גלגלLove

המכונית והפוסטר – למבורגיני קונטאש

במהלך תערוכת הרכב של ז'נבה שבשוויץ ב-1971 נחת חייזר היישר על בימת למבורגיני האיטלקייה באולם המרכזי של היריד. ואת הדימוי 'חייזר' לא אני המצאתי – זה נמרח בכותרות ענק על לא מעט עיתונים בשעתו; קראו לזה למבורגיני LP500 וזה היה אב טיפוס, 'קונספט', של ממשיכת דרכה של הלמבורגיני מיורה האגדית …

Read More »

שברולט קורבט – פרארי עם צווארון כחול

הכביש הצר באזור השרון הדרומי מטפס, יורד ומתפתל. כביש צר, מוקף בשטחים חקלאיים ובצמחיית בור. בקטע מסוים, הוא תחום בעצים, מוצל קמעא – והד קל חוזר אלי….נביחת מנוע ה-V8 בקורבט 61' האדומה והיפה של אילן יוחנן, דור ראשון לאגדה, אלביס פרסלי על גלגלים.תא הנוסעים די צפוף, הרגליים פשוטות לפנים, ההגה …

Read More »

BMW 700 – הקטנה שהצילה את ב.מ.וו

יצרנית המכוניות והאופנועים הגרמנייה ב.מ.וו (BMW) היא שם נרדף למכוניות פרימיום איכותיות ולאופנועים משובחים מזה שנים. כיום מדובר בקונצרן רכב ענק המוכר בכל העולם, ועצם היות המותג המתחרה המסורתי של מרצדס מעיד עליו יותר מכל. אבל, זה לא תמיד היה כך. .למעשה – היה זמן שהמותג הגרמני הנודע כמעט ונעלם, …

Read More »

המרצדס המורמת מעם – 450SEL 6.9

עוד מימיה הראשונים הציעה מרצדס-בנץ דגמי פאר ויוקרה. מתוך ההיצע הרחב, תמיד בלטה גרסה אחת מעל כולן, בהיותה המפוארת, החזקה, הגדולה או היקרה ביותר. גרסת ה-6.9 ליטר של המרצדס 450SEL היתה אחת מגולות הכותרת היותר מעניינות בהיסטוריה של יצרנית הרכב הוותיקה ביותר, והיא הוכתרה על ידי לא מעט מגזיני רכב …

Read More »

אוטוקרס – סע לשלום חביבי, המפתחות בפנים!

אם יש משהו שכמעט יותר נדוש מלעשות על האש ביום העצמאות, זה יהיה לעשות כתבה עלסוסיתא ביום העצמאות… טוב, נו, על האש נדוש יותר..אז החלטתי לא לשבור את המסורת ולעשות כתבה נדושה על סוסיתא לכבוד יום העצמאות. אבלכתבה בסגנון שונה..הפעם אני רוצה לבחור את הדגמים הכי מיוחדים, נכשלים, נדירים, שיוצרו. …

Read More »

זה קל כמו 1, 2, 3… 504

504

מי שעוקב אחרינו מעט, מודע לאהבה הבלתי מתפשרת ולהערצה שאנחנו רוכשים לרכבים הצרפתיים. למעשה, בואו נהיה מעט יותר מדויקים כאן – לרכבים הצרפתיים הקלאסיים, הישנים יותר, אלה שיוצרו לפני התקופה שהכל הפך לחשמלי, חסר רעש, חסר ריח, פלסטי לגמרי…בתקופה ההיא, כשאנשים היו אנשים, גם הרכבים (לפחות לדעתנו) היו רכבים אמיתיים, …

Read More »

SM V8 – איך סיטרואן כמעט והגיעה אל פסגת עולם הרכב?

סיטרואן SM היא אחת המכוניות המיוחדות שיוצרו, בין היתר בגלל השורשים החריגים שלה; היתה זו יורשת ה-DS האייקונית, והיא נולדה לאחר שהצרפתים רכשו את יצרנית האקזוטיקה האיטלקית מזראטי, עם השפעה מהותית: אחד המאפיינים הנודעים של ה-SM היה מנועה: V6 בנפח 2.7 – ומאוחר יותר 3.0 ליטר של מזראטי. גם שמה …

Read More »

סיטרואן SM – מכונית מופלאה, תזמון גרוע

ב-1970, הכל נראה אחרת. הנהלת סיטרואן היתה אופטימית ודומה היה שהשמיים הם הגבול… מספר שנים קודם לכן, השלימה סיטרואן את הרכישות של פנהרד (לצורך סגירת פס היצור שלה – טעות מרה), מפעל המשאיות ברלייה, יצרן האקזוטיקה האיטלקי מאזרטי – והקימה חברה משותפת עם NSU לצורך פיתוח מנועי וואנקל רוטוריים בשם …

Read More »

סיטרואן 2CV – שני סוסים וסל של ביצים

שמה של צרפת, מאז ומתמיד, נקשר לאיכות – יין, מזון, מוסיקה ונשים יפות. אולם, עבור חובבי הרכב המושבעים (כמונו, למשל) צרפת היא ארץ הולדתם ומקורם של לא מעט רכבים אייקוניים – הפיג'ו, הרנו, וכמובן, איך לא – הסיטרואן.לסיטרואן 2CV (דה שבו, בשמה המוכר יותר) מעמד קלאסי, ויש כאלה הטוענים, שהיא, …

Read More »

אוסטין הילי 3000 – כולם רוצים לשלוט

איך אפשר לסרב לסיבוב נהיגה כשמדובר במכונית אייקונית שכזו? איך אפשר לסרב למכונית שנראית שונה כל כך מעדר הקופסאות שמסביב? חלק עליון תכול ודפנות תחתונות בלבן. האוסטין הילי נראית במיטבה במיוחד עם גג מופשל. .האוסטין הילי היפהפיה שבתמונות מכונה בזירת האספנות ביג-הילי, להבדיל מאוסטין הילי ספרייט הקטנה. המכונית נולדה ב-1953 …

Read More »
Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page