היפנית בעלת 6 הילוכים. שילוב יחידת כוח זו בקקטוס מניב נתוני צריכת דלק נמוכה של 19.6 ק"מ לליטר בנסיעה משולבת על פי תקן WLTP החדש ונמצא בישראל בקבוצת זיהום 3. זאת לצד תאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 11 שניות ומהירות מרבית של 193 קמ"ש.

סיטרואן קקטוס החדש ישווק בישראל בשתי רמות אבזור – FEEL ו-SHINE PK. הראשונה כוללת בקרת אקלים, בקרת שיוט, מגביל מהירות, פנסים קדמיים 'לד' לתאורת יום ואחוריים 'לד' מלא, תאורה עוקבת פניה, מראה פנימית אלקטרו-כרומטית, חיישני גשם למגבים, פנסי ערפל קדמיים, 6 רמקולים, מערכת מולטימדיה עם אפשרות הפעלה בעברית ו-Apple Car Play, גלגל הגה מצופה עור מתכוונן לגובה ולעומק, כוונון גובה למושב הנהג, מצלמה אחורית, חיישני חניה קדמיים ואחוריים עם תצוגה גרפית ועוד.

אבזור הבטיחות כולל שלל מערכות בטיחות, כולל אקטיביות מקוריות:

  • מערכת בלימת חירום אקטיבית
  • מערכת התרעה למניעת סטייה מנתיב הנסיעה
  • מערכת התרעה לניטור מרחק מלפנים
  • מערכת התרעה על הימצאות רכב בשטח המת
  • מערכת אקטיבית למניעת סנוור והחלפת עצמת התאורה בהתאם לתנאי הדרך
  • מערכת לזיהוי תמרורי מהירות והמלצה לשינוי המהירות בהתאם בבקרת השיוט
  • מערכת התרעה לערנות הנהג

כל אלה כמובן בנוסף ל-6 כריות אוויר (עם נטרול כרית אוויר לנוסע מלפנים), בקרות ייצוב, בקרות אחיזה, בקרות ניטור לחץ אוויר הצמיגים ועוד.

רמת אבזור SHINE PK מוסיפה על כך גם כניסה והתנעה ללא מפתח, מושב נוסע (בנוסף לנהג) מתכוונן לגובה, מושבי Advanced Comfort ייחודיים, חישוקים קלים במידה 17 אינץ' ועוד.

מחיר:

  • סיטרואן קקטוס 1.2 PureTech 110 כ"ס 'FEEL' – 109,990 שקל
  • סיטרואן קקטוס 1.2 PureTech 110 כ"ס 'SHINE' – 114,990 שקל

 צילומים: רונן טופלברג


אודות Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

ראה גם

פיג'ו 3008 – שמונה הילוכים, שני מנועים

Tweet"בעירי היו שתי עלמות, שתי עלמות יפות ותאומות. הן היו תמיד כל כך דומות, כל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור