האופנוע, או נכון יותר לומר – הקטנוע, החדש והחתיך של פיג'ו, מדלג לו בעזוז מהאספלט אל השביל. שביל חולי, זרוע בורות וקפלי קרקע, מגוהץ וחולף לו תחת מתלי קטנוע הקרוסאובר. חצי שעה קודם לכן דהרנו ה-XP400 ואנוכי על גבי כביש 531, במהירות תלת ספרתית.
ה-XP400 של פיג'ו תוכנן, מבסיסו, להיות כלי עם יכולת שטח מסוימת. זה בולט בעיצוב וגם מתורגם ליכולת. את זה כבר ראינו כשבחנו כאן בעבר את ההוא שדומה לו – הונדה X-ADV. העיצוב המרשים הוא הדבר הבולט הראשון כשנתקלים ב-SUV החדש הזה – כך הפרסומאים מכנים אותו, שנראה כמו אופנוע קרבי, עם המון תשומת לב לפרטים עיצובים. בולט במיוחד אותו גלגל אחורי הממוקם הרחק מאחור וסמוך אליו בולט גם דבר נוסף… כשל עיצובי מוזר בדמות זרוע שחורה התומכת במתלה האחורי המיוחד. הזרוע הזו כאילו התווספה למוצר המוגמר אחרי שהמעצב הראשי כבר חתם על הפרויקט.
.
אז כן – העיצוב הוא קלף חזק של פיג'ו. מאחורי סמל האריה, שאגב, כאן ב-XP מופיע לראשונה בדמות הלוגו החדש של החברה, מושקעת מחשבה רבה בכל מה שקשור לעיצוב. נתקלים בזה במכוניות פיג'ו, וזה בולט גם בכלים הדו-גלגליים, השואבים אלמנטים עיצוביים מהן. זאת, למרות, שהקשר בין יצרן המכוניות ליצרן הדו-גלגלי הוא די מינורי.
.
XP400 משך מבטים לאורך כל ימי המבחן. גרסת ה-GT, אותה קיבלנו למבחן, מגיעה בצבעי אפור ולבן. והיא כוללת משקף מעושן, מדרסי רגליים בשילוב מתכת ומיגון שהתווסף, מתלים משודרגים של קאיבה וחישוקי שפיצים עם צמיגי טיובלס. מול הרוכב ממוקם לוח המחוונים ובו שני שעונים אנלוגיים גדולים וקריאים, וביניהם, צג המידע מסוג TFT בגודל 5″ עם קישורית לסלולר והצגת הנחיות ניווט. תחת המושב תמצאו שקע USB לטעינה. ל-XP גם מפתח חכם, משקף מתכוונן (כהה ב-GT) ומקום לקסדה מלאה מתחת למושב.
ה-XP400 מרגיש גדול וקרבי. תנוחת הרכיבה נוחה ומושב הנהג רחב ונוח. התצפית לפנים גבוהה והמשקף הקדמי, שהיה מכוון למצב הגבוה מבין השניים האפשריים, מספק הגנת רוח מצוינת גם עם מצערת פתוחה עד הסוף. במהלך סוף השבוע, אני רוכב עליו בעיר הצפופה, משייט בכביש המהיר ויורד איתו לשבילים. גם לרוכב מזדמן שכמוני, ה-XP400 העניק בטחון בכל מצב, אפילו כשעל המושב האחורי הצטרפה אלי לרכיבה בתי החיילת.
כמי שמורגל בעיקר להתנייד במכונית סגורה וממוזגת, מציאות סוף השבוע שבה מצאתי את עצמי יושב סנטימטרים מעל אספלט הנע מתחתיי במהירות מאיימת, עוררה בי מחשבות על סכנות הרכיבה על כלי דו-גלגלי. מסביבי – מכוניות קרובות, החולפות בסמוך אלי, לעיתים, בצורה מאיימת, בתוכן נהגים ונהגות שנהיגה היא, כרגע, לא העיסוק העיקרי שלהם. די מפחיד.
