גיאומוביליטי, יבואנית GEELY בישראל מקבוצת יוניון, משיקה את GEELY Starray EM-i – פלאגאין הייבריד SUV משפחתי חדש שנכנס ללב אחת הקטגוריות הצומחות בשוק הרכב הישראלי. GEELY Starray EM-i הוא דגם הפלאגאין הייבריד הראשון של Geely בישראל ומאפשר שילוב של נסיעה חשמלית שקטה וחסכונית ביוםיום עם טווח משולב גדול לנסיעות ארוכות, מרחב פנימי יוצא דופן וטכנולוגיה מתקדמת ברמה של רכבי פרימיום.
.
GEELY Starray EM-i מציע טווח נסיעה חשמלי של 83 קילומטרים וטווח משולב של 943 קילומטרים לפי תקן WLTP. מערכת ההנעה החדשה EM-i Super Hybrid נשענת על הפלטפורמה החשמלית GEA של Geely ומשלבת יחידת הנעה חשמלית מתקדמת עם מנוע בנזין יעיל במיוחד וסוללת LFP מסוג Short Blade בקיבולת 18.4 קוט"ש.
רכב פנאי גדול ומרווח למשפחה
GEELY Starray EM-i הוא רכב פנאי בממדי C סגמנט, אך מציע מרחב פנימי התואם רכבי D סגמנט. אורכו כ 4.74 מטר, רוחבו כ 1.91 מטר וגובהו 1.685 מטר. בסיס הגלגלים עומד על כ 2.76 מטר. השילוב בין אורך, רוחב ובסיס גלגלים ארוך מציב את הדגם בצמרת הקטגוריה עם מרחב פנימי עצום.
רצפת הרכב כמעט שטוחה והספסל האחורי רחב. כך נהנים שלושה נוסעים מאחור ממרווח רגליים נדיב במיוחד. תא המטען מציע נפח של 528 ליטר במצב רגיל. קיפול המושבים האחוריים מגדיל את נפח ההעמסה עד 2,065 ליטר. בידוד רעשים רב שכבתי, שימוש בזכוכיות מבודדות ותכנון אקוסטי מוקפד מעניקים לתא הנוסעים רמת שקט גבוהה. גם בנסיעה במהירות בין עירונית תא הנוסעים נותר שקט.


מערכת הנעה חכמה על בסיס פלטפורמת GEA
GEELY Starray EM-i מבוסס על פלטפורמת GEA החשמלית של Geely, שתוכננה מראש לדגמי חשמל ופלאג אין הייבריד. הסוללה משולבת ברצפת המרכב, יוצרת מרכז כובד נמוך ותורמת ליציבות גבוהה ולהתנהגות כביש בטוחה. המבנה הקשיח ותכנון המרכב תומכים ברמת רעשים נמוכה בתא הנוסעים, גם במהירויות בין עירוניות.
מערכת ההנעה EM-i Super Hybrid משלבת מנוע בנזין בנפח 1.5 ליטר עם מנוע חשמלי וסוללת LFP Short Blade בקיבולת 18.4 קוט"ש. השילוב מאפשר טווח נסיעה חשמלי של 83 קילומטרים וטווח משולב של 943 קילומטרים לפי תקן WLTP. צריכת הדלק הממוצעת עומדת על 2.4 ליטר ל 100 קילומטרים. התאוצה מ- 0 ל 100 קמ"ש היא מהמהירות בסגמנט, ועורכת 8 שניות המהירות.
סוללת Short Blade LFP משולבת במבנה מחוזק של המרכב. תצורת Cell To Body עוזרת להגן על הסוללה, לשפר את קשיחות המרכב ולהנמיך את רצפת הרכב הפנימית. המבנה הזה תומך ביציבות תרמית גבוהה ובחיי סוללה ארוכים.
תא נוסעים חכם ומקושר
תא הנוסעים של GEELY Starray EM-i נבנה סביב מערכת המולטימדיה Flyme Auto של Meizu מבית Geely. במרכז הדשבורד ניצב מסך מגע רחב בגודל 15.4 אינץ' עם ממשק עברי מלא. לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.2 אינץ' מציג את נתוני הנהיגה, מצב המערכת ההיברידית ונתוני הטעינה. בגרסת TECH מתווספת גם תצוגת עילית רחבהW-HUDעל השמשה הקדמית, המקרינה נתוני מהירות, ניווט ומערכות בטיחות ישירות לשדה הראייה של הנהג.
מערכת Flyme Autoהנשענת על מערכת שבבים מתקדמת, מציעה תגובה מהירה, גרפיקה חלקה ותפעול אינטואיטיבי. המערכת תומכת ב Apple CarPlay מקורי וב Android Auto (בשלב ראשון באמצעות רכיב חיצוני ובהמשך יתווסף בעדכון תכנה) מאפשרת עדכוני תוכנה מרחוק OTA ומציעה פקודת קול Hi Geely לשליטה טבעית בניווט, בטלפון ובמדיה.
ייתרון יחודי נוסף הוא האפליקציה הייעודית My Geelyהמחברת בין הרכב לסמארטפון. הנהג יכול לבדוק מרחוק את מצב הסוללה, לאתר את הרכב בחניה, לפתוח ולנעול דלתות ולהפעיל מראש את מערכת המיזוג לפני הנסיעה.
מערכת השמע בגרסת PRO כוללת שישה רמקולים. בגרסת TECH מותקנת מערכת Flyme Sound מתקדמת עם 16 רמקולים וסאב וופר שיוצרים חוויית שמע היקפית ועוצמתית לכל יושבי הרכב.

נוחות, עיצוב ותחושת פרימיום
GEELY Starray EM-i מציג שפת עיצוב מודרנית עם חזית נקייה, פס תאורה רוחבי ויחידות תאורה קדמיות מסוג LED. גם מאחור נמשך הקו הנקי עם פס תאורה רציף וחישוקי סגסוגת בעיצוב אווירודינמי. חישוקי 18 אינץ' מותקנים בגרסת PRO וחישוקי 19 אינץ' בגרסת TECH.
תא הנוסעים משלב ריפודי עור סינתטי איכותיים, קונסולה מרכזית רחבה ושטחי אחסון רבים. מושב הנהג והנוסע מתכווננים ומאפשרים הטייה מלאה. בשתי רמות הגימור המושבים הקדמיים מחוממים. בגרסת TECH מתווספת פונקציית אוורור למושבים הקדמיים לנוחות משופרת בימי הקיץ.
מערכת בקרת האקלים כוללת מסנן אוויר N95 התורם לשיפור איכות האוויר בתא הנוסעים. בגרסת TECH מצטרפים גג פנורמי נפתח חשמלית, תאורת אווירה פנימית עם 256 גוונים ומשטח טעינה אלחוטי בעוצמה 15 וואט.
עיצוב הדגם זכה בפרסים בינלאומיים ובהם Red Dot Award, Muse Design Award ו A' Design Award. השילוב בין קווי מרכב נקיים, פרופורציות מודרניות ותא נוסעים מעוצב יוצר נוכחות ייחודית בכביש וחוויית שימוש יומיומית ברמת פרימיום.
רמות הגימור בישראל
GEELY Starray EM-i ישווק בישראל בשתי רמות גימור, PRO ו TECH. שתי הגרסאות מבוססות על אותה מערכת הנעה היברידית וחבילת בטיחות מלאה.
גרסת PRO כוללת כחלק מהמפרט העשיר חישוקי סגסוגת 18 אינץ', תאורת LED קדמית ואחורית, כניסה והנעה ללא מפתח, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום, מערכת בקרת אקלים עם מסנן N95, מסך מולטימדיה 15.4 אינץ', לוח מחוונים דיגיטלי 10.2 אינץ', שליטה קולית Hi Geely, תמיכה ב Apple CarPlay וב Android Auto, מערכת שמע עם שישה רמקולים ומצלמות היקפיות 540 מעלות.
גרסת TECH מוסיפה שכבת אבזור פרימיום משמעותית. היא כוללת חישוקי סגסוגת 19 אינץ', גג פנורמי נפתח חשמלית, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, פתיחה חשמלית של תא המטען, מושבים קדמיים מאווררים עם נוחות משודרגת, תאורת אווירה עם 256 צבעים, משטח טעינה אלחוטי, תצוגת עילית HUD ומערכת שמע Flyme Sound עם 16 רמקולים וסאב וופר.

בטיחות מתקדמת וציון גבוה בישראל
GEELY Starray EM-i קיבל את הציון המרבי של 5 כוכבים במבחני הבטיחות Euro NCAP האירופאיים לצד דירוג 8 במדד משרד התחבורה הישראלי – הגבוה בקטגוריית הרכב המשפחתי.
הרכב מצויד במערך בטיחות אקטיבי מלא ברמת ADAS בכל רמות הגימור. כסטנדרט כולל הדגם 7 כריות אוויר ומערכות בקרת יציבות ובלימה מתקדמות.
חבילת מערכות הסיוע לנהג כוללת בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, שמירה אקטיבית על נתיב וסיוע בשינוי נתיב. בנוסף מציע GEELY Starray EM-i זיהוי תמרורים ומגבלת מהירות, ניטור שטחים מתים, התרעה על תנועה חוצה מלפנים ומאחור, מערכת עזר ליציאה בטוחה מהרכב עם התרעה בעת פתיחת דלתות, מערכת לזיהוי עייפות והסחת דעת נהג ומערכת למניעת שכחת ילדים במושב האחורי.מצלמות היקפיות ברזולוציה גבוהה עם תצוגת שלדה שקופה ב 540 מעלות מסייעות בחניה ובתמרון במקומות צפופים.
שירות, אחריות ורשת סוכנויות
GEELY Starray EM-i ישווק בישראל עם אחריות יצרן ל 6 שנים או 150 אלף קילומטרים לרכב, לפי המוקדם מביניהם. לסוללה ניתנת אחריות ל 8 שנים או 150 אלף קילומטרים.

התרשמות אישית / אייזיק דוידוביץ'
ביום הכי סוער החורף, מצאנו את עצמנו, עמיתי למסע ואנוכי, מפלסים את דרכנו מבעד לערפל.
קשה לקרוא לנהיגה בת שעתיים במזג אויר שכזה-מבחן דרכים, אבל התרשמות ראשונית מג׳ילי סטאריי החדשה, קיבלנו.
מדובר במכונית שעיצובה לטעמי נאה, אך צפוי ודומה מדי לסיניות מתחרות. גם תא הנוסעים נאה אך חסר ייחוד ומרגיש מוכר מדי עם הקונספט הידוע של מסך קטן מול הנהג ומסך מרכזי ענק.
סטאריי היא מכונית גדולה ביחס לקטגוריה ועל כך גם מעיד המרווח הפנימי הנדיב לנוסעים מלפנים, מאחור ובתא המטען.
פיקוד נפרד למערכת בקרת האקלים בעל כפתורים פיזיים שחלקם אף משנים תפקוד לפונקציות אחרות, מקלות על ההתמצאות והתפעול. מאידך-שוב מסך הדורש חיפוש בתפריטים ובתת-תפריטים לפעולות בסיסיות, פחות אהובים עלי. גם כפתורים על גבי ההגה שתפקידם להקל, מועדים ללחיצות אקראיות.
מה שהרשים בנסיעת ההיכרות שלנו בג׳ילי החדשה, היא רמת הבידוד והנסיעה המאוד חלקה. רק דרישת האצה תובענית במיוחד המאלצת את מנוע הבעירה לספק את אונו, מפרה את הדממה עם רעש מנוע מוחשי. ככה זה שמתרגלים לשקט השולט.
הבידוד המרשים מתבטא גם ביכולת המתלים לספוג את שיבושי הדרך ולשמור על מרכב מאוזן, ללא נדנודים ועצבנות על האספלט הלא מושלם. מדד ה-NVH (Noise – Vibration – Harshness) מדד הבודק כמה הרכב נעים או לא נעים לחוויה מבחינת צליל, רעידות וקשיחות תחושתית בתנועה. מקבל כאן ציון גבוה, גם ביחס למכוניות חשמליות אחרות, שבד״כ מרשימות בתחום הזה.
נהיגה דינמית של ממש לא ערכנו בכבישים המוצפים, אך הרושם הוא שביצועי המנוע מספקים, ולא נועדו לרגש. בנהיגה מתונה גם לא נדרשה השלדה להוכיח את עצמה תחת עומסים, אך ניכר שלא מדובר בכזו שתעניק חוויה לחובבי נהיגה מהירה, אלא תספק בטיחות גבוהה לנהג הממוצע.
מבחן מקיף יותר לסטאריי, שנקיים במזג אויר שפוי, יאפשר לנו להכיר ולספר ביתר פירוט על המכונית.
רונן יבלון, מנכ"ל Geely ישראל:
"אנחנו משיקים היום את GEELY Starray EM-i, הכוכב החדש של Geely בישראל. זה הדגם הראשון שלנו בקטגוריית הפלאג אין הייבריד והוא נותן ללקוחות בדיוק את מה שהם מחפשים. נסיעה חשמלית שקטה וחסכונית ביום יום, טווח גדול לנסיעות ארוכות, מרחב נוח למשפחה ובטיחות מתקדמת. GEELY Starray EM-i מצטרף למשפחת הדגמים של Geely בישראל ומחזק את מעמד המותג בשוק. אנחנו גאים להשיק דגם נוסף שפונה ללב הקהל הישראלי ובטוחים שהוא יגרום לעוד הרבה משפחות לחייך."





Drive Time מגזין רכב וספורט מוטורי
