פולקסווגן גולף R

פולקסווגן גולף R – מירוץ החימוש


חיצונית, לא תבחינו שעומדת ברמזור לצידכם מפלצת, אלא אם אתם חדי הבחנה בפרטים הקטנים.
אם הנהג שברכב שלידכם ב"מוד" רגוע, קרוב לוודאי כי גם לא תתרשמו יותר מדי.
גבירותיי ורבותיי, קבלו את הגולף הכי חזקה והכי שווה בשכונה!

פולקסווגן המציאו את ה-GTI, קומפקטית שיודעת לנסוע מהר מכל משפחתית רגילה. זה קרה בשנות השבעים וממשיך עד עצם היום הזה.
אבל כידוע, האדם תמיד שואף להגזים ובדרך, הגיחו לעולם גרסאות חזקות יותר של גולף, כמו ה-VR6, ה-R32 וה-R שהופיעה בדור הקודם. עכשיו, לידיעתכם, אנחנו כבר בדור ה-7 בשושלת הגולף וזו ה-R האחרונה, היא גם החזקה והמתוחכמת מכולן.

R

38 קג"מ ו280 כוחות סוס, הם נתונים מכובדים מאוד לקומפקטית שכזו (בגרסה האירופאית מעט חזקה אפילו יותר) המסוגלים להאיץ את מחומשת הדלתות התמימה למראה הזו, בפחות מחמש שניות ל100 קמ"ש.
מערכת הנעה כפולה מסוג "האלדקס" מעבירה את המומנט הרב בין הסרן הקדמי לאחורי ובכך מתרגמת את פוטנציאל המנוע להאצה יעילה. מעבר הכוח לסרן האחורי יכולה להגיע עד ל100 אחוזים במידת הצורך. דיפרנציאל קדמי XDS+ דואג שגם בפניות, ינוצל הכוח ולא יומר להחלקת גלגלים שורפת צמיגים ופוטנציאל.
תודות להגה המהיר (2.1 סיבובים מקצה לקצה) והטוב והבלמים המצוינים, מתגלה הגולף הזו כבת לוויה נהדרת לכבישי נהיגה מאתגרים.

R

אבל לצערנו לא נוכל להעביר לכם את החוויה האמיתית שבנהיגה בגולף. אמנם, תוכלו להתרשם מהתמונות, ואפילו מהמספרים המרשימים, אבל זה לא זה.
בגולף הזו אתם צריך לנהוג וחזק. אפשר גם לנסוע ליד הנהג, או מאחוריו, העיקר להיות בתוכה, כשהיא נוסעת – נוסעת חזק.

R
אתם תוכלו לבחור, תודות למתלים אדאפטיביים שבהם צוידה מכונית המבחן (אופציה), במספר אפשרויות ניהוג. כמו למשל: "COMFORT"  ואז לנסוע בנוחות וברוגע. "NORMAL" שיוסיף קצת פלפל תודות לחידוד התגובות והקשחה במקומות הנכונים או פשוט ללחוץ על אפשרות – "RACE"…
אנחנו, אגב, נסענו רוב הזמן במצב "RACE". או אז גם השתנה סאונד המנוע, ההילוך הוחלף רק בסל"ד מאוד גבוה, הכל נהיה קשיח וחד יותר והחלפת ההילוכים שנעשתה מהירה הרבה יותר, גם לוותה ב"גז בינים"  מרשים בכל הורדת הילוך. ועוד דבר – במצב "RACE" השתפר לנו מאוד מצב הרוח, החיוך הפך לאינפנטילי, רישיון הנהיגה הפך להיות בסכנת שלילה מתמדת וצריכת הדלק שנרשמה בצג מחשב הדרך הראתה – 2.5 ק"מ לליטר…

R

כן, לבסוף החזרנו אותה .
לא מתגעגעים לאיכות ההרכבה, למושבים הטובים, או אפילו למערכת הסאונד המצוינת. בעצם, אנחנו לא מתגעגעים אליה בכלל. לחצנו על "RACE" וגרמנו לה להקשחה, עכשיו אנחנו נאלצים לחיות בהכחשה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פולקסווגן אמארוק – טנדר לצרכי שלום

Tweet בבוקר הארור ההוא חנה הטנדר החדש של פולקסווגן – האמארוק, ממתין לנסיעה המתוכננת לצפון. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page