הקסדה, המעיל והכפפות, שמהווים את הם קו ההגנה האחרון שלי במקרה וישתבש כאן משהו, דאגו לבשל אותי היטב בחום ובלחות של חודש יולי. אני מגייס את כל ניסיוני הרב בנהיגה, לימוד נהיגה והדרכות נהיגה בכדי לחזות, לצפות, להיערך ובעיקר – לחזור הביתה בשלום. ה-XP נוסך בי בטחון. הישיבה עליו לא גבוהה מידי, היציבות הכיוונית מצוינת גם במהירויות גבוהות, הבלמים (צמד דיסקים 295 מ"מ מלפנים עם קאליפרים ראדיאליים / בודד 240 מ"מ מאחור) חזקים, וטוב לדעת שהם לעולם לא ינעלו את הגלגלים (ABS), כמו גם בקרת המשיכה (הניתנת להתאמה) הדואגת שעודף האצה לא יומר לסחרור מסוכן של הגלגל האחורי .
הקטנוע נשען על צמיגי פירלי סקורפיון STR Rally במידות 110/70R17 160/60R15 (אחורי/ קדמי). ואלה, בשילוב המתלים משודרגים וארוכי מהלך, מעניקים נוחות נסיעה טובה מאוד. כל זאת, בשילוב עם ארגונומיה טובה, איכות בניה מרשימה ויכולות שינוי כיוון מהירות-יחסית, תרמו להרגשת הביטחון שלי ברכיבה על הכלי.
כן – רכב דו גלגלי הוא משהו שונה ממה שרגילים אליו נהגי המכוניות. הישיבה באוויר הפתוח מחברת את הרוכב לנהיגה הרבה יותר. החיבור עם העולם החיצון מסיר את רוב ה"שטחים המתים" של שדה הראיה, כאלה הקיימים במכונית. התצפית היא גבוהה, והרוכב מרגיש כגוף אחד עם הכלי.
גם זריזותו של הכלי היא אלמנט בטיחותי מן המעלה הראשונה. לא מדובר, כמובן, באופנוע ספורט שובר מפרקות, אבל בזכות מנוע ה-LFE (חיכוך נמוך) שהכרנו כבר בקטנוע התלת גלגלי מטרופוליס (צילינדר יחיד בנפח 399 סמ"ק, מקורר נוזל, כאן עם 36.7 כ"ס ב-8,150 סל"ד ו-3.88 קג"מ ב-5,400 סל"ד) הנחשב לחזק בקטגוריה, הביצועים מספקים בהחלט גם בתנועה מהירה. אמנם ,הכח והתאוצה נבנים כאן בהדרגתיות והמנוע נדרש להתמודד עם משקל עצמי של 231 ק"ג, אבל תיבת ההילוכים מסוג ואריאטור, שומרת על זמינות כח טובה המלווה בסאונד גרגרני ובשרני. צריכת הדלק שנרשמה על צג מחשב הדרך וכללה תאוצות חזקות, עמדה על 4.9 ליטרים ל-100 ק"מ. עם מיכל דלק בעל קיבולת של 13.5 ליטרים, טווח הנסיעה מספק בהחלט.
XP400 של פיג'ו הוא קטנוע המשלב בין כמה עולמות. יש בו את יתרונות הנסיעה הנוחה של קטנוע, אבל הוא יודע לדהור גם בכביש המהיר. יש לו לוק קשוח של רכב שטח, והוא מוכיח שגיחה איתו גם אל מחוץ לאספלט היא אפשרית בהחלט. מדובר בקטנוע בינוני, גדול וחזק ביחס לקטגוריה, תכליתי ונוח המשווק בשני גרסאות: ALLURE במחיר של 47990 ש"ח ו-GT ׁׁ(שנבחן כאן) במחיר של 51990 ש"ח. (50 קטנועים ראשונים ימכרו במחיר השקה מוזל ב-2000 ש"ח.
איזה העתק של adv 350🤣🤣🤣🤣