ריינג' רובר וואלר – האצילות מחייבת


ריינג' רובר הוא רכב יוקרתי. ספינת הדגל של יצרן רכבי השטח לנד-רובר. כשמזכירים את שמו, מיד נזכרים במשפחת המלוכה הבריטית. הריינג' אינו עוד רכב יוקרה מפונפן אלא מכונית פאר בעלת יכולת שטח מרשימה. הריינג' -רובר כבר איננו דגם יחיד, אלא משפחה שהתרחבה. ריינג' רובר וואלר הוא דגם נוסף הנושא את השם המחייב. 

ריינג' רובר וואלר הוא קודם כל עיצוב. עיצוב המרכב מצליח לשמר את המראה המזוהה של הרינג' המקורי אך יחד עם זאת מרשים באלמנטים עיצוביים המקנים לרכב דינמיות.  צללית נמוכה יחסית, חלונות צרים וידיות פתיחת דלתות חבויות הן חלק מהתפריט העיצובי.

תא הנוסעים מרשים גם הוא. יוקרה-קלאסית עם דיפוני עור משובחים וגימורי אלומיניום נאים, לצד מראה  סופר-מודרני היי-טקי בדמות לוח מחוונים דיגיטאלי וצמד מסכי מגע ענקיים ("10) השולטים על מערכות הרכב הרבות.

יחד עם זאת, המראה המרשים אינו מבטיח תפעול נוח, בוודאי שלא בזמן נהיגה. מסכי המגע דורשים הפניית מבט לכיוון המסכים, דפדוף בתפריטים וסיבוב כפתורים שאפילו במצב נייח, נדרש זמן בכדי להגיע לפעולה הרצויה.

ריינג' רובר וואלר

בסיס גלגלים של 287 ס"מ, מאפשר מרווח נדיב לנוסעים ולמטען ( תא המטען בעל נפח מרשים של 673 ליטר).

בגרסת אבזור HSE הבכירה, אותה בחנו, (731 אלף שקלים)  רשימת האבזור ארוכה ומרשימה; בנוסף על האבזור הבסיסי הכולל מושבי עור עם כיוון חשמלי לקדמיים, חלון שמש, מפתח חכם, שש כריות אוויר ומערכת בטיחות בסיסית הכוללת בלימה אוטונומית במצבי חירום ורק התראה על סטייה מנתיב, מתווספים גם;  דלת תא מטען חשמלית, חימום, קירור ועיסוי למושבים הקדמיים, כיוון חשמלי להגה, מצלמה היקפית וחישוקי "21 קלים. באגף אבזור הבטיחות מובטח לנהג ה-HSE גם מערכת לסיוע שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, זיהוי תמרורים והתראה על ערנות נהג ושטחים מתים כולל תנועה חוצה מאחור.

ריינג' רובר וואלר

לרשות הדגם הנ"ל מגוון  מנועי בנזין ודיזל מוגדשים בנפח 2.0 ליטר עם ארבעה צילינדרים ו-3.0 ליטר V6 ( בין 180 כ"ס ל-380 כ"ס). תיבת ההילוכים פלאנטרית בעלת  שמונה הילוכים וההנעה היא כפולה-קבועה.

הגרסה שנהגנו עליה מצויידת במנוע 2.0 ליטר טורבו-דיזל בהספק 240 כ"ס.  הביצועים, לרכב מגודל שכזה טובים  (7.3 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש). צריכת הדלק בנהיגה מעורבת הרשימה ועמדה על כ-13 ק"מ לליטר סולר.

מתלי האוויר של הוולאר העניקו בידוד ושיככו את מהמורות הכביש, כל עוד לא היה זה משובש מדי. גלגלי 21 אינטש' מותירים מעט שיכוך צמיגים בחתך כה נמוך (45) ומסייעים בעיקר לפוזה.  לוולאר  מצבי נהיגה שונים  כשזה הדינמי שבינהם משפר את ההתנהגות  על אספלט אך נוקשה למדי.

הוולאר, המבוסס על פלטפורמת היגואר F-PACE, לא מתיימר להוות רכב דינאמי או ספורטיבי, אם כי המראה וההצהרות מכוונים לשם. יתרונו הגדול הוא בכך שהנהיגה בכביש לא מענישה כברכב שטח ויחד עם זאת, יכולת השטח עדיין קיימת.

לוולאר לא קיים הילוך כוח. בעיקר בזכות האלקטרוניקה – מערכת השליטה טריין-ריספונס (עם מצב כורכר, בוץ וחול) ומתלי האוויר שמאפשרים להעלות את המרכב לטובת מרווח גחון מרשים (25.1 ס"מ) וזוויות גישה ונטישה טובות (29.5/29 מעלות בהתאמה) היכולת  גבוהה. למרות צמיגים שמיועדים לנהיגת כביש ודורשים יתר זהירות בנהיגה על אבנים חדות, יכולת צליחת המכשולים של הוולאר מרשימה.

ריינג' רובר וואלר

הוולאר אמנם אינו מצטיין בנוחות נסיעה כדוגמת הריינג' המקורי, וגם יכולת השטח שלו, איננה כשל הדיסקאברי למשל. אבל, לצד בעייתיות מסויימת בהנדסת האנוש ותפעול מערכות הרכב הדורש לימוד והסתגלות רבה, הוולאר יעניק לרוכש המבוסס את מבוקשו.

מדובר ברכב מרשים ביותר שהושקעה בעיצובו מחשבה רבה. גם בדגמים הבסיסים יותר, שעולים קצת מעל חצי מיליון ש"ח, תהנו מהעיצוב המרשים. אבל, אם יש לכם אפשרות לשלם, ה-HSE ישדרג אתכם ומובטח לכם שתרגישו לפחות, כבני אצולת הממלכה הבריטית.

חובבי הריינג'-רוברים יוכלו ליהנות גם מכתבות אחרות של דרייבטיים עליהם,
למשל – ריינג' רובר ספורט, אבל בלי נהג.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

לנד רובר דיסקברי – סאלון בשטח

Tweetיש בי הערכה גדולה למכונית המסוגלת להתקרב ל-200 קמ"ש ולהוביל את שבעת נוסעיה בנינוחות ובטיחות. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *