הישבן שלי מונח על המושב הרחב, הרגליים מושטות לפנים. אין לי כל בעיה להגיע (ובקלות) לקרקע, אבל אני חייב לזכור לא להצמיד את רגל ימין לצינור המפלט החם. אינדיאן סקאוט קלאסיק המאובזר במזוודות צד פרקטיות, הוא אמצעי התחבורה שלי לסוף השבוע הקרוב.
.
אינדיאן סקאוט בדור החדש שלו מציג עיצוב עדכני, שלדה חדשה ומנוע גדול וחזק מבעבר ומבחר של חמישה דגמים בסגנונות שונים. בסוכנות ד.ל.ב מוטוספורט בשוקן 14 תל אביב, מצביע איתמר על הסקאוט קלאסיק – אופנוע המבחן שהוכן עבורי.
כלי גדול, עטור כרום, נמוך קומה ובעל צמיגים שמנמנים. בשונה מהסקאוט ספורט שניצב בסמוך, בקלאסיק מצורף גם מושב לרוכב נוסף עם משענת גב קטנה, מותקנים מזוודות צד ואת הגלגלים מעטרים "שפיצים" נוצצים.
.
משפחת הסקאוט של אינדיאן היא אחת מהוותיקות ביותר בעולם האופנועים עוד מהעשור השני של המאה ה-20. כיום, משפחת הסקאוט היא בעצם כרטיס הכניסה למשפחת הקרוזרים של היצרנית האמריקאית.
.
הדור החדש של אינדיאן סקאוט מבוסס על פלטפורמה חדשה של שלדת צינורות פלדה, קלה וקשיחה מבעבר. לסקאוט מנוע וי טווין חדש, מקורר נוזל ומוזרק בנפח שגדל מ-1,133 ל-1250 סמ”ק. הספק המנוע עלה מ-95 ל-110 כ”ס, כשהמומנט המרבי שופר מ-9.9 ל-11.1 קג”מ ואיתם גם הביצועים.
.
למשפחת הסקאוט החדשה חמישה דגמים שונים בעיצובם ואופיים. אופנוע המבחן שלנו הינו, כאמור, אינדיאן סקאוט קלאסיק והוא הדגם בעל מראה רטרו הכולל חלקי כרום חיצונים, כנפים גדולות ומעוגלות וחישוקי שפיצים מצופי כרום.
.







.
הישבן מונח על המושב הרחב, הרגליים מושטות לפנים. רגל ימין מרחפת מעל דוושת בלם ענקית, נשמרת מצינור המפלט החם. תנוחת הישיבה הזו על המושב הנמוך מאוד (680 מ"מ מהקרקע) .לא דומה לרכיבה על אופנוע ממוצע אחר. זה מגניב, אבל לא תמיד נוח ובטח לא לאורך זמן. הגב התחתון מקומר, ובמעבר על פסי האטה ובורות, אין אפשרות לעמוד ולהרחיק את הישבן מהמושב.
מבנה זורם למיכל הדלק בנפח 13 ליטרים, המחביא תחתיו רדיאטור שבחזית המנוע, צמות החשמל ועוד, ירידה מרשימה לפרטים המשדרים רמה גבוהה של גימור. לסקאוט קלאסיק מערכת ABS, פנסי LED היקפיים ולוח שעונים מינימליסטי עם מד דלק, שלא היה בנמצא בדגמים הקודמים.
גובה המושב מאפשר בטחון גם לרוכבים נמוכי קומה, כשהרגליים מגיעות בקלילות לקרקע, ולמרות משקל עצמי של 244 ק"ג – מרכז הכובד הנמוך מאפשר שליטה קלילה גם במהירויות זחילה. גם כשעולה המהירות ומגיעה אף לכזו תלת-ספרתית, למרות שבדגם זה לא קיים חיפוי אירודינמי (פיירינג), מאבק הצוואר עם הרוח לא נוראי כל כך (כל עוד לא מגזימים).
האצה לאותה מהירות תלת ספרתית, נעשית בקלילות תודות למנוע רב-און. לא מדובר במנוע תאב סל"ד וגם אין צורך בכך. תיבת ההילוכים בעלת ששת יחסי העברה קלה וחלקה לתפעול, ותודות לגמישותו של המנוע הסקאוט ידע להסתדר בהילוך מסוים בטווח מהירויות נרחב יחסית.

.
אני על כביש החוף, בדרך לחיפה. אין שום בעיה לשייט בנחת בקצב התנועה ויותר. ואפילו הרבה יותר. בגרסה הזו לא קיימת בקרת שיוט, וזו דווקא אופציה שמתאימה לאופיו של הסקאוט. הסקאוט יודע לבנות קצב וטיפוס במעלה הסל"ד חושף יותר ויותר את עוצמתו. שילדת האופנוע נוסכת בטחון גם בעיקולים רחבים וארוכים, לא מדובר באופנוע זריז ותזזיתי כמובן. הבלמים (2 בוכנות בקליפר הקדמי ואחד מאחור) יודעים לנשוך בעוצמה ולהצמיד את הצמיג הקדמי Pirelli 130/90 והאחורי 150/80, אל האספלט.
לקלאסיק שלוש רמות גימור: STANDART /LIMITED /LIMITED + TECH, לאופנוע שקיבלנו הוסיפו מספר תוספות כמו מגינים מכרום ומזוודות מפוארות. אלה התגלו כתוספת מבורכת ופרקטית שגם משוות לאופנוע מראה נאה. הן עשויות היטב ומחומר איכותי ומעוצבות בטעם טוב.
יש גם, כתוספת, מושב אחורי המצויד במשענת גב קטנה. הרכבת נוסע/ת על הסקאוט כמעט ולא מורגשת. את המבחן סיימנו בהצצה לעבר מחשב הדרך וצריכת הדלק שנרשמה כ-22 ק"מ לליטר.
הסקאוט קלאסיק, אופנוע מודרני עם סגנון ומורשת מפוארת, יעלה לכם 129,990 ש"ח, ועם מספר תוספות, מחירו יחצה (במקצת) את רף ה-130.
אבל נרמז לי שאם אתם ממש רציניים בעניין,
יש גם סיכוי טוב שתקבלו את התוספות במתנה…







שווה
מעניין