סיטרואן C4 ספייסטורר – משפחה שכזאת


'איירקרוס', הוא הכינוי לדגמי הקרוסאובר SUV של סיטרואן. על C3 איירקרוס תוכלו לקרוא כאן ואילו סקירה ראשונית על העולה החדשה – C5 איירקרוס, פירסמנו ממש לאחרונה.
'ספייסטורר' הוא כבר כינוי המודבק לדגמי מובילות הנוסעים של החברה הצרפתית שעד ממש לא מזמן, השתמשה בשם 'פיקאסו' לאותם דגמים. 
מבולבלים? גם אנחנו. אז בואו והצטרפו לסיבוב שיעשה קצת סדר בבאלגאן. 

מכונית המבחן האדומה שלנו, הושקה כבר ב-2013. כן, היא נמצאת איתנו שש שנים ועדיין מלאת חן. אני אישית, אוהב את הפרופורציות שלה. היא בהחלט שונה כמעט מכל דבר אחר. זו גרסתה הקצרה של ה-C4 מובילת הנוסעים ויש לה חמישה מושבים. יש לה גם אחות גדולה וארוכה יותר: גרנד-ספייסטורר עם שבעה מושבים.

שתיהן עברו ב-2017  מתיחת פנים ושנה מאוחר יותר קיבלו את הכינוי החדש זאת לאחר שנים רבות של שימוש בשם 'פיקאסו'. לארץ הגיעה לאחרונה גם גרסת הבסיס שקיבלה את מנוע ה-1.2 טורבו של הקונצרן בשילוב עם תיבת 'אייסין' האוטומטית בעלת שמונת יחסי העברה.

סביבת הנהג בספייסטורר היא אוורירית, בזכות שטח חלונות גדול ושמשה קדמית המשתפלת במעלה הגג. בתא הנוסעים יש כאן שפע של מקומות אחסון לכל דבר שתרצו. סביבת הנהג ייחודית עם לוח שעונים במרכז הדשבורד וידית בורר הילוכים קטנה וחמודה ליד ההגה. אבל גילו של הדגם, בא לידי ביטוי באיכות חומרים שאיננה בסטנדרט של דגמי PSA החדשים יותר.

אבל הסיפור כאן הוא בעיקר תכנון תא הנוסעים. לסיטרואן הזו בסיס גלגלים של 278.5 ס"מ, רוחב של 182.6 ס"מ, ואורך של 442.8 ס"מ. שורת המושבים מאחור מחולקת לשלושה מושבים נפרדים עם עיגוני ISOFIX הנעים על מסילה. נפח תא המטען עומד על 630 ליטר ועד 1,851 ליטר עם קיפול המושבים מאחור. זה מרשים.

גם רמת האבזור המיובאת היא הגבוהה ביותר 'אקסקלוסיב' הכוללת רשימה ארוכה של אבזור, כולל מערכת מולטימדיה מקורית, דיבורית BT, בקרת אקלים מפוצלת עם פתחי מיזוג למושבים האחוריים עם כוונון עצמה, בלם יד חשמלי, כניסה והתנעה ללא מפתח, וילונות בדלתות האחוריות, שלל שקעי 12V ו-USB, מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל ועוד.

תוספת חשובה הן מערכות הבטיחות המתקדמות המעניקות לדגם ציון בטיחות גבוה בקבוצת המיניוואנים – 7. לספייסטורר בלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שטח מת כולל תיקוני היגוי, בקרת שיוט אדפטיבית ואור גובה אוטומטי.

מדובר במשפחתית לכל דבר ועניין. נוחות הנסיעה טובה, אם כי איננה מצטיינת כדוגמת הדגמים החדשים בעלי המתלה הייחודי של סיטרואן. בידוד הרעשים טוב וזה כלל לא פוגע בהתנהגות הרכב תחת עומס. במשפחתית הזו יודעת לספק אחיזה גבוהה מאוד, תחושת בטחון וגם הנאה מנהיגה, ככל שנהיגה במיניוואן קטן, עושה לכם את זה.

מנוע ה- 1.2 ליטר טורבו שלושה צילינדרים המוכר מדגמים רבים של פיג׳ו וסיטרואן, מייצר הספק מרבי של 130 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד. זה מספיק בכדי להאיץ מ-0-100 קמ״ש של 11.5 שניות, להשיג מהירות מרבית של 200 קמ״ש. באל שימו לב- המהירות מופיעה במרכז לוח השעונים הגלוי לעיני כל המשפחה…
אם תנהגו באופן רגוע יותר, מהמספרים המופיעים בפיסקה הקודמת, תתגמל אתכם המשפחתית המוגבהת בצריכת דלק מרשימה של כ-15 ק"מ לליטר.

הוואן הקטן והוותיק התעדכן וקיבל תוספות מבורכות באבזור כמו גם שם חדש. השינוי העיקרי כאן הוא המנוע ותיבת ההילוכים. ללא ספק מדובר באחת מהאופציות הטובות כרכב משפחתי יעיל, חכם ששם בתא הכפפות (או בכיס הקטן ) כל משפחתית סטנדרטית, מבחינת מרווח הפנים.

גם כאן, ממש כמו בדמויי רכבי שטח כדוגמת ספורטאז' , טוסון, 3008 וכדומה, יושבים גבוה. אבל ה-ספייסטורר לא נראה כאילו הוא יורד לשביל הקרוב. הוא לא טיפוס שכזה. הוא בסך הכל רוצה לשאת את כל המשפחה ולהנעים לה את השהות בנסיעה.

עם מחיר של 143,000 ש"ח, נאלץ הספייסטורר להתמודד עם אפנה פורחת של קרוסאוברים מסוקסים, שלאחרונה אף הצטרפה אליהם ה-C5 איירקרוס.
מדובר במכונית מצוינת, אבל עם תחרות אפנתית קשה.

 

 

 


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

SM V8 – איך סיטרואן כמעט והגיעה אל פסגת עולם הרכב?

Tweet סיטרואן SM היא אחת המכוניות המיוחדות שיוצרו, בין היתר בגלל השורשים החריגים שלה; היתה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page