ליפמוטור C10 – באיזו גרסה תבחרו?



שבועיים בטרם טסנו להשקת הליפמוטור C10 בגרסה הנטענת שלה -REEV , נהגנו, כאן בארץ, את הגרסה הכל-חשמלית שלה -BEV.
שם בדרום ספרד, התחוור לנו כי המכוניות זהות חיצונית, פנימית, בממדים ואף במשקל. אפילו המחיר שלהן באירופה זהה לחלוטין.

ליפמוטור, הוקמה בדצמבר 2015 בהאנגג'ואו, סין, כיצרנית רכבים חשמליים. את הדגם הראשון שלה, ה-S01, השיקה ביוני 2019, כמכונית הראשונה שלה בשוק הסיני.

במהלך השנים, הרחיבה ליפמוטור את קו המוצרים שלה והציגה מספר דגמים נוספים: ה-T03 מכונית עירונית חשמלית, ה-C11 קרוסאובר חשמלי בעל טווח נסיעה של כ-600 ק"מ. אליהם הצטרפו ה- C16 מכונית משפחתית בקטגוריית D, ובהמשך הושקה ה-C10 קרוסאובר גדול מקטגוריית D והיא בעלת טווח נסיעה של כ-440 ק"מ, לפי WLTP.

בין לבין, ב-2023, רכש קונצרן סטלנטיס 20% ממניות ליפמוטור המקורית והחברות הקימו את Leapmotor International בכדי להרחיב את מכירות הרכבים בשווקים גלובליים.
אז הנה אנחנו מוצאים את עצמנו בדרך לספרד, אחרי טיסת קונקשן ארוכה דרך פריז, ופוגשים, לראשונה, את הגרסה ההיברידית הנטענת של הליפמוטור C10. רק אל תקראו לה PHEV אלא REEV.

.
כמעט זהות
ממדים נדיבים עם אורך 4,739 מ"מ, רוחב 1,900 מ"מ וגובה 1,680 מ"מ על בסיס גלגלים מרשים של 2,830 מ"מ, מתורגמים למרחב פנימי ענק המצטיין במיוחד במושב האחורי. מרחב הרגליים הענק של הנוסעים מאחור, גבה את מחירו מנפח תא המטען שמאחור, אשר 435 הליטרים שלו נראים צנועים ביחס לממדי הרכב.

מדובר ברכב גדול מסגמנט D, שהגיע לארץ תחילה בגרסת BEV חשמלית ותומחר מול מתחרות קטנות יותר מסגמנט C כדוגמת BYD אטו 3 עם מחיר תחרותי של כ-170,000 ש"ח.
ליפמוטור C10 כשתחלוף על פניכם ברחוב, לא תגרום לכם לסובב אחריה את הראש, אבל נודה כי זו מכונית נאה ומרשימה כשמדובר במבחן השכן הרכלן שגר ממול. פנים הרכב משדר עיצוב מודרני ונקי בסגנון סיני. במרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל 14.6 אינץ', ולפני ההגה מסך מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25 אינץ'. היעדר הכפתורים ניכר וריכוז ממשקי ההפעלה כולם במסך המרכזי, מתגלה לנו בהמשך כאחד מחסרונות הרכב העיקרים.

רגע לפני שנצלול להתרשמות הכללית מהרכב, נציין כי קשה עד כמעט בלתי אפשרי להבדיל בין הגרסאות, אלא אם מרימים את מכסה המנוע (רק באחת מהן מתגלה מנוע אמיתי…) או מתכופפים תחת המרכב שם חבוי לו אגזוז. בזו החשמלית פתח הטענה בודד ואילו בהיברידית פתח הטענה ופתח תדלוק נפרדים כמובן.

