אאודי E-TRON Q6 – פלטפורמה חדשה


לפני כשש שנים, כאשר התנסינו באאודי E-TRON, נחשפנו לאחת מחלוצות ה-SUV החשמליים של היצרן הגרמני, והיא השאירה עלינו רושם חיובי ביותר. ה-E-TRON הצליחה להנגיש את עולם הרכב החשמלי בצורה מרשימה, עם שילוב של יוקרה, ביצועים ונוחות. אמנם, כחובבי מנועי בעירה פנימית, עדיין יש לנו חיבה למנועים מסורתיים, אך ה-E-TRON Q6, הדגם החדש שנבחן כאן, מבקשת לשכנע אותנו שההנעה החשמלית היא לא רק עתידנית, אלא גם מהנה. עם פלטפורמה חדשה וטכנולוגיה מתקדמת, היא מציגה חזון מודרני של אאודי לרכב חשמלי. לקחנו אותה למבחן, טענו את הסוללה, ויצאנו לדרך כדי לבדוק האם היא עומדת בציפיות הגבוהות שהציבה קודמתה.
.
התוצאה?
רכב שמשלב נוחות יוצאת דופן עם עיצוב מרשים, אך לא חף ממגרעות מסוימות.
ה-Q6 מצליחה לספק חוויה יוקרתית,
אך האם היא מצליחה לעמוד בסטנדרטים של המותג בכל ההיבטים?
.
האאודי E-TRON Q6 נחשפה בגרמניה במהלך 2024 והגיעה לאחרונה לישראל, למגדלי צ'מפיון בבני ברק, שם נבחנה על ידינו. מדובר ב-SUV קומפקטי-גדול המשתמש בפלטפורמת PPE – Premium Platform Electric, פיתוח משותף עם פורשה, המייצגת קפיצת מדרגה טכנולוגית עבור אאודי. זו הפעם הראשונה שהפלטפורמה הזו משמשת את היצרן, והיא מבטיחה שילוב של יעילות, ביצועים ויוקרה.

פלטפורמה חדשה, עיצוב מרשים

E-TRON Q6 היא מכונית מרווחת המיועדת לארבעה (ואפילו לחמישה) נוסעים, ותאי המטען שלה (האחורי – בנפח 526 ליטרים והקדמי – בנפח 64 ליטרים) עונים על הדרישות בהחלט.

גרסת ה-45 הנבחנת כאן, היא, בעצם, הדגם הבסיסי ומחירה עומד על 501,900 ₪.
בין שאר האבזור תמצאו בגרסה זו גג שמש פנורמי, מערכת ניווט מקורית, ממשק לאנדרואיד ולאפל, מערכת שמע עם 10 רמקולים, כניסה והפעלה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, מצלמות 360 עם מערכת שטיפה של המצלמה האחורית ודלת תא מטען מתופעלת חשמלית. לרכב המבחן שלנו נוספה גם חבילת ה-Tech Pack, המוסיפה לתכונות הגרסה גם מתלים אדאפטיביים, הגה מתכוונן חשמלית ותאורה אחורית ייחודית.

ל-45 מנוע חשמלי בודד המחובר לגלגלים האחוריים, ההספק המרבי הוא 252 כ"ס והמומנט המרבי – 45.9 קג"מ. זה יאפשר לכם להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7 שניות.

הסוללה בקיבולת 75.8 קווט"ש, בטכנולוגיית 800 וולט, המאפשרת קצב טעינה מקסימלי של 270 קווט"ש.

הטווח המקסימלי המוצהר בין טעינות עומד על 524 ק"מ, אך במהלך מבחן הדרכים לא התקרבנו לטווח המוצהר והוא היה נמוך משמעותית. זה נובע, בין היתר, כמובן גם מאופן השימוש והנהיגה ברכב, ובכל זאת, התוצאה (שעמדה על כשני שליש מהמוצהר) – די איכזבה.

E-TRON Q6: יוקרה וטכנולוגיה בתא נוסעים

כניסה לתא הנוסעים של ה-E-TRON Q6 מעוררת תחושת דה ז'ה וו, במיוחד לאחר שהתנסינו לאחרונה באאודי A5. תא הנוסעים מעוצב בסטנדרטים הגבוהים של אאודי, עם חומרים איכותיים, גימור מוקפד וטכנולוגיה מתקדמת. ההבדל הבולט לעומת ה-A5 הוא מסך נוסף המיועד לנוסע הקדמי, המאפשר גישה למולטימדיה, ניווט ומידע נוסף להעשרת חוויית הנסיעה. הנדסת האנוש היא מהשורה הראשונה, עם ממשקים אינטואיטיביים וגרפיקה חלקה וברורה.

למרות כל אלה, הישיבה הנמוכה יחסית וקו המתניים הגבוה יוצרים תחושה מעט סגורה, שיכולה להקשות על תמרונים בחניות צפופות. למרבה המזל, מצלמות 360 מעלות מספקות פתרון יעיל ומאפשרות שליטה מלאה בסביבה. המרווח בתא הנוסעים נדיב, מתאים לארבעה ואף חמישה נוסעים בנוחות, ותאי המטען – 526 ליטר מאחור ו-64 ליטר בתא המטען הקדמי – מספקים מענה מצוין לצרכים יומיומיים.

התחושה הכללית בתא הנוסעים היא של יוקרה מתקדמת, המשלבת נוחות ופונקציונליות ברמה גבוהה. כל פרט, החל מבחירת החומרים ועד לעיצוב הממשקים, משדר מחשבה על חוויית המשתמש.

גרסת ה-45: מפרט וביצועים

גרסת ה-45 של ה-E-TRON Q6, שנבחנה כאן, היא הדגם הבסיסי במחיר של 501,900 ₪, אך היא מגיעה עם אבזור עשיר שמצדיק את התג מחיר. בין היתר, היא כוללת גג שמש פנורמי, מערכת ניווט מתקדמת, ממשקים לאנדרואיד ואפל, מערכת שמע איכותית עם 10 רמקולים, כניסה והנעה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, מצלמות 360 עם מערכת שטיפה לדלת האחורית ודלת תא מטען חשמלית.

רכב המבחן שלנו כלל גם את חבילת ה-Tech Pack, שמוסיפה מתלים אדפטיביים, הגה מתכוונן חשמלית ותאורה אחורית ייחודית, המוסיפים שכבה נוספת של תחכום. מבחינת ביצועים, המנוע החשמלי הבודד, המחובר לגלגלים האחוריים, מפיק 252 כ"ס ו-45.9 קג"מ, ומאפשר האצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-7 שניות – לא מלהיב, אך מספק לשימוש יומיומי. הסוללה, בקיבולת 75.8 קוט"ש ובטכנולוגיית 800 וולט, תומכת בטעינה מהירה של עד 270 קוט"ש, מה שמקצר את זמני ההמתנה בתחנות טעינה.

יחד עם זאת, הטווח המוצהר של 524 ק"מ התגלה כאופטימי מדי במבחן הדרכים, והגיע לכשני שליש בלבד, תוצאה מאכזבת המושפעת מאופי הנהיגה, תנאי הדרך והיעדר מטען ביתי, שיכול היה לשפר את החוויה. למרות זאת, ה-Q6 מציעה חבילה טכנולוגית מרשימה שמתאימה למי שמחפש רכב חשמלי עם אבזור עשיר.

חוויית נהיגה: נוחות מעל הכל

ה-E-TRON Q6 מצטיינת בנוחות יוצאת דופן, שהיא ללא ספק אחד מיתרונותיה הבולטים. המתלים האדפטיביים, שמגיעים כחלק מחבילת ה-Tech Pack, עושים עבודה נהדרת בספיגת מהמורות ושמירה על נסיעה חלקה, גם בכבישים מאתגרים. בידוד הרעשים הוא מהטובים שפגשנו, והמושבים הנוחים תורמים לתחושה מפנקת גם בנסיעות ארוכות. הבלימה הרגנרטיבית, המופעלת באמצעות כפתורים מאחורי ההגה או במצב נהיגה בדוושה אחת (B), היא אינטואיטיבית ונוחה לשימוש, ומשתלבת היטב בשגרת נהיגה יומיומית. עם זאת, למרות ההנעה האחורית והפלטפורמה המשותפת עם פורשה, ה-Q6 אינה מציעה חווית נהיגה דינמית. ההגה קליל מדי, והמשקל העצמי, שחוצה את רף השתי טונות, מעניק תחושה כבדה, יותר קרובה ל"קטר" מאשר למטוס קל. גם במצב הספורטיבי, שמקשיח את המתלים וההגה, אין כאן חדוות נהיגה של ממש. עם זאת, האחיזה גבוהה והמרכב מרוסן, מה שהופך את ה-Q6 לרכב יציב ובטוח, גם אם לא מלהיב.

בשורה התחתונה

האאודי E-TRON Q6 היא SUV חשמלי מרשים המשלב עיצוב אלגנטי, תא נוסעים יוקרתי וטכנולוגיה מתקדמת. היא מציעה נוחות יוצאת דופן ואבזור עשיר, אך מאכזבת בטווח הנסיעה בפועל ובחוסר דינמיות למי שמחפש חווית נהיגה מלהיבה.
עבור מי שמעדיף נוחות ויוקרה על פני ספורטיביות, ה-Q6 היא בחירה ראויה בקטגוריית SUV קומפקטי-גדול פרימיום. עם זאת, התלות בתשתית טעינה, במיוחד ללא מטען ביתי, עשויה להוות חיסרון עבור חלק מהנהגים. אבל, בסך הכל, ניתן לומר כי ה-Q6 ממשיכה את מורשת אאודי של ייצור כלי רכב איכותיים, אך, במקביל, היא גם מזכירה לנו שרכבים חשמליים עדיין דורשים התאמות מסוימות בחוויית השימוש.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

קיה EV3 – השקה בישראל

Tweetחברת טלקאר, יבואנית מותג קיה לישראל, מודיעה על תחילת שיווק קיה EV3, רכב השנה בעולם …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *