Home / כללי / שברולט סילברדו – קאובוי מוכר במס

שברולט סילברדו – קאובוי מוכר במס


השעיטה מערבה במעלה הארוך בכביש 12, מכיוון אילת לכיוון הגבול, לא ממש מזיזה לטנדר המגודל שלנו.
הסילברדו הבריון מעלה הילוכים גם כשהשיפוע הופך תלול אפילו יותר. הררי המומנט המצויים מתחת למכסה המנוע העצום המשתרע הרחק לפנים, דוחפים אותנו קדימה. אם לא נרפה תכף ומיד מדוושת התאוצה, עלול הסילברדו לרחף מעל לגדר הגבול הישר לזרועותיו של הצבא המצרי.

מדובר במתיחת פנים שעבר הסילברדו – הטנדר המגודל של שברולט – ממש לאחרונה. דור 3 לסילברדו (2014) שהושק כבר ב-1999. מתיחת הפנים הביאה בעיקר לחיזוק מנוע ה'דורמקס' טורבו-דיזל V8 בנפח 6.6 ליטרים עד להספק של 445 כ"ס ומומנט של 124.5 קג"מ. ולא שקודם הוא היה חלשלוש…

מערכת הזרקה חדשה, כונס אויר קדמי לשיפור הצינון, מערכת מולטימדיה מתקדמת, מצלמת רברס ומערכות בטיחות מקוריות המתריעות מפני סטייה והתנגשות (בגרסת ה-LTZׂׂ) הם חלק מרשימת השדרוגים שעבר הדגם.

טיפוס קשוח
לסילברדו נאלצים לטפס; יש ידיות אחיזה, יש מדרגה ענקית ועדיין צריך להתאמץ. כניסה לקבינה הענקית, בגרסת ה-LTZ המפוארת שקיבלנו למבחן, חושף אותנו לתא נוסעים מפואר; מושבים מעור עם כיוונון חשמלי, חימום או איוורור הם רק הסיפתח. בקבינה תפגשו גם גג שמש, משטח הטענה לסלולרי, אינספור שקעי הטענה כולל שקע 230 וולט, תאי אחסון ענקיים, מערכת בידור ומידע המשקפת את הסלולרי שלכם על צג מגע "8, חלון חשמלי המקשר לתא המטען ועוד. המושבים התגלו כנדיבים מאוד כולל המושבים האחוריים המאוד נוחים ומרווחים.

תא המטען מאחור רחב ממדים ומאוד גבוה. מדובר בגרסת 2500 בעלת ארגז קצר (קיים דגם 3500 בעל ארגז ארוך יותר הניתן להזמנה). בקצות הפגוש האחורי, מגרעות למיקום כף הרגל על מנת להקל על הטיפוס לארגז; מאוד נוח ונחוץ בהחלט. אחרי הכל, סילברדו הוא רכב עבודה. הוא מורשה לנשיאת מטען של טון וקצת ולגרירת חמישה טון. הרישוי הוא של משאית קלה, הרשיון הנדרש – C1. ככזה, נהנה הטנדר הזה מהכרה מלאה במע"מ ובהוצאות וכן בהחזר הבלו על הסולר. אגב סולר, לסילברדו מיכל דלק בן 136 ליטר סולר (ו-19 ליטר אוריאה). צריכת הדלק בנהיגת המבחן שלנו הציגה נתון של כ-13 ליטרים ל-100 ק"מ.

מקלט מס
בשוק הטנדרים הגדולים שולט הסילברדו עם נתח של 64% (נתוני 2016) . מדובר בתוצרת אמריקאית הכוללת גם את הפורד F350 ואת הדודג' ראם המתחלקים במה שנשאר.

ביטול הטבות המיסוי לטנדרונים וטנדרים בינוניים (ובעיקר הכרה בהוצאות הרכב מהק"מ הראשון) הביאה לפריחתם של הכלים הכבדים, טנדרים השוקלים מעל 3.5 טון ומוגדרים בישראל וברשות המסים כ"משאית". מפלט המס הזה, התברר בהמשך, קורץ ללא מעט בעלי עסקים, המעדיפים טנדר ענק ומפואר המוכר לצרכי מיסים, על פני טנדרים קטנים יותר.

