LS500 – ספינת הדגל של לקסוס עגנה בחופי ישראל


'לקסוס ישראל' מתחילה בשיווק ה-LS500, ספינת הדגל של המותג, בדור החמישי שלה. היא תשווק בשתי גרסאות: טורבו והיברידית. בגרסת הטורבו תוצע גם רמת הגימור הדינמית של המותג – F SPORT.

המוטיב המרכזי בדגם החדש: אומוטנשי, קונספט האירוח היפני. כאשר מיישמים אותו במכוניות פאר, המשמעות היא לפנק את הנהג והנוסעים, לצפות מראש את צורכיהם, לדאוג לנוחות שלהם ולעזור להגן עליהם מפני סכנות.

אומוטנשי
בהשראת עיקרון האומוטנשי, תא הנוסעים של ה-LS500 מציע יוקרה מזמינה; מושבים בעיצובים חדשים, לרבות מושבים קדמיים חשמליים עם 28 אפשרויות הכוללים חימום, קירור ועיסוי שיאצו, מדגימים גישה זו.

עיצוב לוח המחוונים האורגני כולל צגי מידע בגובה אחיד התורמים לסידור המשדר "מושב בשליטה" המדגיש את יכולתו של הנהג להפעיל את כל המערכות מבלי לשנות תנוחה.

מלבד תשומת לב לנהג, הושם דגש על יושבי המושב האחורי. בהתאם לכך, פיתחה לקסוס עיצוב היוצר רצף בלתי מורגש ועוטף בין הגימורים וגב המושבים ליציאת הנוסעים. אפשרויות חימום, קירור ועיסוי הופכות את המושב האחורי למקום מזמין ביותר. המושב הקדמי והאחורי החשמלי כולל עיסוי שיאצו והדום לרגליים, חלק מחבילת יוקרה רחבה יותר של המושב האחורי, מעניק את המקום המרווח ביותר לרגליים מכל דור קודם של ה-LS. בנוסף, בחבילה אופציונלית זו ניתן להטות את המושב שמאחורי הנוסע הקדמי עד 48 מעלות ולהעלותו עד 24 מעלות כדי לסייע לנוסע במושב האחורי לצאת מהרכב.

מאחר שה-LS500 נמוכה יותר מהגרסאות הקודמות שלה, למתלה האוויר הקיים ניתן לראשונה תפקיד של גישה. מצב הגישה, המופעל על ידי פתיחת המכונית עם המפתח החכם, מעלה אוטומטית את המכונית ופותח את תמיכות הצד של המושב כדי שהנהג יוכל לתפוס את מקומו מאחורי ההגה.

גישה חדשה ליצירת אלמנטים של גימור שילבה בין אסתטיקה יפנית מסורתית לבין שיטות ייצור מתקדמות. שילוב זה מתבטא בנגיעות אופייניות כגון תאורת אווירה מרגיעה בפנים המכונית בהשראת מנורות יפניות ומשענות היד הנראות כצפות ליד פאנל הדלת.

במרכז הקונסולה, מסך מרכזי בגודל "12.3 הנשלט ע"י מערכת ה- Remote Touch של לקסוס. לוח השעונים של ה- LS הינו מסך "8 המציג את כל המידע הנדרש לנהג בצורה ברורה ונגישה.

פלטפורמה חדשה
הפלטפורמה החדשה של לקסוס, (GA-L (Global Architecture Luxury, הקשיחה ביותר בתולדות המותג, שהיא  הבסיס לשליטה משופרת. זו בעצם פלטפורמה מוארכת של הקופה LC500 , המבטיחה, לדברי לקסוס, נהיגה חלקה ושקט בתא הנוסעים. כדי לשפר את גובה מרכז הכובד וחלוקת המשקל, ה- LS500 מגיעה עם בסיס גלגלים ארוך של 3125 מ"מ – ארוך ב- 35 מ"מ מהדגם היוצא, ועם עיצוב רחב ונמוך.

בפיתוח הדגם החדש השתמשו המהנדסים בחומרים קלי משקל, ביניהם יריעת פלדה עם יכולת מתיחה גבוהה במיוחד ואלומיניום כדי להפחית יותר מ-90 ק"ג מפלטפורמת הדגם היוצא. הורדת המשקל, יחד עם מנוע V6 חדש וקשיחות מרכב משופרת, מאפשרים חוויית נהיגה דינמית יותר. לקסוס, מבטיחים שהפעם, גם הנהג מקבל תשומת לב ולא רק הנוסעים. מעניין יהיה לבחון זאת…

מנועים
מנוע V6 חדש בנפח 3.5 ליטר עם מגדשי טורבו כפולים. המנוע החדש מציע הספק ברמה של V8 ומתזמן באופן אופטימלי את תערובת האוויר-דלק באמצעות VVT-iE הפועלת באופן אלקטרוני ומעניקה מהירות תגובה ויעילות מרבית – היא מספקת כוח רב יותר ובו זמנית תורמת לחיסכון בתצרוכת הדלק. המנוע מפיק 417 כ"ס המביאים את ה-LS500 מ-0 ל-100 בתוך 4.9 שניות בלבד.

