אם רק הייתם רוצים, הייתם יכולים לשבור חזק את ההגה ימינה מכביש 4, לרדת לחולות קיסריה, לחצות בדרך את נחל תנינים, את חוף נתניה ולעלות בחזרה לכביש המוביל להרצליה. למי יש כוח לפקק בכביש החוף?
שם, ברחוב המנופים 13 שבהרצליה פיתוח, באולם התצוגה החדש והמפואר של ג'יפ (ואלפא רומיאו), הייתה מסתיימת נהיגת המבחן האתגרית שלכם עם הגרנד צ'ירוקי טריילהוק.
לא מדובר פה בעוד "גיפ" מתחזה. מדובר בדבר האמיתי. גרנד צ'ירוקי דור 4 שעבר מתיחת פנים, כאן בגרסת ה'טריילהוק' שהוצגה בתערוכת ניו יורק 2016.
זוהי ספינת הדגל של מותג השטח הוותיק. 'טריילהוק' הוא כינוי לגרסאות קשוחות מהרגיל, שעברו התאמות לשיפור יכולת השטח, ועד כה הוצעו כגרסאות – שטח מחוזקות רק בדגמי צ'ירוקי ורנגייד.
ראשית, ההבדל הוא במראה המוחצן יותר; צביעה שחורה למכסה המנוע ולשבכה הקדמית, חישוקים ייחודיים ועוד נגיעות קוסמטיות גם בתא הנוסעים.
אך עיקר השוני מתבטא בתוספות התורמות לעבירות בשטח, ביחס לגרסאות ה-Laredo וה-Limited: ליכולת השטח תסייע מערכת ההנעה הקוואדרה-דרייב 2 הכוללת, בין השאר, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה עם אפשרות נעילה מלאה. מיגונים לאורך הגחון, צמיגי שטח AT 265/60-18 ופגושים יחודיים. כמו כן, מתלי האוויר שמוצעים כאופציה בלימיטד, נכללים כסטנדרט בטריילהוק ( Quadra-Lift עם תכנון ייחודי לגרסה) ומאפשרים הגדלת מרווח הגחון עד ל- 27.4 ס"מ.

גם בתחום הנוחות, הפינוק והבטיחות מציע ה'טריילהוק' תוספות: מושבי הטריילהוק הקדמיים עשויים עור מחורר עם אוורור, ומערכות עזר כגון מערכת חניה אוטומטית בניצב ובמקביל, תיקון סטיה מנתיב, ניטור רכב בשטח מת במראות, בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית וניטור תנועה חוצה בנסיעה לאחור, הן חלק מהאבזור שלא תמצאו בגרסאות הנחותות יותר.
מחיר גרסת ה'טריילהוק – 436,000 ש"ח
עליות, ירידות, מדרגות וחריצים. הג'יפ האדום – שחור שלנו יודע לטפל במגון רחב של דרכים. והוא עושה זאת טוב.
.

.
היינו יכולים גם לבחור ב'רנגלר' ואולי אפילו בגרסת ה'רוביקון', שהיה צולח מקומות שאפילו ה'טריילהוק' היה נכנע להם, אבל בכביש, בדרך לשם, איכות הנסיעה הייתה שונה לחלוטין.
נדמה כי ה'טריילהוק' הוא הכלי שמאגד את הדרישות המנוגדות בין נסיעה בכביש, ליכולת שטח לחבילה אחת מוצלחת.
.
מדוע יש צורך בכפתור לבקרת שיוט רגילה ומתחתיו כפתור נוסף לבקרת השיוט האדאפטיבית?
יחד עם זאת, תצוגה מפורטת ומרהיבה של מצבי נהיגת השטח, הנשלטת מלוח פיקוד נפרד – מצבי נהיגה, הגבהת מרכב (5 מצבי גובה), בקרת ירידה במדרון (HDC), יחס העברה נמוך (2.72:1) ועוד, יעסיקו את הנהג וירשימו את נוסעיו בכל נהיגה בשטח.

יש לו רק חמישה מושבים, בעוד שלמתחרים יש גם שבעה. הוא מוצלח בשטח, אבל במצב הגבהה מקסימלי הוא הופך לנוקשה מדי וההתנהלות איתו בשטח פחות טבעית וגם פחות נוחה מזו של הטויוטה לנד קרוזר למשל. הנדסת האנוש לא מושלמת, וביצועי והתנהגות הכביש שהם מעל הממוצע בסגמנט, יאכזבו רק את אלה שציפו לחוויה בנוסח גרנד צ'ירוקי SRT ספורטיבי המיועד לכביש. צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 7.2 ק"מ לליטר אבל בנהיגה יומיומית שפויה יותר, צריכת דלק של כ-10 ק"מ לליטר היא ברת השגה.
.
אך בשורה התחתונה, 'טרילהוק' הוא רכב מצוין שיכול להוות אלטרנטיבה לאלה המחפשים ערך מוסף על מכונית כביש מפוארת, או אלטרנטיבה תכליתית לכביש שטח מוגבה ללא כל יכולות אמיתיות מעבר לשבילים כבושים. ל'טריילהוק', מלבד ישיבה גבוהה ולוק, יש יכולת שטח מוכחת, שאינה באה על חשבון התנהגות כביש רופסת ומתנדנדת. ויש לו גם שם שאומר הכל.
.

ספר חדש שכולו מוקדש לנהיגת שטח 4X4 וטיולים. יואב קווה הידוע כמקצוען בתחום נהיגת השטח מוציא קבוצות לטיולי שטח מיוחדים ומבצע הדרכות לנהיגת שטח. בספר החדש שכתב, המכיל 250 עמודים תמצאו מידע רב על: מסלולי טיולים מוכרים וחדשים בכל רחבי הארץ, נהיגת שטח וחילוצים ואפילו מידע על אבזור ושיפור הרכב שלכם.
.
