e-C4

סיטרואן e-C4 – חשמלית עם שכבת פינוק


לא אלאה אתכם בתלאותיי וחרדותיי, עם מכוניות מבחן המונעות על טהרת החשמל. אפשר לסכם את החוויות הללו בחשש מפני טווח נסיעה ההולך ופוחת, עמדות טעינה לא תקינות, ומה, לעזאזל, אספר לאיש הקשר של היבואן אם אתקע בדרך?
אל דאגה – המבחן על גרסת החשמל של סיטרואן סי 4 החדשה (e-C4) הסתיים בשלום והנה אנחנו כאן כדי לסכם.

הן נראות סביבנו יותר ויותר, נטולות אגזוזים, ויברציות ואפילו מיכל דלק. התופעה מתרחבת, כובשת עוד ועוד צרכנים ואוהדים ומנועי הבעירה הפנימית פיתחו בעיות לא פשוטות, של רגשי נחיתות.

ואיך לא? הרי מנוע חשמלי מרגיש בריון כבר מהלחיצה הראשונה על דוושת התאוצה, ועושה זאת בלי רעש, ללא עשן וללא רעידות כלל. לחשמלי אין נקודה מתה עליונה וגם לא תחתונה – הכל נראה פשוט יותר, יעיל יותר

מנוע הדיזל במכונית האישית שלי מטרטר בהתנעה קרה וממשיך לרעוד גם בהמשך. המעבר בין מנוע הדיזל לבין הסיטרואן החשמלית רק מעצים את תחושת הפער שבין המכוניות של העולם הישן, לבין מכוניות העתיד, החשמליות, דמויות החללית, אלו הנוסעות בשקט מופתי, ללא רעש, ללא עשן, ללא אש…העתיד כבר כאן.

אה, כן, אולי ה"אש" הזו, אותה "אש" שבוערת בליבו של כל חובב נהיגה, היא מה שחסר לנו, "הנהגים של פעם", כאשר אנחנו מתיישבים מאחורי ההגה המעוצב, בתא הנוסעים המעוצב של הרכב החשמלי, שהוא כולו, כמובן, מעוצב ומתוכנן עד לפרטי-פרטיו הקטנים ביותר.

e-C4

סיטרואן e-C4

כאן, בחניה שמולי, חונה לה הסיטרואן C4 דור 3. מותאמת לרוח התקופה. זה אומר שאמנם שמרה על מבנה הגג המשתפל לאחור, אך גם גבהה. קיבלה סממנים של "רכב פנאי" אם תרצו.
כשהיא מתבססת על פלטפורמת EMP1 הקטנה יותר של היצרן, C4 החדשה מאפשרת קיום של גרסה-כל חשמלית, לצד מנועי בעירה פנימית (בנזין ודיזל).

המפרט של גרסת החשמל של סיטרואן סי 4 החדשה (e-C4) די מרשים:
סיטרואן e-C4 מצוידת ביחידת-הנעה חשמלית – מנוע חשמלי של 136 כוחות סוס ומומנט של 26.5 קג”מ. לצד חוויית הנסיעה המתקדמת ולחסכון בדלק, היא מציעה גם תגובות דוושה מידית, שפע של מומנט זמין וטווח נסיעה, שנחשב לארוך במיוחד, של עד ל-351 ק”מ.
עוד מצוידת סיטרואן e-C4 במערכות בטיחות מקוריות, בלימת חירום (המזהה כלי רכב, הולכי רגל ודו גלגלי), בקרת שיוט אדפטיבית (הכוללת את פונקציית Stop & Start), מערכת מולטימדיה מקורית (הנשלטת מההגה וכוללת מסך מגע “10, דיבורית BLUETOOTH), מסך מגע, שיקוף של הטלפון הנייד, מעמד טאבלט ייחודי במנגנון נשלף (Smart Pad Support), חיישני חנייה קדמיים, אחוריים וצדיים, מצלמת חנייה אחורית מתקדמת, תצוגה עילית לנהג, שילוב COLOR PK בהתאם לצבע הרכב, כניסה והתנעה ללא מפתח בזיהוי קרבה בלבד, מערכת מתלי ייחודית Progressive Hydraulic Cushions, מושבי נוחות, וחישוקי סגסוגת קלה “18.

סביבת נהג ייחודית, אך לא מצטיינת. לזה כבר התרגלנו משנים עברו בדגמי סיטרואן השונים. אלה הזוכרים את פקדי השליטה הייחודיים בצידי ההגה בסיטרואן ויזה או GSA. את כפתור האיתות שאינו מתבטל עם יישור ההגה והרשימה עוד ארוכה. אישית, אני לא אוהב עומס כפתורים צגים ומידע אינסופי מול העיניים. דומה כי רוב יצרני הרכב כיום מתחרים בינהם על "שפע" ועומס, עם אפשרויות אינסופיות של תצוגות ופרופילים לכל נהג. חריג כאן במיוחד הוא המעמד לטאבלט מול הנוסע מימין ואותה מגירת אחסון נשלפת לאחסנת הטאבלט.

אני מאיץ מהמקום. לא תחוו כאן את התחושה של רכב חשמלי כוחני כדוגמת יגואר, או טסלה. הסיטרואן הזו שפויה יותר ואולי טוב שכך. טווח נסיעה רשמי של 350 ק"מ יתברר כאופטימי מדי, אלא עם תנהגו בעזרת הזרת של הרגל. בסיטרואן הזו חווית הנהיגה מתבטאת במיוחד בנינוחות, בשקט, בשלווה. והרי זה מה שכולנו רוצים – לברוח קצת לבועה הפרטית שלנו ולנוח מהלחץ שסובב אותנו.

יש האומרים שהמכוניות החשמליות ושכמותן הן העתיד, וכי כבר בשנים הקרובות, נוכל לחזות יותר ויותר במכוניות היברידיות וחשמליות כשהן מתנהלות לאיתן בפקקי כבישי ישראל.
בשבילי, סיטרואן e-C4 היא חשמלית הגיונית ששמה דגש על הנינוחות, מבודדת את נוסעיה היטב. אבל במחיר של 169,000 ש"ח ועם המגבלות הקיימות, עדיין, ברכב חשמלי, קשה להצדיק רכב עממי ובמיוחד כשהתחרות והאלטרנטיבות החשמליות צצות כפטריות אחרי הגשם .
בינתיים – טרטורו של מנוע הדיזל במכונית הפרטית שלי, אמנם מבטיח לי טווח נסיעה גדול בהרבה, אבל זה מתחיל כבר להרגיש היסטוריה.




About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

מרצדס EQS – השקה לישראל

Tweet כלמוביל מרצדס משיקה בישראל את ה-EQS – החשמלית החדשה, שתימכר במקביל לסדרת ה-S Class. …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page