ב-LS500 נעשה שימוש – לראשונה במכונית פאר – בתיבת 10 הילוכים אוטומטית, שכבר עשתה את הופעת הבכורה שלה בלקסוס LC500. תיבת ההילוכים כוללת ממיר מומנט אוטומטי, ועם זאת זמני ההעברה שלה מתחרים עם תיבות הילוכים עם מצמד כפול.

גרסה נוספת  היברידית מציעה מנוע בנזין וסוללת ליתיום-יון. ה-LS500h  מצוידת במנוע V6 בנפח 3.5 ליטרים ובמנוע חשמלי חזק המפיקים יחדיו הספק של 359 כ"ס ונתוני האצה של 5.5 שניות בלבד מ-0 ל-100 קמ"ש. נתונים אלה מושגים תודות לתיבת ההילוכים החדישהMulti-Stage Hybrid  המשלבת בין שתי תיבות הילוכים, רציפה ואוטומטית, ועל ידי כך מביאה לתגובה מהירה יותר לכל לחיצה על המצערת והעברת 10 הילוכים קצבית ואחידה.

כל החלקים מתחברים למערכת Self-Charging Hybrid, מערכת היברידית אשר תמיד מוכנה לפעולה ללא צורך בכבלים או בטעינה חיצונית. מצב ה-EV MODE המשופר מאפשר נסיעה על חשמל בלבד במהירות של עד 140 קמ"ש.

אקוסטיקה
בקרת רעש פעילה דואגת לשקט בתא הנוסעים על ידי איתור צליל המנוע הנכנס לתוך המכונית וביטול תדרים מסוימים באמצעות צליל אנטי פאזה מרמקולי השמע.

זהו הוא רקע אידאלי, לדברי אנשי לקסוס,  למערכת השמע היוקרתית הסטנדרטית, או לחבילת שמע סראונד בתלת ממד מבית Mark Levinson הכוללת 23 רמקולים המקיפים את חלל הרכב. טכנולוגיית QLI (Quantum Logic Immersion) המוצגת לראשונה אי פעם ברכב נוסעים, מעניקה חווית שמיעה ברמה הגבוהה ביותר.

בטיחות
ה-LS500 מציעה רמת בטיחות גבוהה LSS+, הכוללת מספר מערכות אוטונומיות חדשניות המסייעות בזמן חירום, מפחיתות את חומרת הפגיעה ואף יכולות למנוע אותה כליל. מערכות הבטיחות מזכות את ה-LS500 בציון הבטיחות המקסימלי של משרד התחבורה והיא אף כוללת מערכות בטיחות שלא נכללות בחישוב.

בנוסף, היא מצוידת בעד 12 כריות אוויר (בהתאם לרמת הגימור), מצלמה עילית, מערכת בקרת בטיחות מתקדמת VDIM ומכסה מנוע אקטיבי (Pop Up Hood) תוכנן כך שבעת פגיעה בהולך רגל הוא מתרומם ובכך מקטין את עוצמת הפגיעה. ה-LS  מצוידת בצמיגים מתקדמים (Run Flat) המאפשרים נסיעה ללא אוויר כלל. בעת ירידת לחץ אוויר פתאומית הרכב אינו מאבד אחיזת כביש ומאפשר להמשיך בנסיעה בטוחה ונוחה.

גרסאות, רמות גימור ומחירים

LS500h – היבריד LS500
Premium 795,000 ₪ 970,000 ₪
High-Premium 910,000 ₪ 1,110,000 ₪
F-SPORT 950,000 ₪

 


About Drive Time

מגזין Drive Time מגיש תכנים מעניינים בתחום הרכב והספורט המוטורי. האתר מגיש מבט מקצועי על כלי ותוכן מענין על רכבי כביש, רכבי שטח וספורט מוטורי.

Check Also

לקסוס LX600 VIP – הענק הירוק VIP

Tweet מי הוא VIP? למי אנחנו יכולים לקרוא איש חשוב מאוד?האם כל מי שיכול להרשות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page