סילברדו הוא אכן טנדר ענק. הוא מיובא לארץ בתצורת קבינה וחצי או קבינה כפולה, עם הנעה אחורית בלבד או הנעה כפולה ובשתי רמות גימור. המחיר הבסיסי 199,900 (קבינה וחצי 4X2 LT) ומחיר הגרסה היקרה שנבחנה כאן 262,900 ש"ח (קבינה כפולה 4X4 LTZׂׂ).

עם מעל לשישה מטר אורך ומעל שני מטר רוחב, הענק הזה הוא לא בדיוק הטנדר האדיאלי לבעל מלאכה המתנהל בעיר הצפופה. שדה הראיה לפנים, על-אף תנוחת הנהיגה הגבוהה, מוגבל מאוד בגלל תא המנוע הענק והמוגבה. הוסיפו לזה את בעיית החניה בעיר המגבילה החניית רכבי משא בשעות הלילה ואזורים בהם לא ניתן להיכנס עם רכב שכזה וכמובן גם את רדיוס הסיבוב הענק (16.7 מ'), ותבינו מדוע הסילברדו איננו רכב אידיאלי למקומות צפופים.

מאידך, נתח השוק של הטנדרים הגדולים מעיד כי עדיין, תודות להכרת הרשויות וההקלה הכלכלית, הטנדר האמריקאי הגדול קוסם ללא מעט.
מנוע עצמתי וכושר שיוט למרחקים ארוכים (100 קמ"ש ב-1400 סל"ד בלבד), לצד כושר גרירה מרשים, תצפית גבוהה המשתרעת גם מעל רכבי כביש שטח וטנדרים סטנדרטיים, ושלל פינוקים בתא הנוסעים הם סוד קיסמו של הענק.
מערכת הינע 4X4 הכוללת גם יחסי העברה נמוכים LOW, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה (וגם מיגון גחון, בולמי ראנצ'ו ובקרת מורד בחבילת ה-Z71ׂ הקיימת כסטנדרט בכל הדגמים בעלי ההנעה הכפולה) מבטיחה גם יכולת תנועה בשטח. אבל לפני שתרכשו את הסילברדו כתחליף ל-SUV, כדאי לזכור כי יכולת השטח הטכנית מוגבלת בגלל זוויות הבטן ומרווח הסרנים הענק. בנוסף, הסילברדו נוקשה ומאלץ לנסיעה מאוד איטית בשטח על מנת להימנע מטילטול הנוסעים.

אמריקה
נוחות הנסיעה בכביש אינה אחידה. בכבישים סלולים למשעי, הנוחות טובה אך רצף שיבושים, יפרו את השלווה ויזכירו שמדובר ברכב מסחרי/משא. בידוד הרעשים מוצלח וניתן לנהל שיחה שקטה גם במהירויות שטנדר לא אמור להגיע אליהם. אגב, אם אין על מה לנהל שיחה, מערכת השמע המצוינת והמצוידת ברמקולים של BOSE, תעשה את העבודה בהחלט.

יורדים מהר יואש לכיוון אילת, בלם המנוע (המרוחק מדי מהנהג) בשילוב עם תפעול ההילוכים הידני (הלא ממש נוח), שומרים את הסילברדו בקצב הנכון ללא צורך בשימוש בבלמים. הבלמים, אגב, בעלי תחושה עצית, ודורשים לחיצה חזקה מהרגיל.

עם תוספת כוח נכבדת שכזו, תוספת הידור ואבזור ובמיוחד מערכת בטיחות (המתריעה אגב, שלא כמו מובילאיי, דרך הרעדת מושב הנהג ולא בצפצוף מעצבן), סילברדו 2017 הוא רכב מרשים מאוד.
הוסיפו את היתרונות הכלכלים ברכישה ובאחזקה, ואת יכולת הנשיאה ובמיוחד הגרירה שלו ותגלו כי זהו רכב המתאים לבעלי מקצוע שרכב שכזה גם מתאים להם.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

שברולט סילברדו MK4 – כלים כבדים

Tweet גדול, זה כמובן יחסי. ליד הדחפור האמריקאי, רכב שברולט סילברדו נראה פחות מאיים. כטנדר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page