מיצובישי אאוטלנדר PHEV – פנאי פלוס (ומינוס)


את הרנו זואי והב.מ.וו I3 החשמליות בחנו ב-DRIVETIME, עד שנגמרה לנו הבטריה. אמנם, ניתן היה לנסוע לנקודת טעינה ולהטעין אותן, אבל זה קרה מהר מדי והצריך עמדת הטענה ייעודית. עם האאוטלנדר זה לא קרה. 
נכון, אאוטלנדר PHEV אינה חשמלית טהורה כמו השתיים האחרות. למעשה, אאוטלנדר גם איננה חדשה. היא עברה מתיחת פנים, קוסמטית בעיקר, אבל יחד עם זאת, גם שינוי חשוב. 

מיצובישי PHEV היא גרסה היברידית-נטענת לרכב פנאי פופולארי. אאוטלנדר הושקה ב-2012 ולאחרונה עודכנה; גריל ניקל בולט, פגוש קדמי מעוצב, צבוע שחור-מבריק במרכזו ויחידות תאורה משולבות לד וחישוקים חדשים וכהים, הם השינויים הקוסמטיים שהופכים את האאוטלנדר למרשים מבעבר. בגרסת PHEV תיתקלו בסמלים המעידים על יחידת ההנעה הייחודית.
בפנים, תבחינו בבלם היד החשמלי שהחליף את הידני והבדלים מינוריים בעיצוב. מתיחת הפנים מבטיחה גם שיפור באיכות הנסיעה.

פלוס
גרסת PHEV  מבטיחה את יתרונותיו  של הדגם הרגיל בשילוב צריכת דלק ופליטת מזהמים נמוכה. בנוסף, מתאפשרת נסיעה על  חשמל בלבד למרחק של עד 50 ק"מ, לדברי היצרן. השינוי המבורך היא תקינה המאפשרת לטעון את הסוללה היישר מרשת החשמל הביתית באמצעות שקע חשמלי תעשייתי פשוט (מוד 2), ולא רק  בעמדת טעינה ייעודית (מוד 3). משך הטעינה במוד 2 ממצבר ריק למלא אורכת 6 שעות ו-15 דקות. בעמדת הטעינה המהירה -מוד 3- הטעינה תארך כ-שלוש וחצי שעות.

יחידת הכוח כוללת שני מנועים חשמליים – קדמי ואחורי עם הספק זהה (82 כ"ס) ומומנט שונה (14 קג"מ לפנים, 19.9 מאחור) המניעים את הגלגלים באופן קבוע. מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר עם 121 כ"ס ו-19.4 קג"מ, מניע גנרטור לטעינת המצברים, ומחובר ישירות לגלגלים הקדמיים ללא תיבת הילוכים.

אאוטלנדר PHEV מסוגלת לנוע על חשמל בלבד, באופן שקט ובלתי מזהם, לטווח של כ-50 ק"מ. המשמעות היא, שאם הנסועה היומית שלכם, שעיקרה באזור עירוני, אינה עולה על טווח זה, הטענה ביתית תבטיח שכמעט ולא תאלצו לבקר בתחנת הדלק.
מאידך, אם אופי השימוש ברכב יצריך נסיעות בינעירוניות ארוכות, טווח הסוללה יתקצר ואז תעבור יחידת ההנעה לשימוש במנוע הבנזין וצריכת הדלק הממוצעת תהיה דומה לזו של אאוטלנדר בנזין רגיל.
במהלך הנסיעה ניתן להעביר בלחיצת כפתור למוד SAVE על מנת לשמר את רמת החשמל בסוללה ולהפחית את השימוש בה. במוד CHARGE מנוע הבנזין טוען את הסוללה החשמלית ולחיצה על מתג EV  תאפשר נסיעה חשמלית טהורה עד 54 ק"מ עד למהירות של 120 קמ"ש.

בורר ההילוכים באאוטלנדר ההיברידית, מכיל הילוך אחד (D) לנסיעה קדימה. מנופים הממוקמים מאחורי ההגה, מאפשרים בחירה מבין 6 רמות בלימה רגנרטיבית. שימושי במיוחד במורד והאטה מבוקרת בעזרת בלימת המנועים החשמליים. לאאוטלנדר מפתח חכם לכניסה והתנעה, מערכת מולטימדיה CONNECTED CAR דור 4, בקרת שיוט אדאפטיבית ועוד. גרסת ה-LUXURY היקרה יותר, מוסיפה גג שמש חשמלי, מושבי עור מחוממים עם כיוונון חשמלי (נהג) וחיישני חניה היקפיים.

אבל גם מינוס
הנסיעה ב-PHEV מאוד חלקה ושקטה. במיוחד במצב החשמלי, אבל לא רק בה. המעבר בין נסיעה חשמלית לכזו הנעזרת במנוע הבנזין, כמעט ואינה מורגשת. לרוב, הנסיעה באאוטלנדר נוחה מאוד, אך איננה מצטיינת כשמדובר בשיבושי כביש מהותיים. מתלי האאוטלנדר ההיברידי, הנושאים משקל רב יותר בגלל משקל הסוללות (כ-400 ק"ג נוספים), עובדים פשוט קשה יותר.
זה מתבטא בסיבובים בהם רכינת המרכב על צידו מורגשת, ונהיגה ספורטיבית בפיתולים פחות מתאימה כאן, גם לאור העובדה שתחושות מההגה או מהשלדה די מעורפלים. הביצועים מאידך, למרות עודף המשקל, אינם נופלים מגרסאות מנוע הבנזין (150 כ"ס). תאוצות הבינים מרשימות.

אאוטלנדר אמנם מסוגל לנוע על הנעה כפולה בעזרת המנועים החשמליים (מצב המדמה נעילת דיפרנציאל מרכזי לחלוקת כוח אופטימאלית לפנים-אחור), אך נקצר ונאמר שנסיעה בשטח, רצוי שתוגבל לשבילים בלבד ולא לאתגרים הדורשים כוח, או תנאי אחיזה ירודים.

ציון חיובי
כרכב פנאי האאוטלנדר בהחלט ראוי. עדיין כוחו במתניו ולמרות שאותות הגיל כבר ניכרים על פניו – במיוחד על תא הנוסעים שהתיישן מעט לעומת מתחרים חדשים כדוגמת הפיג'ו 3008 למשל – הוא עדיין מהווה תחרות ראויה לקוריאנים המובילים את טבלת המכירות.

יתרונו הגדול היה האפשרות, בגרסאות 5+2 מושבים, להוביל שבעה נוסעים (גם אם הספסל האחורי יועד לילדים בלבד). יתרון  שאינו  קיים בגרסת ה-PHEV. מיקום הסוללות מנע את האפשרות להתקנת ספסל שלישי  (וגם פגע בנפח תא המטען, וגרם לוויתור על גלגל חליפי). גם ויתור על מערכות בטיחות מקוריות בגרסה הפחות מאובזרת ׁׁ(SUPREME) המצוידת במובילאיי, היא נקודה לרעת PHEV 2017. יחד עם זאת, הגרסה הנ"ל המאובזרת יותר ׁ(LUXURY) שמחירה 210,000 ש"ח, מגיעה עם אבזור בטיחותי מקורי ומקיף יותר.

PHEV מציע פתרון פרקטי לאותם אלה המחפשים רכב ירוק, חסכוני מאוד, ובמיוחד בתנאי נסיעה מסוימים, אשר בנוסף לערכים הללו, לא שוכח גם להיות רכב פנאי מוצלח.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מרצדס EQS SUV – שבעה מושבים

Tweet מנוע ה-V12 הענק ב-AMG65 המבוססת על מרצדס S קלאס מוארכת פועל בסיבובי סרק, נטול …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page