לא רק חיצונית קשה להבדיל בין השתיים. משקל עצמי 2025 ק"ג (45 ק"ג יותר מהחשמלית) , מונע על ידי מנוע חשמלי, זהה גם הוא, בתפוקת 215 כוחות סוס ו-32.6 קג"מ המביא לתאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש (8.5 שניות שניה איטי יותר מהחשמלית ) ומהירות מרבית זהה של 170 קמ"ש. אתם, ממש כמונו, תתקשו גם להבחין באיזו גרסה אתם נוהגים. את המנוע התרמי שמתעורר לחיים מדי פעם, כמעט ולא תחושו או תשמעו. בגרסת ה-REEV המנוע התרמי אינו מחובר לגלגלים כברכב PHEV אלא משמש רק כגנרטור להטענת הסוללה.

הסוללה, שגודלה בגרסה החשמלית הוא כ-70 קווט"ש ומספיקה לטווח של 424 ק"מ על WLTP קטנה יותר ב-REEV עם קיבולת של 28.4 קווט"ש המספיקים ל-145 ק"מ בלבד. זה, במצב משולב, יצרוך בממוצע כ0.4 ליטר דלק לכל 100 ק"מ.
רק שכאן, אין צורך בחיפוש נואש אחר מטען, מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטרים ובהספק נמוך של 67 כוחות סוס, ידע לטעון את הסוללה בעזרת 50 הליטרים שבמיכל הדלק שלו, לכדי טווח כולל של 970 קילומטרים מוצהרים. כמו כן, לרכב יכולת טעינה מהירה של עד 65 קילווואט ובטעינת DC ניתן להגיע ל-50 אחוז מקיבולת הסוללה בתוך 18 דקות.

.
ממש בימים אלה, מצטרפת אלינו בישראל, לגרסת C10 החשמלית גם הגרסה ההיברידית – נטענת שמחירה ב-185000 ש:ח יקרה ב-15000 ש"ח מהגרסה החשמלית.

כאמור REEV שהוא "רכב חשמלי עם מאריך טווח" נותן פתרון לבעיית טווח הנסיעה המוגבל ומערכת הטעינה המיושנת שהקשתה על ה-C10 החשמלית להתחרות למרות תמורה טובה בחלק מתכונותיה. C10 היא מכונית מרווחת וגדולה ביחס למחירה, מאובזרת, נאה למראה ועם תא נוסעים איכותי למדי. נוחות הנסיעה שלה טובה והניהוג הבטוח שלה לא ירגש אף חובב הגה. גם הביצועים שלה ראויים, גם אם לא מסעירים וחסרונה העיקרי הבולט (כשבעיית הטווח והטעינה ב-REEV כבר לא תטריד אתכם כמו ב-BEV) היא הנדסת אנוש לא רהוטה וזה עשוי לעצבן לא פעם.

נסיעת המבחן בארץ על הליפמוטור C10 החשמלית ובהמשך נהיגת התרשמות בחו"ל על הגרסה המשלבת מנוע בעירה להארכת טווח חשמלי, מביאה לדעתנו למסקנה אחת: גרסת REEV. למרות מחיר יקר במעט, זו בעצם בחירה בגרסה חשמלית שכמעט ואיננה מוגבלת בטווח הנסיעה שגם הוא גבוה למדי. גיחה לתחנת דלק קרובה תחדש מיד את טווח הנסיעה ללא המתנה מיותרת. זו בהנחה שהמכונית לא תשמש אתכם לנסיעות קצרות וחרדת טווח לא מעסיקה אתכם אף פעם.

C10 כמכונית איננה נופלת מהמתחרות העיקריות שלה ובעיקר מתגמלת במרחב פנים ענק. ההפרש במחיר לחובת ה-REEV (15000 ש"ח) מצטמצם ל-5000 ש" ברמת גימור DESIGN הבכירה – 185000 ש"ח מול 190000ש"ח. אמנם לא מחיר זהה לשתי הגרסאות כמו שהצהירו במסיבת העיתונאים בהשקה, אבל עדיין התמורה עדיפה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מותג הונגצ'י סדרה 7 סדאן ו-SUV – השקה בישראל

Tweetסמלת, יבואנית רכבי השטח והיוקרה, מרחיבה את פורטפוליו דגמי מותג רכבי הפאר הסיניים ומשיקה בישראל …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *