לפני כשש שנים נהגנו באאודי E-TRON שהייתה מחלוצות ה-SUV החשמלי של החברה, ודי התרשמנו לטובה. לא, אנחנו עדיין אוהבים יותר מכוניות עם מנוע אמיתי, אבל ה-E-TRON הנגישה את החשמל בצורה מרשימה. הפעם, זו ה-Q6 שמנסה לשכנע אותנו לאהוב הנעה באמצעות אלקטרוניים.
אז טענו ויצאנו לדרך.
ה-SUV היוקרתי והחשמלי של אאודי נחשף בגרמניה במהלך 2024, והגיע לפני מספר חודשים למגדלי צ'מפיון שבבני ברק. דגם קומפקטי- גדול, המשתמש בפלטפורמה משותפת עם פורשה; הפלטפורמה PPE – Premium Platform Electric, ולראשונה – היא משמשת את אאודי.
Q6 היא אחות גדולה ל-Q4 החשמלית וגדולה גם מה-Q5 הלא חשמלית (דגמים זוגיים באאודי ממוספרים במספרים זוגיים). ואם הזכרנו כבר את ה-E-TRON ההיא, הדגם הנבחן כאן קטן במעט מאותה חשמלית חלוצה.
ה-Q6 היא מכונית נאה ופרופורציונלית, SUV המתאפיין בקו מתניים גבוה וביציבה מרשימה. בשני צידי המרכב ממוקמים שני פתחי טעינה DC ו-AC הנפתחים חשמלית. המידות, אם אתה סקרנים לדעת, הן: 4.77 מ' לאורך, 1.94 מ' לרוחב, 1.685 מ' לגובה ומרחק בין סרנים של 2.89 מ'.
אחרי שנהגנו לאחרונה באאודי A5, כניסה למכונית המבחן החשמלית הנבחנת כאן היום, מעוררת תחושת דה ז'ה וו, כשההבדל העיקרי ביניהן הוא בתוספת מסך המוצב מול הנוסע מימין. זה יוכל ליהנות ממולטימדיה, אמצעי ניווט ובמידע נוסף להפגת השיעמום. כאמור, התחושה דומה מאוד לזו שב-A5, וגם כאן, הישיבה העמוקה עם קו מתניים גבוה, מקשה במשהו על תמרונים במקומות צפופים (מזל שיש מצלמות היקפיות).
מעבר לכך, הנדסת האנוש, הגרפיקה והתחושה הן לגמרי מהליגה הבכירה.



Q6 היא מכונית מרווחת המיועדת לארבעה (ואפילו לחמישה) נוסעים, ותאי המטען שלה (האחורי – בנפח 526 ליטרים והקדמי – בנפח 64 ליטרים) עונים על הדרישות בהחלט.
Q6, בגרסת ה-45 הנבחנת כאן, היא, בעצם, הדגם הבסיסי ומחירה עומד על 501,900 ₪.
בין שאר האבזור תמצאו בגרסה זו גג שמש פנורמי, מערכת ניווט מקורית, ממשק לאנדרואיד ולאפל, מערכת שמע עם 10 רמקולים, כניסה והפעלה ללא מפתח, מראות צד מתקפלות חשמלית, מצלמות 360 עם מערכת שטיפה של המצלמה האחורית ודלת תא מטען מתופעלת חשמלית. לרכב המבחן שלנו נוספה גם חבילת ה-Tech Pack, המוסיפה לתכונות הגרסה גם מתלים אדאפטיביים, הגה מתכוונן חשמלית ותאורה אחורית ייחודית.
ל-45 מנוע חשמלי בודד המחובר לגלגלים האחוריים, ההספק המרבי הוא 252 כ"ס והמומנט המרבי – 45.9 קג"מ. זה יאפשר לכם להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 7 שניות.
הסוללה בקיבולת 75.8 קווט"ש, בטכנולוגיית 800 וולט, המאפשרת קצב טעינה מקסימלי של 270 קווט"ש.
הטווח המקסימלי המוצהר בין טעינות עומד על 524 ק"מ, אך במהלך מבחן הדרכים לא התקרבנו לטווח המוצהר והוא היה נמוך משמעותית. זה נובע, בין היתר, כמובן גם מאופן השימוש והנהיגה ברכב, ובכל זאת, התוצאה (שעמדה על כשני שליש מהמוצהר) – די איכזבה.

.
מה שלא אכזב אותנו כלל וכלל, הוא האופן בו ה-Q6 מבודדת את נוסעיה. זו תוצאה, בין היתר, של המתלים האדאפטיביים העושים עבודה נהדרת, בידוד הרעשים המצוין והנוחות הכללית של המושבים.
אאודי Q6 היא מכונית נוחה בהחלט וזה אחד מיתרונותיה הגדולים.
אבל אל תצפו מה-Q6 (המבוססת על פלטפורמה משותפת עם פורשה) לרגש אתכם בנהיגה דינאמית.
אמנם, יש כאן הנעה אחורית וגם הביצועים כלל לא רעים, אבל מלבד אחיזה גבוהה מאוד ומרכב מרוסן ובמיוחד במצב מתלים 'ספורטיבי' שגם מקשיח את ההיגוי, אין כאן שובבות משובבת נפש. ההגה קליל מידי, ועם משקל החוצה את רף השתי טונות, התחושה קרובה יותר לזו של קטר ולא של מטוס קל.
אבל בשימוש יומיומי, הביצוע מרשים וגם הבלימה הרגנרטיבית המופעלת מכפתורים שמאחורי ההגה, או נהיגה בדוושה אחת דרך בורר ההילוכים עצמו (B) – מתגלות כנוחות לשימוש.
אאודי Q6 היא מפגן די מרשים של היצרן מאינגולשטאט. היתרונות רבים, הביצוע מכובד והחבילה הכללית תואמת את הציפיות מ-SUV קומפקטי-גדול פרימיום. גרסת ה-45 מספקת ביצועים מספקים בהחלט למעט נושא הטווח, שהזכיר לנו מדוע אנחנו פחות אוהבים עדיין את התלות בטעינה (אם כי, אם נהיה כנים, אין ברשותנו מטען ביתי, דבר שעשוי היה להמתיק את החוויה במעט).
על אף הניהוג המשמים למדי (שנזקף כחסרון משמעותי רוחבי של כלל המכוניות החשמליות אצל כל מי שחדוות הנהיגה בראש סדרי העדיפויות שלו), מדובר במכונית טובה בהחלט.









