GAC Aion V – קאמבק מרשים


ה-GAC Aion V שמגיעה כעת לישראל מסמלת לא רק רכב חשמלי חדש אלא גם ניסיון שני של היצרן הסיני לקבוע כאן דריסת רגל אמיתית. בפעם הקודמת, בתחילת 2020, ניסתה GAC לחדור לשוק עם הדגם GE3, חשמלי ראשון שהוצג ברעש תקשורתי לא קטן, אבל אז פרצה הקורונה, היבוא נעצר, מערך השירות לא קם בפועל, והמותג נעלם כמעט באותה מהירות שבה הופיע. עכשיו, חמש שנים אחרי, נראה שהפעם המהלך מתוכנן הרבה יותר: האירוע הרשמי שנערך בחוות רונית הציג לא רק את הרכב אלא גם רשת שיווק, שירות ואחריות בתמיכת יבואן מבוסס – אוריון מוטורס מקבוצת יוניון – מה שמאותת על רצינות כוונות ויכולת לתת מענה אמיתי לצרכן המקומי.


הניסיון היחידי שלי עם היצרן האנונימי GAC, היה עוד כשרכב חשמלי בארץ היה די נדיר. ההתרשמות מ-GE3 גם אם הייתה סבירה כרכב משפחתי, דעכה כשטווח הנסיעה הריאלי היה מגוחך. עד כדי כך שבכדי להרגיע את רוכשי הרכב, הציע היבואן רכב חליפי רגיל לסופ"ש באילת למעוניינים…

ה-Aion V עצמה (C-SUV) מבוססת על פלטפורמה חשמלית (AEP 3.0) משותפת עם עם טויוטה bZ3X , ומיועדת מראש כרכב חשמלי מלא, לא כהסבה מדגם בנזין. היא באורך 4.6 מ׳, עם בסיס גלגלים של 2.78 מ׳, מידות שממקמות אותה בלב סגמנט ה-SUV הבינוני. עיצוב הרכב מודרני ודי נקי, עם חזית סגורה שלטעמי מקלקלת מעט את העיצוב הנאה. יחידות תאורה דקיקות וקו חלונות גבוה מאפיינים את המראה הייחודי. בתא הנוסעים, האיכות בהחלט מפתיעה לטובה: חומרים רכים, מסך מרכזי ענק בגודל 14.6 אינץ' ולוח מחוונים דיגיטלי, ממשקי הפעלה אינטואיטיביים יחסית אבל דורשים כניסה למסך גם על כיוון מראות ופונקציות בסיסיות נוספות – ואת זה אנחנו פחות אוהבים. המושבים נוחים עם תמיכה חשמלית וחימום. כשמאחור מרחב רגליים וראש מצוינים, דלתות הנפתחות כמעט ב-90 מעלות ואפשרות להטיית משענת הגב ומרחב מכובד מאוד תודות לבסיס הגלגלים הארוך. גג הזכוכית הענק, מעצים את תחושת המרחב ברכב – תראו בעצמכם:

.
יחידת הנעה קדמית בהספק 204 כ"ס ומומנט של 24.4 קג"מ עם משקל עצמי של 1880 ק"ג, מעניקים ביצועים זריזים למדי – תאוצה ל-100 קמ"ש בסביבות 7.9 שניות – בשקט מוחלט ובתחושת קלילות שמאפיינת רכבים חשמליים מודרניים כשב-160 קמ"ש התאוצה תיפסק. הסוללה בקיבול 75 קוט"ש מספקת טווח רשמי של עד 510 ק"מ לפי תקן CLTC הסיני, שבמציאות הישראלית צפוי להיות סביב 420-450 ק״מ – עדיין נתון מכובד מאוד בקטגוריה. טעינה מהירה בהספק 180 קילוואט מאפשרת מילוי מ-30 ל-80 אחוז בכ-18 דקות בלבד, וטעינה ביתית (AC 11 קילוואט) נמשכת כחמש-שש שעות.

מערכות הבטיחות כוללות בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת תנועה חוצה מאחור ועוד כשבמבחן יורו NCAP קיבל הדגם ציון 5 כוכבים . איכות הנסיעה טובה בהחלט, וכך גם רמת הבידוד הפנימי מרעשים. המתלים מכוילים רך-נוקשה במידה הנכונה לשילוב בין כביש עירוני לבין נסיעה מהירה. איון בהחלט מפתיעה לטובה.

לדגם המיובא רמת אבזור אחת, הכוללת תאורת לד מלפנים ומאחור וגם בפנסי הערפל, חישוקי '19, גג זכוכית פנורמי עם כיסוי, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים הכוללים זיכרונות, אוורור וחימום עם הטיה מלאה לאחור, מושבים אחוריים עם חימום ואפשרות הטיית המסעד, מסך מרכזי '14.6, בקרת אקלים דו-אזורית עם פתחי מיזוג לאחור, ריפוד עור ותאורת אווירה.

Aion V


אבל הסיפור האמיתי כאן הוא לא רק הנתונים – אלא העובדה ש-GAC חוזרת לשוק הישראלי לאחר ניסיון לא מוצלח, ונראה שלמדה את הלקח. הפעם היא מגיעה עם מערך שירות אמיתי, אחריות מלאה של שמונה שנים, והצהרה ברורה שהיא כאן להישאר. עבור מי שמחפש רכב חשמלי מודרני עם טווח גדול, אבזור עשיר, עיצוב נאה ותג מחיר תחרותי ביחס למתחרות הקוריאניות והאירופיות, ה-Aion V עשויה להיות אחת ההפתעות הנעימות של השנה. התחושה מאחורי ההגה היא של רכב שנבנה נכון, בוגר ובשל, כזה שמסמן ש-GAC כבר לא “עוד ניסיון סיני”, אלא מותג שמבין היטב מה צריך כדי להצליח בישראל.

לסינית החדשה הזו יש פוטנציאל גבוה להיות רב-מכר. העיצוב החביב, השימושיות הגבוהה והאיכות הכללית, האבזור הנדיב, הביצוע הכללי הטוב הכולל ביצועים טובים, נוחות נסיעה טובה מאוד ואפילו יכולת דינמית לא רעה. לחובתה – הנדסת אנוש טעונת שיפור והטרדה מיותרת של מערכות בטיחות .

167,000 שקלים הם מחיר תחרותי בהחלט, ובמיוחד עם אחריות ארוכה שכזו 8 שנים או עד 200,000 ק"מ לרכב, ו־8 שנים או עד 160,000 ק"מ לסוללה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

Renault 5 E-Tech Electric – תחילת שיווק בישראל

Tweetfreesbe, יבואנית רנו בישראל, מודיעה על תחילת השיווק שלRenault 5 E-Tech Electric , הדגם החשמלי …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *