Home / כללי / יונדאי סנטה פה – קצת יותר
סנטה פה

יונדאי סנטה פה – קצת יותר


סנטה פה דור 4 שהושקה ב-2018, כוללת מוטיבים עיצובים מהאחות הקטנה, היונדאי קונה. יש בה גם שורת מושבים שלישית והבטחה לרמת יוקרה המוכרת מיצרני פרימיום. יש לה, לסנטה פה, גם מחיר שאיננו מזוהה, בד"כ, עם מותג יונדאי.

אם אתם זקוקים לשישה או שבעה מושבים, וגם אם, בעצם, הייתם מעדיפים SUV מגודל עם תא מטען ענק, יצרני הרכב לא שכחו אתכם וייצרו את ה-SUV פלוס – אלה שניתן להוסיף להם שורת מושבים שלישית.

סנטה פה לא לבד

פיג'ו 5008 היא החלופה הארוכה של ה-3008, כך גם הקודיאק והקארוק של סקודה, הסורנטו והספורטאז' של קיה, ואם תרצו, גם סנטה פה וטוסון. לגרסאות ה"פלוס" תוספת אורך הנעה בין 20-30 ס"מ ובסיס גלגלים ארוך יותר ב-10 עד 15 ס"מ לערך.

תוספת זו מאפשרת דחיסת שורת מושבים שלישית לטובת הסעת שני נוסעים נוספים. דחיסת שורת מושבים זו, אמנם, מאפשרת הובלת ילדים או נמוכי קומה (או התעללות במבוגרים בגודל מלא), אבל אם אתם רוצים שבעה מושבים רציניים, תצטרכו לפנות למחלקת הוואנים האמיתיים, אלה שאורכם מגיע עד לחמישה מטרים ומעלה.

סנטה פה דגם סופרים

סנטה פה ואחותה התאומה, הסורנטו של קיה, ארוכות יותר מהמתחרות האירופאיות. הסנטה פה הגדולה מותירה את רשמיה (אם כי, במקרה הזה, אני אישית, אהבתי יותר את הפנים מאשר את הקנקן).

יחסית לדור היוצא, בכל הנוגע לעיצוב, איכות החומרים וההרכבה, תא הנוסעים של הסנטה פה מהודר, מעוצב ומרשים במיוחד. הרכב מרווח למדי, במיוחד באזור מושבי השורה האמצעית הנעים על מסילה, ומרחב הרגליים בין היושבים בשורת המושבים השנייה והשלישית ניתן להתאמה. הגישה למושבים בשורה השלישית, אמנם דורשת מעט גמישות, אבל לחיצה על כפתור תזיח את מושב השורה השנייה ותאפשר דילוג לאחור.

מושבי עור חשמליים (בגרסת הלקצ'רי הבכירה הם גם מאווררים ומחוממים), תאורה עשירה, וילונות צד אינטגרלים, פתחי מיזוג לשלוש שורות המושבים (עם שליטה נפרדת), יציאות USB מרובות – כל אלה הם חלק מרמת האבזור הקיים גם בגרסת הביניים "סופרים" שאותה סקרנו הפעם. בנוסף, האבזור כולל מולטימדיה מקורית עם מסך צף (מעט צנוע בגודלו) המאפשר חיבור Android Auto, Apple CarPlay, גג פנורמי נפתח עם וילון חשמלי, התנעה וכניסה ללא מפתח, בלם יד חשמלי וחימום הגה. לכל אלה, ברמת הגימור הבכירה יתווספו גם תאורה ראשית מסוג LED, דלת תא מטען חשמלית, מושב נהג, מראות עם זכרון ועוד.

סנטה פה סופרים

הסנטה פה שלנו נעה בעזרת מנוע טורבו דיזל 2.2 ליטרים המפיק 200 כוחות סוס ומחובר לתיבה אוטומטית פלאנטארית בעלת 8 יחסי העברה. לגרסת הבנזין תיבה בת שישה יחסי העברה בלבד. הנעה כפולה תקבלו בשתי גרסאות המנוע. אופציה להנעה קדמית בלבד יש רק בגרסת הדיזל – זה מה שאנחנו קיבלנו.

יתרונות וחסרונות

עם מרווח גחון של 18.5 ס"מ, לסנטה פה אין הרבה מה לחפש בדרכי עפר מאתגרות (בוודאי שלא עם הנעה קדמית בלבד), אבל לטייל גם מעבר לאספלט – אפשרי בהחלט. על גבי האספלט הסנטה פה נוסעת טוב: מנוע הדיזל דוחף את הרכב קדימה, ובעזרת שמונה יחסי העברה, הוא תמיד מוצא את עצמו נכון לקרב.

רק אל תצפו מהרכב לזריזות ונמרצות גבוהות מידי. תיבת ההילוכים מעט הססנית בתגובתיה למרות, שנתון של 9.3 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש, איננו מעמיד אותה בעמדת נחיתות מול מתחרותיה – נהפוך הוא. לצריכת דלק מעט טובה יותר בגרסת הדיזל, דווקא כן ציפינו, אבל 11.5 ק"מ לליטר סולר ימקמו אותה במקום הרבה פחות טוב, כך מסתבר, מול אותן המתחרות ממש.

סנטה פה עושה את המוטל עליה בצורה משביעת רצון. היא נוחה ויודעת להתמודד עם שיבושי כביש, אם כי מעט נוקשה. היא, אמנם, לא מובילת הנוסעים בעלת התנהגות הכביש ורמת ההנאה מהנהיגה מהטובות ביותר שבנמצא, אבל הסנטה פה בהחלט נעימה לנהיגה.

ואולי, כמוביל נוסעים, חשובה לגביה יותר העובדה כי סנטה פה קיבלה ציון של חמישה כוכבים במבחן הריסוק של EuroNcap. מעודד לדעת כי, בכל רמות האבזור, המכונית מאובזרת מסוליית הצמיג ועד לגגון באבזורים בטיחותיים חשובים: בלימה אוטונומית במצבי חירום, מערכת אקטיבית (הכוללת תיקון הגה לסיוע בשמירה על נתיב הנסיעה), בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על עייפות הנהג, 6 כריות אוויר, מערכת למניעת שיכחת ילדים במושב האחורי, מערכת אקטיבית למניעת התנגשות בעת מעבר נתיב, מערכת אקטיבית למניעת תאונה בנסיעה לאחור ועוד.
אביזר בטיחות מעניין נוסף, המוצע רק בגרסה הבכירה, הוא מערכת המונעת פתיחת דלתות המושב האחורי במקרה של רכב המגיח מאחור.

סנטה פה

271,000 ש"ח למכונית המבחן הנ"ל – דיזל 4X2 ברמת גימור Supreme – הוא מחיר גבוה מזה הנדרש למתחרות הקרובות. אבל בסנטה תקבלו קצת יותר מהכל – ממדים גדולים יותר, יותר כוח ויותר אבזור. אנחנו הגענו למסקנה כי סנטה פה בהחלט בליגה הבכירה, והיא, כך מסתבר, מכוונת מעט יותר גבוה.

צילומים: יובל רוטנברג



About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. מורה לנהיגה ומדריך ותיק לנהיגה מתקדמת www.galgalove.co.il . ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מרצדס V-Class בישראל – מתיחת פנים

Tweet כלמוביל הובלה והיסעים משיקה בישראל את מתיחת הפנים של הוואן היוקרתי מרצדס V-Class. מתיחת הפנים של …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
CLOSE
Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page