פיאט פולבק – טרנד הטנדרים.


לא, אתם לא מדמיינים. זהו טנדר עבודה של פיאט. לא, אתם בכלל לא מדמיינים. הוא ממש דומה למיצובישי טרייטון.
לא ממש דומה.  כמעט זהה. אפילו מיוצר לצידו במפעל התאיילנדי. ההבדלים קוסמטים.
פולבק עלה לארץ להתחרות במלך הקטגוריה – האיסוזו די-מקס.

ff

שוק הטנדרים הקומפקטיים גועש. איסוזו, טויוטה, מיצובישי, פולקסווגן, מאזדה, ניסאן, רנו, מרצדס ויש שמועות גם על טנדר פיג'ו.
כן, טנדר פיג'ו, זוכרים? ספסל לשלושה בקבינה, ארגז עם ספסלים מאחור, רדיו תדיראן ויאללה לעבודה.
היום זה כבר אחרת. תא נוסעים כפול ופינוקים שלא יביישו גם משפחתית יוקרתית. בקרת שיוט, מולטימדיה, מצלמה לנסיעה לאחור, חיישני גשם ואור, 7 כריות אויר ובקרת התראה על סטיה מנתיב. כאן, בגרסת הפרימיום, מסך מולטימדיה גדול אף יותר (7 אינטש) ריפודי עור ומושב נהג חשמלי, התנעה ללא מפתח ומנופי החלפת הילוכים מאחורי גלגל ההגה. (ועוד).
תסתכלו על הפיאט הזו. חישוקים קלים מסוגננים, פנסים מעוצבים, ותא הנוסעים לא פחות  מעוצב או מוקפד.  טוב, למעט מסך המולטימדיה מהתקנה מקומית ומקוממת. לתפעל את הדבר הזה, דורש קורס.

ff

קבינה כפולה ומרווחת. תנוחת נהיגה די טובה ומושבים תומכים. כבר לא ספסל אחד לכל הרוחב. מאחור, הארגז גבוה, צריך גמישות לטפס עליו, וגם להעמיס. להעמיס מותר עד 1035 ק"ג. לגרור עד 3100 ק"ג.
לפיאט ה"ישראלית" מנוע טורבו-דיזל 2.4 ליטרים 181 כ"ס ו-5 הילוכים אוטומטים. המנוע החזק בקטגוריה (לצד טרייטון האח ממיצובישי). המנוע מספק ביצועים טובים מאוד. תתפלאו, אבל דווקא עם טנדר שכזה קל להיתפס על מהירות מופרזת. הישיבה הגבוהה יוצרת תחושה שהנסיעה איטית יותר. כבכל טנדר, תרגישו מלפנים את רכות המתלים ומאחור את קשיחותם. והרי הטנדר מיועד לשאת משקל רב מאחור ולכן הקופצנות המרגיזה הזו. הפולבק אינו מעניש כשהכביש חלק שם הוא משייט בשקט יחסי ובנוחות סבירה. אך בכביש משובש וארגז חף ממטען, תרגישו ותקפצו.

הפולבק קיבל את מערכת ה"סופר-סלקט" המאפשרת נסיעה על כביש, הן בהנעה אחורית והן בהנעה כפולה. זו האחרונה יעילה כשתנאי האחיזה ירודים ומשפרת פלאים את בטיחות הנסיעה בתנאי קיצון. סיבוב נוסף של חוגת הבורר תנעל את הדיפרנציאל המרכזי לטובת נהיגה בשטח. שלב נוסף בחוגת הבורר תעניק יחסי העברה נמוכים LOW.
סרן אחורי חי ומתלה בעל מהלך ארוך המגובה במערכת בקרת אחיזה, נותנים עבירות טובה בשטח. לתנאים קשים יותר, מצויד הפולבק בגרסה הבכירה בנעילת דיפרנציאל אחורי (אופציה בגרסה הבסיסית – 5000 ש"ח).

ff

הטנדרים הקומפקטיים, מציעים יכולת העמסה טובה, לצד אפשרות נסיעה בשטח טכני. טיול מדברי משפחתי בטנדר מאפשר העמסת ציוד רב בתא המטען, יחד עם חלל פרטי ונעים לנוסעים. אבל עקב צימצום הטבות המס, עברו לקוחות רבים לטנדרים אמריקאים מגודלים שאמנם מעמיסים יותר וגדולים יותר, אך מאבדים את יתרון הקומפקטיות.
פולבק של פיאט, הוא טנדר שנהנה מיתרון מחיר מול המתחרים, החלשים יותר, פחות מאובזרים, או ידניים. בנוסף, אחריות מורחבת ל-4 שנים או 150000 ק"מ היא עוד סיבה לחשוב על הפיאט הזו כעסקה כדאית.

fff

 

 


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

ג'יפ אוונג'ר – השקה בישראל

Tweet סמלת, יבואנית JEEP (ג'יפ) בישראל, משיקה את הג'יפ החשמלי הראשון – AVENGER. האוונג'ר יגיע …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page