ראשי / דו גלגלי / KTM MACINA KAPOHO 272 – אנדורו עם פדלים

KTM MACINA KAPOHO 272 – אנדורו עם פדלים


אחת מתצפיות החובה באזור אילת, היא תצפית הנמצאת כ-15 דקות נסיעה מהעיר. תצפית הניתן לצפות ממנה לכיוון דרום לתוך סיני או אל מפרץ אילת הנפרש ממול. מתצפית הר יואש ניתן לזהות בקלות הרים רבים סביב: הר יהושפט שנשא לגובה של 508 מטר, הר צפחות, הר שלמה, הר אסא שגובהו 525 מטר וממול רכס הרי מידין שבירדן, שנשאים לגובה של 1300 מטר.

אל התצפית שבראשה אנטנה ענקית ניתן להגיע על דרך עפר שבהמשכה עלייה תלולה. גם רכב פרטי יכול לטפס, אך רצוי להגיע עד לחניית העפר המסודרת (שלושה מפלסים רחבים). מהחניה ועד נקודת התצפית, הדרך הופכת לתלולה יותר, עבירה פחות.
על סיפונו של השברולט טראוורס בעל ההנעה הכפולה לא התקשנו לטפס עד למרגלות האנטנה הניצבת בפסגה. אבל גם איתו נדרשה נסיעה איטית ומבוקרת על השביל, שבהמשכו, כביש תלול מתפתל ורווי בורות.

עם ה- KTM MACINA KAPOHO 272 – אופני הרים היברידיים, דהרנו במהירות במעלה העליה להר יואש שגובהו 734 מטר.
שלא תטעו – אלה אינם אופניים חשמליים שמניידים את הרוכב העצלן בלחיצת כפתור בלבד (שאיננה חוקית, אגב). מדובר באופניים מקצועיים הבנויים לרכיבת שטח תובענית, הדורשת מהרוכב מאמץ פיזי, אך בד בבד מרחיבה את מעטפת הביצועים שלו.

זהו דגם חדש שמייבאת ד.ל.ב מוטוספורט יבואנית KTM לישראל, הנמכר במקביל לדגם KTM Macina Lycan 275 אותם בחנו כאן בעבר.

צילום: ק.ט.מ

KTM MACINA KAPOHO 272 הם אופני שטח חשמליים בשיכוך מלא המיועדים למגוון רחב של סגנונות ותנאי רכיבה. לראשונה חבויה הסוללה כחלק אינטגרלי בשלדת האופניים וממש כמו בעולם אופנועי השטח החישוק הקדמי שונה בקוטרו  ( 29 אינץ' ) מהחישוק האחורי המגיע במידה 27.5 אינץ' עם צמיג רחב במיוחד – שילוב המשפר אחיזה והתנהגות בתנאי השטח השונים.

בעזרת מערכת הינע ותגבור חשמלי מתוצרת BOSCH בעלת מנוע 36 וולט ו-250 וואט וסוללת ליתיום, המותקנת באופן אינטגרלי בשלדת האופניים, (13.4 אמפר\שעה והספק של 500 וואט), הטיפוס במעלה הר יואש לא דרש מאמץ רב מדי בעוד קצב ההתקדמות היה מהיר יחסית.

יחסית, כיוון שעליה ארוכה ותלולה שכזו הייתה גובה מהרוכב על אופני הרים סטנדרטיים מאמץ רב ורכיבה בהילוך נמוך במיוחד, על מנת לשמר את פעימות ליבו בתחום הבטוח. האפשרות לבחור את מידת התגבור החשמלי היא בידי הרוכב, ע"פ כושרו ורצונו להתאמץ.
ניתן לבחור ברכיבה ללא תגבור כלל הדורשת מאמץ רב / רכיבה איטית מאוד בהילוך נמוך, עקב משקלם של האופניים (23.9 ק"ג) , או להתפנק עם אחת מארבעת האפשרויות הבאות: ECO – TOUR – SPORT – TURBO.

לכל אחת מאפשרויות התגבור, טווח רכיבה, שתלוי כמובן במשקל הרוכב, תנאי השטח וטווח הסיוע. לאחר טעינת לילה ארוכה הראה צג המידע המותקן מול הרוכב טווח מרבי של כ-200 ק"מ במצב ECO. הטווח כמובן יורד כשנבחר מוד תגבור גבוה יותר.

איכותם הגבוהה של הרכיבים מהם בנויים אופניים אלה מתבטא גם במערכת הילוכים מבית SHIMANO ומערכת בלימה הידראולית עם דיסקים ו-4 בוכנות ( SHIMANO ). את שיכוך המהמורות  מבצעים  מזלג ובולם אחורי מבית FOX בעלי טווח כוונון רחב מאוד ומהלך של 160 מ"מ.

ואכן, רכיבה על האופניים הללו, מאפשרת מהירות גבוהה יחסית גם כשהשטח רווי מהמורות ומכשולים וכל זאת בביטחון רב. היתרון העיקרי שלהם הוא בעיקר התמודדות עם מכשולים קיצוניים הדורשים כוח רב. אמנם רוכב סופר – מקצוען יצלח מכשולים קיצוניים שכאלה אך רוכב ממוצע, כמוני, יוותר לעיתים על התמודדות שכזו. לא עם האופניים הללו. לאלה אגב, שליטה על גובה אוכף הרכיבה, בעזרת מנוף על גבי הכידון.  עוזר מאוד בהתמודדות עם שינויי טופוגרפיה וטיפוס המשתנים באופן קיצוני תוך כדי רכיבה.

טווח 44 ק"מ במצב "טורבו"

מאידך, לרוכבי הקרוס קאנטרי, הנוהגים לרכוב למרחקים גדולים ובמהירות גבוהה יחסית, התגבור החשמלי איננו אידיאלי. זאת כיוון שהתגבור החשמלי, ע"פ תקינה, אפקטיבי עד למהירות של כ-25 קמ"ש. זה טוב לעליות ממושכות, אך רכיבה מישורית או בעלת שיפוע מתון, תאלץ את הרוכב לדווש בעזרת שריריו בלבד.

זה מורגש, ובאופן מידי, כשצג המהירות חוצה את הספרות 25 קמ"ש. או אז מורגשת הפחתה מידית בתגבור החשמלי והרוכב נאלץ להתמודד עם משקלם של האופניים. למרות זאת, ברכיבה המשלבת טיפוס תלול ורכיבת שיוט מהירה, מאמץ הרכיבה הכללי יורד ומאפשר גמיעת מרחקים גבוהה יותר.

יחידת השליטה על בורר המצבים וצג המידע. משמאל: מנוף שליטה על גובה האוכף.

27500 ש"ח
את  KTM MACINA KAPOHO 272 אל תשפטו כאופני הרים רגילים. גם אל תראו בהם תחליף לאופניים חשמליים ליום יום.
מדובר באופניים המיועדים למגוון רחב של סגנונות ותנאי רכיבה. רכיבה עליהם איננה ויתור על פעילות ספורטיבית – נהפוכו. הם מיועדים לרוכבים שאוהבים לטייל בשטח אתגרי, ולהתמודד עם מרחקים גדולים ובקלות יחסית. הם מיועדים לחובבן בעל כושר מוגבל וגם למקצוענים המעוניינים בערך מוסף של יכולת התמודדות עם מאמצים קיצוניים. אבל, אופניים אלה מיועדים גם לאותם אלה שהפרוטה מצויה בכיסם; עם מחיר של 27500 ש"ח, מדובר באופניים לא זולים.

צילמו ועזרו: תמיר אילת ויובל רוטנברג
תודה לחנות "אמין אופניים" באילת.

 

 

 


אודות אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. עיתונאי רכב בעל ניסיון בכלי תקשורת מובילים. . מורה ומדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ( WWW.GALGALOVE.CO.IL), חי אוהב ונושם את תחום הרכב, והנהיגה. ניתן ליצור קשר: iseack@drivetime.co.il

ראה גם

סיטרואן C4 קקטוס – החדש הגיע לישראל

Tweetסיטרואן קקטוס החדש מושק בישראל עם מנוע בנזין טורבו PureTech 110 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור