Home / כללי / מיצובישי טריטון – אסתטיקה בעבודה
מיצובישי טריטון

מיצובישי טריטון – אסתטיקה בעבודה


טנדר הוא טנדר. הוא חייב להיות קשוח לעבודה, אבל מצפים ממנו שגם יפנק ויהיה בטיחותי. הוא בנוי לטפס על סלעים ולהתבוסס בבוץ, אבל זה לא סותר דרישה לעיצוב מודרני ומלוטש. תכירו – מיצובישי טריטון המחודש, שמתאמץ לענות על כל הדרישות. האם הוא מצליח?

לחברת מיצובישי נסיון ארוך טווח כשמדובר בטנדרים. בוודאי בכפולי הנעה אוטומטיים. את L200 בופאלו, מגנום, האנטר וטריטון כולם מכירים. הפעם מדובר על טריטון מחודש. לא מדובר רק בשינוי קוסמטי.
אמנם הפלטפורמה נשארה ונמתחת על פני בסיס גלגלים של 3 מטרים, ויכולת הנשיאה של 1030 ק"ג והגרירה של 3500 ק"ג (נגרר עם בלמים) נשארו, אבל השינויים קיימים.

מערכת המתלים עודכנה על מנת לשפר את נוחות הנסיעה, מנוע דיזל חדש נשתל מלפנים ותיבת הילוכים חדשה בת 6 מהירויות אחראית על העברת הכוח דרך תיבת העברה 'סופר סלקט' אל הגלגלים.

הטריטון החדש גם שודרג מבחינת מערך אבזור הבטיחות וכולל 7 כריות אויר, בלימת חירום אוטונומית, התרעה על סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים במראות הצד ועוד. האבזור תלוי ברמת הגימור. את מערכת ההתרעה על תנועה אחורית חוצה – המבורכת בהחלט כשמדובר בטנדר ארוך שכזה – אהבנו.

מיצובישי טריטון

את הטריטון Dakar SE קיבלנו בצבע שחור, צבע שכמעט תמיד עושה עוול בצילומים. טריטון הוא טנדר עם נוכחות. עיצוב החזית מיישר קו עם שפת העיצוב של שאר דגמי היצרן ובהחלט נראה מודרני ומיוחד.
בקבינה, השינויים קטנים יותר מהדגם היוצא וכוללים מערכת מולטימדיה 'קונקטד' המבוססת אנדרואיד וכוללת כרטיס SIM עם חבילת דאטה חודשית של 3GB למשך 12 חודשים. הקבינה מרווחת מאוד, המושבים נוחים ונעימים והאיכות הכללית מרשימה.

תנוחת נהיגה טובה וארגונומיה יעילה הופכים את הנהיגה בטנדר המגודל לפשוטה ונוחה. בורר הילוכים בעל מסילה מדורגת המגובה גם בידיות שליטה מאחרי ההגה, נוחים לשימוש. שדה הראיה לפנים ומראות הצד הגדולות הופכות את הנהיגה בכרך הצפוף לסימפטית. גם קוטר הסיבוב הקטן של הרכב (5.9 מ' רדיוס) מאפשר להפוך תמרונים מסובכים לפשוטים יותר, אם כי מדובר בהגה כבד לתפעול.

מנוע הדיזל מגרגר מלפנים. כאמור – מנוע חדש בנפח 2.2 ליטרים המפיק 150 כוחות סוס – נמוכים מהדגם היוצא. 40.8 קג"מ המגיעים בטווח של 1750 – 2250 סל"ד מקנים גמישות טובה למנוע. בשילוב של ששת יחסי העברה, ביצועיו של הטריטון החדש, אמנם, לא מסמרי שיער, אך בתחום הסל"ד נמוך-בינוני, הוא יעיל בהחלט (100 קמ"ש – הילוך שישי – 1600 סל"ד) והדבר מתבטא בצריכת דלק משופרת (כ-11 ק"מ לליטר סולר בתנאי מבחן מגוונים).

מיצובישי טריטון

שיוט בכביש המהיר מתבצע באופן שקט חלק ונעים. תחושת המהירות מזויפת ואינה מורגשת – תוצאה של בידוד רעשים משופר וגובה הישיבה. גם הניהוג, ביחס לטנדר, בהחלט טוב. זה מתקבל תודות להגה מדויק יחסית, כשהפעם, משקל ההגה הופך ליתרון. בלמים חזקים משלימים את החבילה והטריטון זוכה אפילו לתשבוחות, לא אופייניות לסוג רכב שכזה, בכביש המפותל. אבל טנדר הוא טנדר וכשאנחנו מבלים על כביש קופצני / רווי פסי האטה או שביל זרוע בורות, הנוחות, במיוחד כשארגז המטען ריק, לא ברמה של SUV מודרני.

סטייה ימינה ואנחנו מחוץ לאספלט. טנדר עם שלדת סולם מאסיבית ומערכת הנעה כפולה, נולד גם לשטח. לטירטון מערכת הנעה כפולה מתוחכמת. בכביש, לטובת חסכון, תסתפקו בהנעה אחורית בלבד, בשטח (וגם בכביש הרטוב) הסיטו את בורר המצבים ל-4H וקיבלתם הנעה כפולה בעלת שלושה דיפרנציאלים פעילים. 4HLc יבטל את הדיפרנציאל האורכי וישפר את העבירות בשטח.

מיצובישי טריטון
בורר מצב הנעה (תחתיו – כפתורי בקרת ירידה במדרון ומצבי שטח)

במצב הזה, מציע הטריטון החדש, בורר מצבי נהיגה בשטח. בחירה בין מצב חול, בוץ / שלג, עפר או סלעים תשנה את תפקוד המנוע, הגיר, בקרת המשיכה ותשפר את ביצועי הרכב. נסו לטפס על מעלה סלעי ותבינו כי בחירה במצב הנכון בהחלט עשויה לחרוץ בין הצלחה לכשלון. במורד התלול, שימוש בבקרת הירידה במדרון תיטיב עם שמירת הקצב, ללא שימוש מיותר בבלמים ע"י הנהג.

טריטון Dakar SE חמוש בכל הארסנל הזה וכולל אפילו נעילת דיפרנציאל אחורי. מדובר, לעיתים, ב"נשק יום הדין" כשהעבירות נעשית קיצונית יותר. כדאי לשים לב ששימוש בו יעשה רק במצב הילוך הכח הקיצוני -4LLC המכפיל את כח המנוע פי 2.6. שימוש בכפתור הנעילה יבטל את פעולת מערכת בקרת המשיכה וינטרל את בורר מצבי הנהיגה.

נקודת התורפה של הטריטון בשטח תהיה בעיקר זווית הנטישה הנובעת מאורך סרח העודף מאחור שיוצר הארגז הארוך. הוסיפו לזה את וו הגרירה שהותקן מאחור, ובזוויות טיפוס מסוימות יהפוך אותו וו למחרשה ולנקודת תורפה בעבירות.

מיצובישי טריטון
בחירה במצב "Rock" והעבירות השתפרה

מיצובישי טריטון הוא אחד משלושת הטנדרים הבולטים בשוק הישראלי. האיסוזו די מקס הוא אלוף המכירות, ההילקס שהפך לאגדה והטריטון שלנו – כולם אגב, מיוצרים בתאילנד.
הנ"ל, בגרסה הבכירה, מחירו 255,900 ש"ח והוא מציע חידושים חשובים ברמת האבזור הבטיחותי בעיקר, ביחידת הנעה מודרנית וחסכונית יחסית, ושיפורי שטח המתווספים למערכת ההנעה המתוחכמת, והיעילה שלו.

ובל נשכח – המדובר בטנדר הכי חתיך בסביבה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

יונדאי סונטה החדשה מושקת בישראל

Tweet כלמוביל, יבואנית יונדאי לישראל משיקה את ה-Hybrid Sonata החדשה. מכונית מנהלים היברידית שתנסה לחזור …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page