שברולט טריילבלייזר

שברולט טריילבלייזר – התחרות קשה


מאחורי הגה של שברולט אתה מוצא את עצמך יושב גבוה מאוד, לפנייך מגרגר מנוע טורבו-דיזל עתיר נפח ועצמה, ומאחור נגררים להם, בד"כ, משאות כבדים. או שתנוחת הנהיגה עשויה להיות גם נמוכה מאוד, כמעט בגובה הכביש, כשמנוע בנזין עצבני בועט לך את הגלגלים האחוריים בזעם, לעבר היגוי-יתר פוטוגני.
ויש גם את שברולט טריילבלייזר.

על שברולט סילברדו או קאמרו תוכלו לקרוא בכתבות קודמות שלנו.
הפעם יצאנו למבחן עם שברולט אחרת, אופנתית יותר.
כזו הנושאת בחרטומה מנוע בן 3 בוכנות בלבד המעביר את מרכולתו דרך תיבה אוטומטית רציפה…
אמריקה?

שברולט טריילבלייזר לא היה תמיד כזה. הדור הראשון מ-2001 היה בריון שכונתי עם מנוע גדול-נפח, הנעה אחורית או כפולה, הוא אהב לרדת לשטח והיה אפילו הרכב הצמוד של הרמטכ"ל דאז.
זה האחרון שהושק ב-2019 כבר מדבר בשפה אחרת. הממדים קטנים יותר, ההנעה קדמית (יש גם כפולה) והקהל המחפש משפחתית מרווחת, מוגבהת, בעלת עיצוב המעורר הרפתקנות הוא קהל היעד הפוטנציאלי.

טריילבלייזר הוא האח הקטן של הטראוורס האקווניקס והבלייזר. למעשה הוא מחליף את הטראקס ומציב אלטרנטיבה בקטגוריית ה-SUV C (ג'יפונים קומפקטיים). חיצונית, הוא מזכיר את הבלייזר הזוויתי, וכמובן, משאיל אלמנטיים עיצוביים מהקמארו הנחשקת. פנים הרכב מעט מאכזב ביחס למתחרות מודרניות, המפנקות בלוח מחוונים דיגיטלי, בורר הילוכים אלקטרוני ושאר חידושים. כאן, על – אף העיצוב הנאה, לא נשמטת לה הלסת בהתפעלות עם פתיחת הדלתות.

שברולט טריילבלייזר

מאחרי ההגה לא מרגישים גבוהים במיוחד. ברור שהתצפית היא מעל גגות המשפחתיות, אבל הישיבה עמוקה יותר מה שמצופה. המושבים סבירים, אך לא מצטיינים בתמיכתם והדבר הבולט בעיקר הוא מרווח רגליים גדול במושב האחורי, גם לנוסע האמצעי. זה האחרון נהנה מרצפה שטוחה לחלוטין (בגרסת ההנעה הקדמית). גם תא המטען נדיב בנפחו, אם כי נתון הנפח האופטימי המצוין בקטלוג אינו בר השוואה למדידה האירופאית.

מנוע בנפח 1.35 ליטרים עם 155 כ"ס מתעל את הספקו לגלגלים דרך 2 יחידות שונות להעברת הכוח: תיבה רציפה בגרסאות ההנעה הקדמית או תיבת 9 הילוכים אוטומטית בגרסת ההנעה הכפולה. שיא המומנט, שעומד על 24.2 קג"מ, מגיע כבר ב-1,600 סל"ד ואילו שיא ההספק ב-5600 סל"ד. רצועת הכוח הרחבה בשילוב עם התיבה הרציפה ברכב הנבחן, משיג ביצועים זריזים ונמרצים. את התיבה הרציפה ניתן לתפעל גם בעזרת לחצן על ידית ההילוכים. לא משהו שמעודד לצאת מתחום הנוחות של נסיעה על D. תצרוכת דלק עמדה על כ-13.5 ק"מ לליטר בנהיגת המבחן.

טריילבלייזר הוא רכב נוח מאוד כל עוד התנאים אינם קיצוניים מדי. כיול המתלים הרך וצמיגים בעלי חתך גבוה יחסית, מבודדים היטב, כל עוד הכביש מתוחזק היטב. גם ניהוג השברולט האפנתית יענה על דרישות רוב הנהגים. אבל בהשוואה למתחרות, טריילבלייזר לא מלוטש ורהוט.

שברולט טריילבלייזר

בקטגוריה חשובה שכזו, התחרות עזה. טריילבלייזר מגיע לקרב כשהוא מעוצב, בעיקר חיצונית, מאובזר מאוד (בעיקר ב-LTZׂ) ומביא איתו גם ביצועי מנוע טובים. גם מרווח פנים טוב וצריכת דלק לא גבוהה הם נקודות הניצבות לזכותו. יחד עם זאת, הנוחות טובה, אך לא מצטיינת, והניהוג די פושר, זאת לצד עיצוב-פנים חסר מעוף וחדשנות.
מחיר של 162,000 ש"ח לגרסת ההנעה הקדמית הבכירה (LTZ) מציב את הטריילבלייזר הזו בתחרות לא פשוטה מול מתחרות טובות.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

געגועי לשברולט קמארו

Tweet אף פעם לא נהגתי בשברולט קמארו.בשום גרסה שלה..בעצם, זה לא נכון. בשנת 2011 עשיתי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page