RX

לקסוס RX350H – הדור החמישי


ה-RX הראשון שהושק ב-1998, קרוסאובר מפואר לבית לקסוס שהיא חטיבת היוקרה של טויוטה היפאנית, מגיע אלינו לארץ הקודש בדור החמישי שלו. העיצוב החיצוני מרשים, המוניטין יצוק ומבטיח. RX350 H שאותו קיבלנו למבחן, אינו חזק כמו אחיו ה-450 או ה-500 אבל לא מדובר על רכב עממי. ברמת הגימור הגבוהה תאלצו להפקיד לחשבונה של היבואנית – 450,000 ש"ח. שווה?

לגבי העיצוב תחליטו בעצמכם. ה-RX בדור החמישי מפוסל ומרשים עם תשומת לב לפרטים הקטנים. פחות אהבתי את סרח העודף מלפנים ואת השכבה הקדמית הענקית, העכוז מאידך – נאה ומיוחד. אבל מה שמרשים עוד יותר בלקסוס הוא הפנים. אני לא משתאה דווקא מול העיצוב הנקי והנאה, אלא מהאיכות הכוללת המקיפה והמורכבת מחומרים משובחים, בניה הדוקה וגימור מוקפד.

הזכרון הראשון שלי מלקסוס מחזיר אותי לתקופה בה היינו עורכים מבחני דרכים בעיתון "הארץ". הפעם, מלאי התרגשות, נסענו לאסוף את ספינת הדגל של ב.מ.וו הגרמנית, סדרה 7 המפוארת. האיכות, חלקות הנסיעה, הבניה המאסיבית, ענו בהחלט על הציפיות מספינת הדגל של אחד מבכירי יצרני הרכב בעולם.
כחלק מאותו מבחן, נסענו לפגוש ולהתרשם מלקסוס LS, מקבילתה של אותה בווארית מרשימה.

המעבר לנסיעה בלקסוס הבהיר לנו כי גם את המצוין ניתן עוד לשפר – הלקסוס הבכירה הייתה בנויה בצורה מהודקת אף יותר מהב.מ.וו המרשימה, חלקה יותר לנסיעה ושקטה יותר. כל זאת בהתייחס לאיכות הכוללת והליטוש הסופי של המוצר. כמכונית, העדפנו את הב.מ.וו שהייתה מכוונת יותר לנהיגה ובעלת יכולות עדיפות, אבל זה נתן לנו פרספקטיבה על השאיפה של מהנדסי היפאנית היוקרתית בכל מה שקשור לליטוש הנדסי מוקפד.

RX

עברו שנים ולקסוס עדיין שומרת על נאמנותה להנדסה בלתי מתפשרת ועל מוניטין ותוצאות מרשימות בכל מה שקשור לסקרי שביעות רצון.

RX הוא רכב גדול ממדים, המתחרה מול SUV יוקרתיים כמו ב.מ.וו X5/X6, וולבו XC90, אאודי Q7 ועוד. מרווח הפנים גדול ומרשים ובהיצע – 3 יחידות הנעה – כולן היברידיות, אחת מהן מסוג היברידי -נטען והבכירה מציעה לראשונה יחידת הנעה טורבו-היברידית הראשונה של לקסוס.
זו הצנועה, הנבחנת כאן (350H) מפיקה ממנוע 2.5 ליטרים ומנוע חשמלי (דור רביעי של מערכת ה-Charging Hybrid) הספק של 250 כוחות סוס. התפוקה הזו תאיץ את שני הטונות ל-100 קמ"ש ממצב עמידה תוך 7.9 שניות עד ל-200 קמ"ש מירביים.

הלקסוס הזו, במיוחד בגרסת הבסיס, היא מכונית שתוכננה בעיקר להיות יעילה ולספק נוחות ונינוחות, יותר מאשר ריגושים ספורטיביים אינפנטיליים. ההנעה הכפולה שלה תספק לכם בטחון במשטחים חלקלקים ולא יכולת OFFROAD הרפתקנית. כך גם התיבה האוטומטית הרציפה בעלת בקר אלקטרוני ECV – יעילות, יעילות, יעילות, לצד שאון מנוע מעצבן, כשבכל זאת, תבקשו לגייס את כל הסוסים לטובת תאוצה- אולי החסרון העיקרי והמעצבן במיוחד ברכב הזה.

אך איך אפשר להתעצבן ברכב שכזה, כשהשקט והשלווה בזמן שיוט נינוח, זועקים מכל פינה?
RX החדשה מבוססת על פלטפורמת GA-K קלה וקשיחה יותר בעלת מרכז כובד נמוך ומתלה אחורי רב -חיבורי חדש. האחיזה מעולה, הנוחות טובה מאוד והכיול נוטה לצד הרך והמפנק ולא לחד ולספורטיבי. רשימת אבזור הבטיחות והנוחות ארוכה מכדי שאפרט לכם אותה כאן, וברמת הגימור HADORI הגבוהה יותר כאן ברכב המבחן, התווספו לרשימה גם חישוקי גלגלים גדולים יותר (21), מושבים קדמיים חשמליים מאווררים ומחוממים מעור מלא, חלון גג חשמלי, מצלמות היקפיות ועוד.

RX

בכל רכב ברמת מחיר שכזו, תזכו ברשימת אבזור ארוכה ונדיבה. RX מציעה מרווח פנים נדיב המגובה גם בתא מטען ענק בנפח 620 ליטרים. זה הופך לתא בנפח 1690 ליטרים בלחיצת כפתור המקפלת חשמלית את המושבים האחוריים. ה-SUV הגדול והנינוח הזה, הוא מכונה יעילה המצליחה לספק ביצועים לצד צריכת דלק השמורה למכוניות קטנות בהרבה. אין כל קושי להשלים נסיעה בת 100 ק"מ תוך הסתפקות כ-6.5 ליטרים לערך. זאת כמובן תוך שמירה על איכות הסביבה ובמיוחד בנהיגה איטית וחשמלית בעיר.

RX – הדגם הנמכר ביותר של לקסוס בעולם, הושק בדור החמישי שלו בישראל בדצמבר 2022. מדובר ברכב יעיל מאוד, מפואר, נוח ובעל מוניטין אמינות גבוה. המחיר לא זול, אבל ללקוחות המחפשים איכות ושקט נפשי, ההצעה הזו מפתה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

לקסוס LBX פוגשת וולבו EX30

Tweet המעבר בין מושב הנהג בלקסוס בעלת הצבע הלא שגרתי לוולבו השחורה, הוא מעבר חד …

One comment

  1. אוטו מדהים שמח מהרכישה מאוד

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page