קורולה קרוס

טויוטה קורולה קרוס – אז למה פוליטיקה למשפחה עכשיו?


טורקיה עושה חרם על כלכלי על ישראל. יבואן טויוטה ייבא את הקורולה שלו ארצה מטורקיה. 1+1=2: כיום אי אפשר לקנות קורולה סדאן חדשה בארץ.
.
נו, אז מה חדש?
גם קורולה קרוס היא לא בדיוק חדשה בארץ, אחרי שהיא חולקת איתנו את כבישי ארץ הקודש כבר שלוש שנים.
עכשיו כשהגיעה הגרסה מתוחת פנים לקרוס, הוטל עליה עול כבד: למלא את מקומה של המכונית המשפחתית הקלאסית במבחר הדגמים של היצרן בארץ.
יבואן טויוטה מצידו עושה מה שהוא יכול כדי למצב את הקרוס בתור המשפחתית הטבעית של היצרן, כמו למשל קמפיין פיקניק הפונה למשפחות.
אז יצאנו לראות האם הקרוס מצליחה להיות המשפחתית התורנית הראשית של טויוטה.
.
קצת על הקרוס
קורולה קרוס היא רכב פנאי קומפקטי שמיועד למלא את הפער בין דגמי הפנאי הקטנים וקורולה סדאן לבין דגם הפנאי הגדול יותר: ראב 4. הקרוס הוצגה בשנת 2020 ובמהלך השנה האחרונה עברה מתיחת פנים קוסמטית ברובה. הקרוס שמגיעה מיפן משווקת בארץ עם מערכת הנעה היברידית אחת. טווח המחירים מתחיל ב-180 אש"ח לגרסת אקטיב הקורצת לציי הרכב, עובר ב-183 אש"ח לגרסת דינאמיק ומסתיים ב-193 אש"ח לגרסת אדוונצ'ר המאובזרת, שאותה קיבלנו למבחן. גרסת האדוונצ'ר ההרפתקנית מוסיפה לאבזור התקני של הגרסאות הנמוכות צ'ופרים בדמות גג שמש פנורמי קבוע, ריפוד משולב של בד ועור מלאכותי במושבים, חימום במושבים הקדמיים וטעינה אלחוטית לשני טלפונים. כמו כן היא מוסיפה מערכות בטיחות כמו ניטור שטח במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור ובלימה אוטונומית, במיוחד להרפתקנים שביניכם.

עיצוב חיצוני
גרסת האדוונצ'ר שקיבלנו למבחן הייתה בצבע "קפה מטאלי", צבע שמופיע בפרסומים הרשמיים של הדגם. אני דווקא חיבבתי את הצבע אבל היו כמה במשפחה הגרעינית שדימו אותו למשהו שעושים בשירותים. לא יפה. מבחוץ מתיחת הפנים של הקרוס באה לידי ביטוי בעיקר בעיצוב חדש לחרטום עם שבכת כוורת, יחידות תאורה אחוריות כהות וחישוקים בשני צבעים. האלמנטים העיצוביים של קשתות בתי גלגל פלסטיק, צורת החץ בכנפיים הקדמיות והאחוריות, נשמרו כמו שהם. רכב ההדגמה כלל כמה מדבקות ניקל ומדרגות סף אופציונליות. לא משהו שהמשפחה באמת תשים לב אם תוותרו עליו. 

קורולה קרוס

תא נוסעים
המשפחה תתעניין יותר בתא הנוסעים. תא הנוסעים לא השתנה באופן מהותי כתוצאה ממתיחת הפני. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי מתורגם לעברית ובמרכז הקונסולה מסך מולטימדיה גדול בגודל 10.5 אינץ'. המסך לא פונה לנהג, אז כנראה שאחד המהנדסים רצה לעשות טוב למשפחה. תא הנוסעים מדופן בדיפונים כהים, שבשילוב דמוי העור האפור בכל מקום נותנים קצת תחושה קודרת לרכב שאמור להיות מואר יותר. מזל שיש גג פנורמי שמכניס הרבה אור פנימה. חבל שהגג עצמו לא נפתח, אלא רק מכוסה עם כיסוי חשמלי.

שימושיות
הקרוס די מרווח מלפנים אבל קצת פחות מרווח מהמצופה מאחור. פתח הכניסה למושב האחורי רחב, מרחב הראש טוב אבל המקום לברכיים מצומצם למבוגרים מעל 180 ס"מ. שלא תבינו לא נכון: אפשר לאכלס מאחור 3 ילדים צנומים אבל אל תנסו להסיע מבוגרים לפיקניק במצפה רמון. יהיה להם צפוף לאורך זמן. התחושה הזו מסתדרת עם העובדה שבסיס הגלגלים של הקרוס קצר יותר מזה שבקורולה סדאן וזו פשרה. שאר האבזור מאחור סטנדרטי: כיסי אחסון בגב המושבים הקדמיים, מחזיקי כוסות בדלת ובמשענת האמצעית, פתחי אוורור חשובים ושני שקעי  usb-c.
.
מאחורי דלת תא המטען החשמלית, נמצא תא מטען שימושי למדי. עם נתון של 436 ליטר הוא לא גדול באופן מיוחד אבל המבנה, העומק והכיסוי הנגלל הופכים אותו לנוח לשימוש. מתחת לשטיח נמצא גלגל חלופי חוסך מקום עם צמיג מתוצרת סין, מה שמעלה את ההשערה שזו תוספת מקומית של היבואן. בתוך הגלגל יש ערכת ניפוח ומגבה שהרעישו בזמן מעבר על פסי האטה. מפתיע ששאר המשפחה בכלל לא שמה לב לזה. כנראה שהיו עסוקים מדי בטלפונים הניידים.

מתחת למכסה
עכשיו כשעודכן שמתבשל מהלך לייבא קורולה סדאן מצפון אמריקה, ירד קצת הלחץ ואפשר לצאת לנהיגה. מתחת למכסה המנוע נמצא יחידת כוח היברידית שמורכבת ממנוע 1.8 אטמוספרי ומנוע עזר חשמלי. סך ההספק של היחידה עומד על 140 כ"ס רגועים, מה שהופך את הקרוס לרכב לא מהיר במיוחד אבל מאפשר לבצע עקיפות כשצריך. לקרוס יש 3 מצבי נהיגה: אקו, נורמל ופאוור. ההבדלים העיקריים הם ברמת הרגישות של דוושת התאוצה, כשבמצב פאוור הדוושה רגישה מדי. המאפיין העיקרי של הקרוס ויחידת הכוח שלה הוא צריכת הדלק, שהיא בהחלט מרשימה ביחס לרכב פנאי אחרים ובכלל. במהלך המבחן מדדנו צריכה ממוצעת של כ-16 ק"מ לליטר בנסיעה רגועה למדי.

על הכביש
בנסיעה על הכביש הארצישראלי המצוי מתגלה שלקרוס יש כיול מיתלים רך, אבל לא באופן מוגזם. רוב השיבושים העירוניים מצליחים להיבלע תחת גלגליה והיא לא מתרסקת עליהם. היא בעיקר מפתיעה ביכולתה לצלוח פסי האטה בלי להקפיץ את המשפחה ברכב. במהירות בינעירונית הכיול מספיק מרוסן בכדי לא לנדנד את המשפחה על מהמורות ושברים בכביש. פרק נוחות הנסיעה היה יכול להסתיים בציון גבוה יותר אם בידוד הרעשים היה טוב יותר. בידוד הרעשים מבתי הגלגלים עם צמיגי הדאנלופ בסדר גמור אבל מעל 100 קמ"ש נכנסים לתמונה רעשי רוח. לא רע אבל גם לא הכי טוב.

התנהגות כביש?
התשלום עבור אותה שילדה רכה, מגיע כשמנסים לנהוג מהר בפניות עם הקרוס. הקרוס לא מציעה יכולת דינאמית מעניינת כלשהי לנהגים נמרצים. אז נכון שאחיזת הכביש גבוהה למדי על צמיגי דאנלופ sp sport maxx חצי ספורטיביים, אבל ההגה הקל מדי וחוסר התקשורת עם הכביש לא מדרבנים לנהוג מהר. אפשר להבין את התמונה הכוללת אם בוחנים את מערכת בקרת שיוט האדפטיבית: היא מנסה להקל על הנהג המשפחתי בכך שהיא מזהה פניות עקלקלות וכלי רכב מלפנים וכך מאיטה באופן עצמוני. הקרוס היא רכב שמתעקש לקחת את השליטה מהנהג והאמת היא שטוב שכך. לא רוצים, לא צריך.

יש פוליטיקה?
קורולה קרוס היא רכב פנאי שימושי וחסכוני. החבילה שהיא מציעה כוללת את מוניטין האמינות של היצרן ואת החסכון המכובד בדלק. היא לא מתבלטת בתחומים העיקריים של נוחות נסיעה, ביצועים והתנהגות כביש. הפשרה במרחב במושב האחורי היא נתון שצריך לקחת בחשבון כשמחליטים האם לרכוש את הקרוס או להמתין למועד חזרתה של קורולה סדאן. נראה שההחלטה הפוליטית של טורקיה מגיעה להחלטות של המשפחה. מה שנותר לקוות הוא שההשפעה של היחסים עם טורקיה על כל המשפחות בארץ לא תהיה עמוקה יותר. הכל פוליטיקה.


About דניאל סקלי

מעריץ של רודסטרים והחיים הטובים

Check Also

טויוטה קאמרי – משתבחת עם הגיל

Tweetקאמרי, הטויוטה האהובה כל כך בשווקי צפון אמריקה, היא משפחתית גדולה במושגים ישראלים. עכשיו, כשהיא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *