ראשי / כללי / יגואר – PACE TO PACE

יגואר – PACE TO PACE


שורשיה של 'יגואר' נעוצים בשנת 1922 בבלקפול בבריטניה אז נקראה החברה  – Swallow Sidecar Cars Ltd. ב-1945 שונה שמה ל"יגואר". מייסד החברה – סר וויליאם ליונס עמד על כך שכל מכונית שהחברה תייצר תשלב ביצועים ויופי כמו שאין בשום מכונית אחרת. על אחת מהן, אולי היפה ביותר, יגואר E טייפ – כתבנו כאן בעבר, לצד יורשת הכתר, יפיפיה בפני עצמה ה-F טייפ. 
ובינתיים, לצד ה'טייפ' הצטרף ה'פייס' – מענה לרוח החדשה המנשבת וממלאת אולמות תצוגה בדגמים מוגבהי גחון. 

כן, כמו רבים וטובים מהמתחרים, גם יגואר נכנעה לצו האפנה, ולאחר שהציגה את דגמי  F פייס  ו-E פייס היא חושפת כעת גם את  יגואר I-PACE, הרכב החשמלי הראשון של החברה בעיצוב קרוסאובר אשר יתחרה בעיקר מול הדגמים החשמליים של טסלה, אודי ומרצדס.
חברת המזרח, יבואנית יגואר בישראל, החלה בשיווק הקרוסאובר החשמלי יגואר i-Pace. בשלב זה מדובר במכירה מוקדמת של הדגם ועד שנבחן את "הג'יפ על בטריות של יגואר" יצאנו להתרשם מדגמי הקרוסאובר הסדרתיים יותר.

מדובר ברכבי כביש – שטח כפולי הנעה בגדלים שונים; ה-F הגדולה יותר שהושקה ב-2015 כביש – שטח פרימיום בגודל בינוני וה-E שהושקה שנתיים מאוחר יותר.
לגדולה, בסיס גלגלים של 2.87 מ' – 19 ס"מ יותר מהאחות הקטנה. גם האורך הכללי 4.73 מ' ארוך מהקטנה ב-33 ס"מ משמעותיים.
ובכל זאת, כשתסתכלו בדף הנתונים תגלו כי משקל המכוניות נוטה לרעתה של הקטנה יותר – תוצאה  של שימוש באלומיניום  קל (F) לעומת מרכב פלדה (Eׁׂׂׂ).

המנועים, בגרסאות שקיבלנו למבחן, זהים. מדובר במנוע 2.0 ליטרים טורבו בהספק זהה – 250 כוחות סוס. ה-F מיובאת גם בגרסאות מנוע דיזל 2 ליטרים ו-3 ליטרים. תיבת ההילוכים האוטומטית פלאנטארית שונה – שמונה הילוכים ב-F ותשעה הילוכים ב-E.

E-PACE מימין F-PACE משמאל

.

יגואר E-PACE
הוא משתייך לקטגוריית הC-SUV פרימיום. זה אומר קרוסאובר בינוני בגודלו אבל אלה שעולים ביוקר.
זה אומר אאודי Q3 במוו X1 וולבו XC40 מרצדס GLA ועוד דגמים כגון DS7 רינג' רובר איווק ועוד.

ליגואר זה לקח קצת זמן, אבל בשנה שעברה E הוצגה. והיא נראית טוב. היא נראית קצת יגואר מלפנים, קצת יגואר מאחור, הפרופורציות טובות, המראה אתלטי וסמל היגואר השועט קדימה לא משאיר מקום לספקנים.
תא הנוסעים מרגיש ספורטיבי ואלגנטי. המבנה עוטף את הנהג ותנוחת הישיבה די ספורטיבית, יחסית ל-SUV.  המרווח לנהג טוב, למעט קירבת הקונסולה המרכזית לברך ימין של הנהג. תא הנוסעים מרשים עם הרבה עור ופלסטיקה נעימה, אבל אם תחפשו טוב, תגלו שפה ושם איכות החומרים אינה ברמה אחידה ופלסטיקה פשוטה יותר גם בנמצא.

ברמת הכניסה שבה נהגנו (הנקראת E-PACE ׂׂ) יש גג פנוראמי, מושבים חשמליים, 5 שקעי USB , בלם יד חשמלי ומצלמת רוורס. בגרסת S נוספים גם  כניסה והנעה ללא מפתח, תא מטען נפתח חשמלית, חישוקי 18 אינצ', חיישני חנייה 360 מעלות, מערכת חניה אוטונומית ועוד וישנה גם גרסת S פלוס מצוידת עוד יותר באבזור הכולל בין היתר: לוח מחוונים דיגיטלי  חישוקי 19 אינצ' ומערכת שמע משודרגת.

E PACE היא מכונית רחבה המשתרעת לרוחב של 198 ס"מ ומציעה מרחב טוב לנוסעים בעיקר בממד הרוחב ותא מטען רחב בנפח 577 ליטרים.

על אף משקלו הגבוה מאוד  (1832 ק"ג) הרכב נמרץ ואנרגטי, תודות למנוע טורבו יעיל בנפח 2 ליטר ובהספק 250 כ"ס. כל זה עובר דרך תיבה אוטומטית בעלת תשעה יחסי העברה ומביא גם לצריכת דלק סבירה של כ-10.5 ק"מ לליטר בתנאי נהיגה מציאותיים. המתלים קשיחים, השלדה מחוזקת וההנעה היא כפולה (4X4). כתוצאה מכך אחיזת הכביש מהודקת וטובה, התנהגות הכביש מרשימה וספורטיבית ביחס למתחרים. בכל מה שקשור בנוחות נסיעה – במהירויות הגבוהות זה עובד מצוין, בדרכים המשובשות והעירוניות, הנוקשות גובה את מחירה.

בשטח – מפתיע לטובה. אבל מי ירד איתו לשטח?

 

ליגואר מערכת בלימת חירום אוטונומית שיכולה לזהות גם הולכי רגל. כגיבוי, הותקנה גם כרית אוויר חיצונית המתנפחת  בחזית הרכב, במטרה לצמצם את הפגיעה בהולך הרגל.

E-Pace האופנתי והמסוגנן, מציע התנהגות כביש ספורטיבית ומהנה לנהיגה ויחידת כוח נמרצת. מחירו מתחיל ב–295 אלף שקל והוא לא זול ביחס למתחריו. למרות נוחות נסיעה לא מושלמת ואיכות שנופלת מדגמי יגואר היקרים יותר, יש בו את הקסם ובמיוחד את הסמל האקסלוסיבי, שאולי עושה לחלק מהאנשים את ההבדל.

יגואר F-PACE
עם חלוקת משקל מאוזנת לפנים- אחור של 50-50, שלדת שברובה עשויה אלומיניום ומערכת הנעה כפולה חכמה, ה-F מבטיחה לתת כיסוי להצהרת החברה כי מדובר בקרוסאובר לחובבי נהיגה.

הוא אמור להתחרות בתותחים כבדים כדוגמת אאודי Q7, מרצדס GLE, במוו X5 מאזארטי לבנטה ועוד. התחמושת הראשונה שנשלפת היא העיצוב החיצוני. ה-F מזוהה עם יגואר קודם כל תודות לגריל האופייני שבחזית. חוץ מזה הוא פשוט יפה. גדול. מרשים.

סביבת הנהג מסגירה את העיצוב המוכר בדגמי הדור הנוכחי של יגואר. אבל בניגוד לעיצוב החיצוני, כאן ההתרשמות פחות נלהבת. הרכב שהושק ב-2015 נראה שמרני, קצת קודר, למרות ריפודי העור הבהירים והנאים. גם איכות החומרים אינה מושלמת כמצופה מרכב שכזה. רשימת האבזור כוללת מסך מגע בגודל "8 עם מצלמת נסיעה לאחור, ריפודי עור, מושבים קדמיים מתכווננים חשמלית ומחוממים, חלון שמש פנוראמי, דלת תא מטען ומראות מופעלות בחשמל, חישוקי "18 קלים ושש כריות אוויר.

ציוד הבטיחות ברמת מחירים שכזו צנועה יחסית. כאן היא כוללת בלימה אוטונומית במצבי חירום, התראה על סטייה מנתיב ומערכת מובילאיי. התראה על שטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור, בקרת שיוט אדפטיבית עם אפשרות זחילת פקקים ומעבר אוטומטי בין אור נמוך לגבוה, הן רק אופציה בתוספת תשלום. ובנוסף; ההתנעה לא דורשת מפתח, אך כניסה ונעילת הרכב מתאפשרת רק עם הפעלת השלט.

מרחב הפנים ענק – תוצאה של ממדים ענקיים ובמיוחד בסיס גלגלים בן 287 ס"מ, זה מתבטא במיוחד במושב הקדמי ובתא המטען הענק. נוחות הנסיעה היא בסדר, אבל מיגואר היינו מצפים לבידוד וריחוף טובים אף יותר. בגרסת המבחן לא סבלנו מצמיגים מוגזמים בחתך מטורף של 22 אינטש ובכל זאת, הורגשו שיבושי הכביש פה ושם.
הקנס על  הקשיחות המסוימת הזו נשכח חיש מהר,  והחיוך חוזר לפניו של הנהג ( ומחווירה את פני הנוסעים?) כשהיגואר המגודלת הזו שמה פעמיה לכיוון הכביש המפותל. אז באה לידי ביטוי הבטחת היצרן והקרון הענק הזה מתרגם את הפניות ההגה ליכולת פניה טובה. במוד נהיגה 'דינאמי', המצב אפילו משתפר.

את הכבודה הזו מניע מנוע בנזין — 2.0 ליטר טורבו המפיק 250 כ"ס ו־36.5 קג"מ. הדרך לגלגלים עוברת דרך תיבה אוטומטית בעל שמונה הילוכים וההנעה היא כפולה אבל לא־קבועה; זה מתחיל בהנעה אחורית ועובר, כהרף עין,  מהנעה אחורית לכפולה עם יחס של 50:50 בין הצירים.

התנעת המנוע, אגב, מלווה ברעש מורגש ההולך ופוחת עם התחממותו. הביצועים עומדים על 6.8 שניות ל-100 קמ"ש ממצב עמידה ועד ל-217 קמ"ש מהירות מירבית. צריכת הדלק, אגב, די זהה לאח הקטן (אך הכבד יותר ) – 10.5 ק"מ לליטר.

במחיר של 459,000 ש"ח, לא קל ל-F לעמוד מול מתחרות זולות יותר. אין ספק שמדובר בקרוסאובר פרימיום גדול, עם ייחוס בריטי וסמל סקסי בחזית. העיצוב החיצוני מנצח, הפנימי פחות. היתרון הגדול של ה-F היא היכולת הדינאמית בכביש המפותל וגם הביצועים טובים. ואם כבר שאלתם אז הוא גם בעל יכולת שטח לא רעה בכלל.
אך כשמדובר בקהל היעד ששם בראש מעייניו את נוחות הנסיעה, ואיכות כללית גבוהה הנראית לעין ומורגשת בחומרי תא הנוסעים , ה-F  מצטיין פחות.


אודות אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. עיתונאי רכב בעל ניסיון בכלי תקשורת מובילים. . מורה ומדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ( WWW.GALGALOVE.CO.IL), חי אוהב ונושם את תחום הרכב, והנהיגה. ניתן ליצור קשר: iseack@drivetime.co.il

ראה גם

טויוטה 2019 – קורולה וראב 4 חדשים

Tweetהקורולה החדשה וראב 4 החדש הגיעו בטיסה מיוחדת לישראל לימים ספורים בלבד להצצה ראשונה ובלעדית. הקורולה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור