ראשי / מבחני רכב / מיצובישי טריטון – גרסאות חדשות לטנדר המוכר

מיצובישי טריטון – גרסאות חדשות לטנדר המוכר


כלמוביל, יבואנית מיצובישי בישראל, מציגה שדרוג אבזורי בשתי גרסאות חדשות של הטנדר טריטון – DAKAR SE ו- SUPREME. גם גרסת ה-DESERT משודרגת מבחינת האבזור. ׁ(ראו פירוט בתחתית הכתבה)
לבשנו כפפות עבודה ולקחנו את הטריטון החזק בהיצע – DAKAR, בכדי לעמוד על טיבו של הטנדר שהחליף את ההאנטר ב-2015.

בראשית (1978) בראה מיצובישי את ה-L200, טנדר קומפקטי שדגם הטריטון שהוא כבר הדור החמישי שלו, החליף את ההאנטר והמגנום שהיו לפניו. לטריטון מרכב, שילדה וארגז חדשים למרות שמבחינת הממדים והעיצוב הדמיון להאנטר שהוחלף, כמעט זהה.

לטריטון מנוע 2.4 ליטר טורבו דיזל חדש. בלוק המנוע מאלומיניום, תזמון השסתומים משתנה (יניקה ופליטה),  גל זיזים עילי כפול – ויחס הדחיסה נמוך יותר שתורם לפעולה חלקה יותר.
לגרסת הדאקאר 181 כ"ס (154 כ"ס בגרסאות האחרות) תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בת 5 הילוכים (יש גם ידנית 6 הילוכים) ותא נוסעים כפול (בארץ).

הטריטון הוא רכב עבודה. אבל רכב עבודה לא חייב להיות רבוע תכליתי ומשעמם. הטריטון הוא רכב נאה ומרשים ובמיוחד בגרסת הדאקאר.
פתיחת דלת מגלה כי, פנים הרכב מזמין ונוח ומכיל מושבים נוחים מלפנים ומאחור. בנוסף, אבזור עשיר הכולל בקרת שיוט, מערכת מולטימדיה עם אינטרנט מובנה, Waze ו-"סלופארק", בקרת אקלים, פנסי קסנון, מצלמת רוורס, מראות עם קיפול חשמלי ועוד.

ובכל זאת, למרות העידון והפינוק שמציע רכב העבודה המודרני, עדיין מדובר בטנדר. נוחות הנסיעה בסה"כ טובה, אך שילוב של מתלים נפרדים מלפנים וסרן אחורי נתמך קפיצי עלים, גובה את מחירו; מבנה הטנדר המבוסס על שילדת סולם ומתוכנן לנשיאת משקל, יתקשה להתחרות בנוחות לה הורגלתם ברכב נוסעים מודרני או אפילו בזה של SUV מגודל. שיפור בנוחות מושג עם העמסת משקל על גבי הטנדר.

עצמת המנוע, הבידוד מרעשים, הישיבה הגבוהה והשיוט בכביש המהיר, יפתיעו את כל מי שיצפה מטנדר להיות מגושם ומסורבל. הטריטון משייט בקלילות במהירויות תלת ספרתיות ומחייב עין בוחנת על מד המהירות. תגובת המנוע טובה מאוד בשילוב עם תיבת ההילוכים ומספקת תאוצה מרשימה ובטיחות אקטיבית. גם אחיזת הכביש גבוהה, אך עדיין דורשת מודעות –  מרכז כובד גבוה, מתלים רכים והנעה אחורית מחייבים האטה וכושר איפוק בסיבובים. בנוסף למערכת מובילאיי, מותקנת בטריטון, מערכת מקורית להתרעה על סטיה מנתיב.

ועוד בנושא בטיחות –  לטריטון מערכת הנעה מתוחכמת בגרסת הדאקאר התורמת לבטיחות. היא נקראת סופר-סלקט 2 ומאפשרת לנסוע בהנעה כפולה גם על גבי אספלט. זהו יתרון במיוחד כשתנאי האחיזה הופכים נמוכים/ גבוליים. ההנעה הכפולה בעלת ארבעת המצבים ( אחורית – הנעה כפולה לכביש – הנעה כפולה לשטח – הנעה כפולה לשטח מאתגר LOWׂ) מגובה במערכת בקרת משיכה יעילה וגם בנעילת דיפרנציאל אחורית. המפרט הארוך הזה, תורם ליכולת שטח מרשימה כשנקודת התורפה הבולטת בטנדר היא זווית הנטישה הקטנה הנובעת מהעובדה שלדאקאר ארגז ארוך מהרגיל.

ארגז  מאוד ארוך זהו גם יתרונו העיקרי, לצד כושר העמסה של קצת יותר מטון – גבוה ביחס לטויוטה היילקס וההאנטר היוצא, ומתקרב לכושרו של האיסוזו די-מקס. כושר הגרירה של ההאנטר הוא הגבוה בקטגוריה – 3 טון לנגרר עם בלמים.

הטריטון מתחרה כאמור בעיקר באיסוזו די-מקס מלך טבלת מכירות הטנדרים בטויוטה היילקס ובאחיו התאום הפיאט פולבק קטגוריה מעליו נמצאים הטנדרים המגודלים האמריקאים המציעים מקלטי -מס למי שמוכן להסתובב עם דינוזארים כדוגמת הסילברדו/ ראם / F350.

הדגמים החדשים המוצעים:

דגם ה- Dakar SE כולל בנוסף לאבזור העשיר גם תוספת של ריפודי עור שחורים, חימום למושבים הקדמיים, מושב נהג חשמלי ומערכת כניסה והתנעה ללא מפתח – KOS. המחיר 244,900 ₪.

דגם ה- Dakar SE כולל מנוע טורבו-דיזל אינטרקולר 2.4 ליטר, בעל הספק משודרג של 181 כ"ס ב-3,500 סל"ד ו-43.8 קג"מ ב-2,500 סל"ד, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני, הנעה 4X4 מתקדמת מסוג Super Select II + נעילת דיפרנציאל אחורי (RDL), צמיגים רחבים במידה 245R65/R17 וחישוקי סגסוגת קלה, פגוש אחורי הכולל מדרך, מובילאיי מדגם 630, ידית הילוכים והגה 4 צלעות מצופים עור, עיצוב חדש ללוח השעונים ומחשב הדרך, מערכת Connected Car הכוללת דיבורית BT, מצלמת רוורס, חיישן גשם ותאורה, כפתורי שליטה מההגה ו-6 רמקולים, מנופי העברת הילוכים מגלגל ההגה, מראות מתקפלות חשמלית הכוללות איתותו ופנסים ראשיים מסוג Bi-Xenon בשילוב LED DRL.

דגם ה- Supreme החדש כולל מנוע טורבו-דיזל אינטרקולר 2.4 ליטר, בעל הספק משודרג של 181 כ"ס ב-3,500 סל"ד ו-43.8 קג"מ ב-2,500 סל"ד, תיבת הילוכים אוטומטית בעלת 5 יחסי העברה ואפשרות לתפעול ידני, הנעה 4X4 מתקדמת מסוג Super Select II + נעילת דיפרנציאל אחורי (RDL), צמיגים רחבים במידה 245R65/R17 וחישוקי סגסוגת קלה, פגוש אחורי הכולל מדרך, מובילאיי מדגם 630, ידית הילוכים והגה 4 צלעות מצופים עור, עיצוב חדש ללוח השעונים ומחשב הדרך, מערכת Connected Car הכוללת דיבורית BT, מצלמת רוורס, כפתורי שליטה מההגה ו-6 רמקולים, חיישן גשם ותאורה ומראות מתקפלות חשמלית. מחיר 235,900 ₪.

דגם ה- Desert שודרג עם צמיגים רחבים במידה 245/70R16, חישוקי סגסוגת קלה, כנפוני צד (fenders), ידית הילוכים והגה 4 צלעות מצופים עור, מערכת שמע משודרגת הכוללת BT עם שליטה מההגה ומדרגות צד בעיצוב חדש. המחיר נותר ללא שינוי ועומד על 229,900 ₪.


אודות אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. עיתונאי רכב בעל ניסיון בכלי תקשורת מובילים. . מורה ומדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ( WWW.GALGALOVE.CO.IL), חי אוהב ונושם את תחום הרכב, והנהיגה. ניתן ליצור קשר: iseack@drivetime.co.il

ראה גם

טויוטה לנד-קרוזר – סוס מנצח לא מחליפים

Tweetירדנו במורד שביל העפר המוביל לכיוון הירדן ההררי. גשר הבטון שעל הנהר קרס מעצמת הזרימה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור