Home / חדשות / פיג'ו 208 RACING CUP – עושה הסטוריה בישראל

פיג'ו 208 RACING CUP – עושה הסטוריה בישראל


קבוצת לובינסקי, רשמה הבוקר פריצת דרך בספורט המוטורי הישראלי והשיקה לראשונה בישראל את מכוניות המירוץ פיג'ו 208 RACING CUP. מדובר במכוניות המירוץ הראשונות שהגיעו לישראל באופן רשמי וסדרתי, הנבנות בסדנת הספורט המוטורי של היצרן בצרפת Peugeot Sport.

מכונית המירוץ מבוססת  על שלדת ומרכב ה-208 הסדרתית אך מצוידת בכל אבזור הבטיחות המתקדם והמקובל במירוצי מכוניות כמו כלוב בטיחות, מערכות כיבוי, מתלים מתוחכמים, בלמים חזקים במיוחד, מערכות טלמטריה מלאות ועוד. מכוניות אלה משמשות את פיג'ו במגוון מירוצי ליגות CUP באירופה.

בשיתוף חברת 'פרודרייב' של ראם סמואל ועם ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג מושקת גם אליפות ישראל 208 RACING.

ליגת מירוצים מקצועית תקיים עשרות מירוצים בשנה במסלולים הקיימים והחדשים שעתידים להיבנות בישראל, ותאפשר לנהגים שחלמו לעסוק באופן מקצועי בענף הספורט המוטורי לקחת חלק במירוצים סדירים ורשמיים, בהן כל המכוניות זהות לחלוטין.
בנוסף, יתקיימו פעילות חווייתית ללקוחות, אורחים וקידומי מכירות לכל אורך השנה ובהדרכה צמודה ומקצועית.

פיג'ו 208  RACING CUP
מבוססת על שלדת פיג'ו 208 (אורכה 396.2 ס"מ, רוחבה 173.9 ס"מ ובסיס הגלגלים 253.8 ס"מ), אך למעשה נבנית ידנית על ידי פיג'ו ספורט, חטיבת המירוצים של פיג'ו בצרפת בהתאם לדרישות ממכונית מירוץ בתקן FIA.

בחזיתה של מכונית זו מצוי מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר אטמוספרי אשר מפיק 140 כ"ס ב-6,650 סל"ד וכן 17 קג"מ ב-5,750 סל"ד.
מנוע זה משודך לתיבת הילוכים ידנית עם 5 הילוכים. הודות למשקל גוף קל במיוחד של 960 ק"ג בלבד, מכונית זו מסוגלת להפיק ביצועים מהירים במיוחד.

בהתאם לשימוש על מסלולי המירוצים, ה-208 RACING CUP מצוידת בכלוב בטיחות מלא, מושבי מירוץ עם רתמות, מתלים קשיחים ומונמכים (מקפרסון מלפנים, זרועות נגררות מאחור), בלמים מחוזקים (דיסקים 310 מ"מ מלפנים, קאליפרים רדיאליים 4 בוכנות) אשר מציעים לנהג כיול ושליטה על חלוקת עומסי הבלימה בין הציר האחורי לקדמי, בתגבור מתכוונן למערכת ההיגוי, במערכת טלמטריה מלאה, במערכות בטיחות לניתוק אספקת הדלק והחשמל במקרה תאונה ועוד.

האליפות: 208 RACING
אליפות 208 RACING תתקיים על פני 9 סופי שבוע של פעילות. בכל סוף שבוע יערכו אימונים, מדידות זמנים ושני מירוצים המתפרסים על פני יומיים. באליפות זו ייקחו חלק 21 נהגים, אשר יחולקו לשלוש קבוצות ובכל סוף שבוע מתחרה קבוצה אחת.

כל קבוצה תתחרה במשך שלושה סופי שבוע ותצבור נקודות. במהלך העונה, תגיע האליפות למסלולי ערד ופצאל ויתכן שיתבצע גם מירוץ בשדה תימן (בהתאם לסיום ההכנות והעבודה של המסלול וכו'). לאחר שלוש סדרות מירוצים (סה"כ 9 סופי שבוע) יוזמנו הנהגים עם הניקוד המצטבר ביותר בליגה להשתתפות באירוע הגמר שבו יהיו אימונים, מדידות זמנים ולבסוף מירוץ אחרון לעונה שבו יוכתר אלוף ישראל במירוצי מכוניות 208 RACING.

כל הנהגים בליגה רשאים להגיע ולהתאמן על המסלולים השונים בימי האימון הפתוחים, חלקם נעזרים במדריכים של חברת פרודרייב כדי להתכונן וחלקם מגיעים כדי להתאמן ולצבור זמן מסלול על מכוניות המירוץ.
בנוסף לכך, חלק מהאימונים יתקיימו אצל חברת SIMRACE של חגי פארן, כאשר אימונים בסימולטורים מאפשרים יותר זמן אימון בנהיגת מירוצים, שיפור יכולות וגם את האפשרות לערוך הדמיה מלאה של מירוצים.

בכל סוף שבוע של מירוץ שבעת הנהגים המתחרים בסוף שבוע זה יערכו הגרלה ויקבלו רכב אשר ילווה אותם לאורך כל סוף השבוע והמירוץ.
בכל סוף שבוע, יקבלו הנהגים זוג צמיגים קדמיים חדשים, מה שאומר שהם צריכים ללמוד לנהל את צריכת הצמיגים בצורה חכמה (חלק מהאימונים עוסקים בכך). ישנם שלושה מקצי אימון חופשיים שבהם הנהגים עולים כדי להכיר את הרכב והמסלול ולאחר האימונים, יש מקצה דירוג למדידות זמנים אשר לפי התוצאות יקבע סדר הזינוק ביום המירוץ.

ביום השני יהיה חימום בוקר ואז שני מירוצים שאורכם 20 דקות ומספר ההקפות יקבע על פי תוואי המסלול.
במירוץ השני, ינוהל חצי גריד הפוך, כלומר מי שניצח במירוץ הראשון יזנק רביעי ומי שסיים רביעי יזנק ראשון.
צבירת הניקוד תעשה על פי שני המירוצים. לרשות הנהגים יעמד בכל סוף השבוע צוות טכני של פרודרייב לכל צורך בסיוע.

מועדי המירוצים:

  • 15-16 יוני במסלול ערד
  • 22-23 יוני במסלול ערד
  • 7-8 ספטמבר במסלול ערד
  • 28-29 ספטמבר במסלול פצאל
  • 5-6 אוקטובר במסלול ערד
  • 19-20 אוקטובר במסלול פצאל
  • 2-3 נובמבר במסלול פצאל
  • 16-17 נובמבר במסלול פצאל
  • 30 נובמבר עד 1 דצמבר במסלול ערד
  • תחרות הגמר, 14-15 דצמבר במסלול ערד

*מיקומי המירוצים והתאריכים עשויים להשתנות בהתאם לפעילות

-צילומים: רונן טופלברג


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

N כמו GTI – יונדאי פוגשת את פיג'ו בסיבוב

Tweetבעוד כשלושים שנה אני, כנראה, כבר לא אנהג. אבל מה אכפת לי? אז, אכנס לי …

3 comments

  1. עוד פעם מדירים את שומרי המסורת מענף ספורט.
    למה אי אפשר קיים את המירוצים רק בשישי?

  2. שאלה אחת..מי יהיו הנהגים ?
    איך יבחרו הנהגים ?..וכו,.
    מעבר לזה,..מאמר מצוין
    עם כל הפרטים המעניינים והחשובים שכולם רוצים לדעת

    • כל אחד יכול להתחרות. צריך רק רשיון נהיגה ספורטיבית (בדיקות רפואיות וקורס של כמה שעות בערב אחד) וכמה עשרות אלפי שקלים לשכירות המכונית ועלות כל הציוד האישי.
      כל מי שאי פעם חלם להתחרות במירוצי מכוניות – יכול להגשים עכשיו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור