ראשי / מבחני רכב / יונדאי I30 – דור שלישי עם מנוע טורבו

יונדאי I30 – דור שלישי עם מנוע טורבו


עם תקציב של כ-140 אלף ש"ח, יעמדו לפניכם, באולם התצוגה של יונדאי, לא מעט אפשרויות; זו יכולה להיות יונדאי טוסון מוגבהת ומסוקסת, יונדאי קונה אופנתית, או אולי משפחתית בגודל מלא שעונה לשם אלנטרה. ואם אתם שוחרי איכות הסביבה ומעוניינים לחסוך בהוצאות הדלק – יונדאי איוניק גם היא ברשימה. הקומפקטית שבחבורה- I30 החדשה, סוגרת את הרשימה וקוראת תיגר אל מול מלכת הקבוצה – הפולקסווגן גולף.

מדובר בדור שלישי לקומפקטית שהוצגה לראשונה ב-2007 וכעת, משהוצג בשנה שעברה הדור הנוכחי הוא ניצב מול שוק עם העדפות שונות – העדפות מוגבהות, העדפות ירוקות.

הפרופורציות שלה נאות; החזית מהוקצעת, הפרופיל מאוזן והישבן חתיך. לא, יונדאי I30 לא תסובב ראשים אחריה, היא יפה, אבל לא בולטת. כך גם תא הנוסעים – מפוסל, נאה, עם שילוב צבעים לא קודר, ואיכות הרכבה מרשימה. פה ושם הפלסטיקים נוקשים, אבל נעים לשהות בתוכה. תנוחת נהיגה נוחה קל למצוא, במיוחד בגרסת ה]פרימיום בעלת הכוונון החשמלי של מושב הנהג. המושב נוח.  גם הספסל מאחור מרווח ונוח לישיבה. בשילוב עם פתחי המיזוג האחוריים והגג הפאנוראמי הענק בגרסה הבכירה, גם ליושבים מאחור צפויה שהות נעימה במשפחתית הקומפקטית. את הפרק הזה סוגר תא מטען ממוצע בגודלו שטוח במבנהו ובעל נקודות קשירה ושקע טעינה.

מערכת מולטימדיה מקורית עם התקנה של מערך קונקטד של יונדאי, מצלמת נסיעה לאחור, משטח טעינה אלחוטי לטלפון הנייד, בקרת אקלים מפוצלת, מושב נהג חשמלי, תאורת לד מלאה, חישוקים קלים  וגג פאנוראמי ענק הם חלק מרשימת האבזור הלא קצרה שבגרסת הפרימיום. בתחום הבטיחות מצויידת הI30  מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מנתיב (ללא תיקון), ניטור שטחים מתים וציון חמישה כובי בטיחות של NCAP.

ברוח התקופה קיבלה גם ה-I30 יחידת הנעה קטנת ומוגדשת. היא משווקת בישראל עם מנוע 1.4 ליטר – 140 כ"ס ב-6000 סל"ד, 24.7 קג"מ ב-1500 סל"ד –  והדרך לגלגליה הקדמיים נעשית דרך תיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. בפועל – העסק הזה עובד מצוין; שמירת הקצב טובה, ותאוצה של 9.2 שניות מעמידה עד ל-100 קמ"ש אמנם איטית ממתחרות כמו הונדה סיויוק 1.5 ופולקסווגן גולף, אבל מספקת בהחלט. פה ושם מהססת מעט תיבת ההילוכים, במיוחד בתחילת הנסיעה. לא משהו חריג או מעצבן אבל ניכר כי התיבה המקבילה של קבוצת פולקסווגן, זריזה יותר בפעולתה.

השילוב בין מנוע ותיבה שכאלה, מבטיח יעילות ובתנאי נהיגה נכונים יניב גם צריכת דלק טובה. בפועל – צריכת דלק ממוצעת בתנאי נהיגה ריאלים של כ-14 ק"מ לליטר, נראים מציאותיים בהחלט.

כשמדובר במכונית נמוכת קומה ובוודאי קומפקטית בעלת סרחי עודף קטנים מלפנים ומאחור, הציפיה היא להתנהגות דינאמית ואפילו ספורטיבית, קרי- אפשרות לנהוג חזק ומהר בכביש מפותל ואפילו להינות מכך. זהו היתרון העיקרי של מכוניות שאינן מוגבהות, מגודלות ומוגזמות. ועד שתגיע אלינו היונדאי I30 N שמעזה לקרוא תיגר אפילו על הגולף GTI, ולפי ביקורות גם מצליחה, נציין כי ה-I30 הנוכחית, יודעת לשלב בין נוחות נסיעה טובה והתנהגות מאוזנת.
כיול המתלים מעט נוקשה אך למרות חתך צמיגים 45 בחישוק ה-17" שבגרסת הפרימיום, בידוד תא הנוסעים משברי האספלט, מרשים.

שילדת היונדאי משתפת פעולה ומהדקת קווי פניה, בשילוב עם הגה קל אחיזה גבוהה ודוושת בלם בעלת פעולה הדרגתית וליניארית. זה לא אומר שהיא ספורטיבית ומרגשת, אבל מבטיח לכם שתתחברו איתה לנהיגה בכביש המפותל, יותר מאשר באלנטרנטיבות שצויינו בתחילת הכתבה.

חיים קשים לה ליונדאי I30 הקומפקטית בעידן בו "דמויי ג'יפים" מקבילים אליה במחיר. אך עדיין, יש מי שמחפש את החיבור לנהיגה, לשבת קרוב יותר לכביש, לנהוג ברכב פחות מגושם, יותר יעיל.
ככזו, יונדאי I30 החדשה, היא מכונית טובה מאוד. יחידת ההנעה החדשה, היכולת הדינאמית, איכות הבניה הטובה, האבזור הרב, נוחות הנסיעה כל אלה מציבים אותה בשורה אחת עם הטובות בקבוצה.

 


אודות אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. עיתונאי רכב בעל ניסיון בכלי תקשורת מובילים. . מורה ומדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ( WWW.GALGALOVE.CO.IL), חי אוהב ונושם את תחום הרכב, והנהיגה. ניתן ליצור קשר: iseack@drivetime.co.il

ראה גם

יונדאי 2019 – חידושים ודגמים חדשים

Tweetיונדאי פותחת את שנת 2019 עם כ-8 דגמים חדשים אשר מושקים היום ובקרוב, ומתיימרת להציב …

8 תגובות

  1. בהמשך לנכתב בכתבה –
    "ניכר כי התיבה המקבילה של קבוצת פולקסווגן, זריזה יותר בפעולתה".

    תיבת ההילוכים הדו-מצמדית עם שבעה הילוכים,
    של רכבי הקונצרן: יונדאי/קייה אינה בעייתית
    כמו תיבות ההילוכים הדו-מצמדית עם שבעה הילוכים
    של קונצרן: פולקסואגן/סקודה/סיאט.

    • תגדיר ״בעייתית״ – מדובר באותה טכנולוגיה על יתרונותיה (זריזות, חיבור ישיר למנוע, חסכון בדלק) וחסרונותיה (היסוס בזינוק, פחות רהוטה מתיבה פלנטרית בפקקים ומצמדים שאורך החיים שהם רגיש לזחילה על דוושת הבלם).
      אתה משווה את תיבת ה-DSG של קבוצת VAG שמאד פופולארית בארץ (להערכתי נמכרו מעל 150,000 מכוניות בישראל ב-10 השנים האחרונות) לעומת התיבה המקבילה של קונצרן יונדאי/קיה אשר רב המכוניות המשווקות בארץ לא מצוידות בה ולכן הרבה פחות נפוצה.
      בקיה סיד ובספורטאג׳ גם יש צורך להחליף מצמדים והיו לא מעט תלונות על התיבה בספורטאג׳ הכבדה על התחממות מצמדים והצורך להמתין להתקררותם עד שאפשר להמשיך בנסיעה.

  2. מרבית רכבי קבוצת vag במיוחד אלו שבהם תיבת ההילוכים DSG הם רכבי ליסינג מעולים.
    הדאגות הם לא שלך, כי תמיד תקבל רכב חלופי.
    ולכן היבואן יכול לאמץ את הסלוגן –
    "בחרתי שוב ברכב של הקונצרן בגלל חווית הנהיגה ובגלל התקווה שהפעם אולי יתמזל מזלי והרכב יהיה חף מבעיות".

    • לא הבנתי את תגובתך האחרונה שנראית כאילו נלקחה מאיזה ברושור – אתה ציינת בתגובתך הראשונה בבטחון (לכאורה…) שהגירים כפולי המצמד של קונצרו יונדאי נטולי בעיות – אני הגבתי לך שאתה טועה, והתיבה של יונדאי אינה נטולת בעיות – המידע על כך קיים וזמין ברשת, למרות שאתה רשאי להמשיך ולהתעלם.

  3. מני, אני מאוד מקווה שאתה מודע לבעיות שהיו ועדין קיימות
    בתיבת ההילוכים DSG7 של הקונצרן VAG.

    להזכירך הייתה בעבר תביעה יצוגית מול היבואן צ'מפיון
    וניתנה פשרה בבית המשפט המחוזי בתל-אביב.
    כתוצאה מכך לקוחות שברכבם קיימת תיבת ה- DSG7,
    הנכללים בהסדר קיבלו פיצוי והארכת אחריות.

    גם כיום היבואן נותן אחריות ארוכת טווח של רצון טוב
    לרכבים המטופלים במוסכי היבואן או המורשים מטעמו.

    אך אתה יכול עדיין לטמון ראשך בחול ולהמשיך בדברי
    השבח לתיבה תיבת ההילוכים DSG7.

    כולי בתקווה שאתה כאזרח הרוכש בכספו הפרטי
    את אחד מרכבי הקונצרן VAG,
    לא תסבול מתקלות בתיבת תיבת ההילוכים DSG7.
    בעבר הרחוק ברכבי הקונצרן VAG הייתה
    תיבת הילוכים DSG6 (זאת עם השישה הילוכים)
    שנחשבת לאמינה יותר.

    מאחר ואתה לא מכיר אותי אישית,
    ברצוני להביא לידיעתך שבעבר הלא רחוק עד יציאתי לגמלאות
    עיסוקי היה בתחום ציי הרכב.
    כך שמהלך תקופת עבודתי נצבר לאורך תקופה ארוכה
    ברשותי ידע ונתונים ממוחשבים על תקלות וסוגי התקלות
    על מרבית דגמי הרכב (פרטי/מסחרי/שטח) המשווקים בישראל.

    מאחר ואתה שולל את המידע שנצבר במהלך עבודתי,
    אתה מוזמן לעיין בפורומים הישראלים בתחום הרכב
    לדוגמה תתחיל באתר: carsforum.
    בפורומים כמעט ולא קיים שיח על התיבה הדו-מצמדית
    של הקונצרן יונדאי/קייה.
    באם קיים השיחהוא בעיקר על התיבה הדו-מצמדית
    אשר ברכב קייה ספוטאג 1.6 טורבו.

    • היכן טענתי שלא היו בעיות בתיבת ה-DSG של VAG? הגבתי ספציפית לטענתך על כך שהתיבה של יונדאי/קיה נטולת בעיות.
      לא תמצא התייחסות רבה לתיבה של יונדאי/קיה כיוון שהיא שווקה עד לאחרונה בדגמים מאד ספציפיים – קיה סיד ויונדאי וולוסטר ומ-2016 גם ב-i30. למעט הוולוסטר שנמכרה במספרים זעומים הסיד והיונדאי שווקו בעיקר לציי רכב. ד"א, מדובר באותה תיבה שמצוייה בספורטאז' ובטוסון המצוידים במנוע המוגדש.

      התיבה של VAG ה-ר-ב-ה יותר נפוצה (בסדר גודל) והטכנולוגיה הרבה יותר ותיקה.
      אני בעל כישורים טכניים (מהנדס) ובקיא בטכנולוגיות בתחום האוטומוטיב, כך שתמים אני לא…
      תיבת ה-DSG6 בעלת המצמדים הרטובים (מצמדים טבולים בשמן) עדיין משווקת אך היא קיימת רק בדגמי מנוע המפיק מומנט גבוה מ-25.5 קג"מ. זאת אכן תיבה מאד מוצלחת, ואורך החיים של המצמדים ארוך יחסית, אך עלות התחזוקה שלה יקרה (דורשת החלפת שמן פעם ב-60K ק"מ שעלותו יקרה יחסית).

      לגבי תיבת ה-DSG7, בעלת המצמדים היבשים, היא משווקת כבר בדורה השלישי. בשנים הראשונות היא בסלה מבלאי מצמדים מופרז וכשלים במכאטרוניק. המכאטרוניק הוחלף בחדש מאז ובשנים האחרונות הוא כבר לא מהווה נקודת תורפה. גם המצמדים שופרו, אך עדיין הם רגישים לשימוש – נהגים שנוהגים בתוואי פקוק מאד וזוחלים עם רגל לחוצה קלות על דוושת הבלם שוחקים את המצמד (תופעה זאת מקבילה לנהיגה בגיר ידני עם "חצי קלאץ'). זאת נקודת התורפה של כ-ל הגירים כפולי המצמד עם מצמדים יבשים. רק לסבר את האוזן, עלות החלפת מצמדים בתיבה של VAG היא כ-3000 ש"ח (ואפשר למצוא מקומות מתמחים בפחות) וזה בלאי טבעי לא איזו תקלה – גיר רובוטי כפול מצמד הוא בעצם גיר רגיל (למען הדיוק שני גירים רגילים – מנגנון גיר אחד שאחראי להילוכים האי-זוגיים ומנגנון שני להילוכים הזוגיים) וכפי שבגיר רגיל המצמד מתבלה, אז כך גם בגיר רובוטי.

      • מני, כל שנכתב על ידך ידוע לי ומקובל עלי.

        כמו כן ידועה לי התקלה ברכבי קייה ספוטג'
        מהדגם 1.6 ל' טורבו, אוט', GT Premium.
        הבעיה הידועה שבגיר כפול מצמד 7 הילוכים שבדגם זה,
        בנסיעה בפקקים הגיר מתחמם ומתקבלת ההודעה
        לעצור בצד ל- 5 דקות שנוזל הקירור של הגיר יתקרר.

  4. ועם מזכירים את רכבי היבואן: צ'מפיון מוטורס בע"מ,
    יבואנית המכוניות: פולקסואגן/סקודה/סיאט/אאודי.

    מצורף קישור לאישור הסדר פשרה עדכני מתאריך: 28.08.2018,
    בהקשר לכשל בשרשרת התזמון במנועי קבוצת VAG מסוג: TSI ,TFSI,

    https://www.championmotors.co.il/wp-content/uploads/2018/09/timing-settlement.pdf

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור