Home / כללי / סקודה סופרב – מלכת הכיתה
סקודה סופרב

סקודה סופרב – מלכת הכיתה


סקודה סופרב משווקת ברחבי העולם במרכב סדאן עם דלת חמישית או במרכב סטיישן. היא מציעה מנועי בנזין או דיזל, ולאחרונה, מצטרפת להיצע גם גרסה היברידית פלאג-אין – לראשונה בסקודה. ההנעה קדמית או כפולה ותיבת ההילוכים ידנית או אוטומטית.

לישראל, כמכונית מנהלים, מגיעה המכונית המשפחתית הגדולה והמצליחה הזו, רק בגרסת הסדאן, עם תיבות אוטומטיות ושלושה מנועי בנזין ומנוע דיזל אחד. בעידן שבו העדפה למכוניות נמוכות קומה הולכת ופוחתת, הסופרב מצליחה להציל עדיין את כבודן של מכוניות המנהלים הסובלות מתחרות עזה מצד מוגבהות המרכב, אלה הנקראות SUV.

פרישתן של מכוניות המנהלים ההיברידיות, כדוגמת יונדאי סונטה, מהתחרות בשוק המקומי, השאירה את הבמה המרכזית לסופרב, וכעת – רק מאזדה 6 מזנבת בה בטבלת המכירות, ובמרחק בטוח למדי ממנה. סקודה סופרב היא מלכת הקטגוריה ומתיחת הפנים שעבר הדור השלישי שלה (שהושק ב- 2015) לאחרונה, הביאה אלינו למבחן את גרסת ה-2 ליטרים ברמת גימור Style.

זו אינה הגרסה היקרה ביותר ובוודאי שגם לא החזקה בהיצע. ההנעה היא קדמית בלבד, ואם תבחרו ברמת הגימור LAUREN&KLEMENT, תקבלו יותר מאשר בזו שנבחנה כאן.

סקודה סופרב

אבל בסופרב 2.0 Style שאנחנו נוהגים בה כרגע, באמת שלא חסר דבר. מתיחת הפנים עשתה לה רק טוב ועדכנה את עיצובה הנאה בחישוקים חדשים, פנסי LED קדמיים ואחוריים הכוללים איתותים דינאמיים סטייל אאודי, ואפילו כיתוב SKODA על גבי הזנב, שדואג שהמזדחלים אחריכם יזהו את המותג. גם עיצוב הפנים נשאר ברובו דומה, אך זכה לשדרוג מערכת המולטימדיה, לוח מחוונים דיגיטלי וירטואלי, תאורת אווירה ועוד.

האיכות גבוהה, ההרכבה מוקפדת והגימור מרשים, אין אכזבות. ישיבה בגרסת סקודה סופרב זו פירושה להתרשם מסדר מופתי, מגרפיקת צגים ומולטימדיה מהוקצעת, מהחשיבה על הפרטים הקטנים ביותר. זה בא לידי ביטוי בהנדסת אנוש פשוטה וחכמה, מכיסי אחסון מיטריה בדלתות, מארגון תא המטען הכולל את כל מה שנדרש ועדיין לא דיברנו על הפרקטיקה שמציעה ספינת הדגל של היצרן הצ'כי.

סקודה סופרב היא מכונית מרווחת. מאוד מרווחת. מלפנים המרחב לנוסעים מרשים, מאחור – מדהים. עם בסיס גלגלים של 2.84 מ' הצליחו המתכננים להפוך את מכונית המנהלים הזו למכונית פאר. גם שחקן כדורסל מסוגל למתוח את רגליו וצווארו במושב האחורי. הכניסה והיציאה מאחור קלים, תודות לדלתות שהן רחבות יותר מאלה הקדמיות, ועוד לא דיברנו על תא המטען בן 581 הליטרים, שעיקר יתרונו הוא בדלת חמישית (חשמלית) ענקית הנפערת ובולעת לקירבה, כמעט כל חפץ שרק תחפצו.

סקודה סופרב

בעזרת Driving mode select אני בוחר במצב "נוחות" ומערכת בקרת השלדה הדינאמית, הופכת את הלימוזינה הלבנה למרגיעה במיוחד. על הקוקפיט הווירטואלי אני קובע תצוגת מחוונים מינימלית, אחת ממספר אפשרויות, ויוצא לדרך.

לסופרב שלנו מנוע 2 ליטרים חדש, שבעזרת 190 כוחות הסוס ושבעת יחסי ההעברה (DSG) מעיפים כטון וחצי ל-100 קמ"ש תוך 7.7 שניות. הבעיה נוצרת כשמחוג המהירות ממשיך לטפס במעלה הסקאלה ולא יעצור עד להופעת הספרות 240 קמ"ש. למעט המחוג השטינקר, הסופרב לא תספר לכם שאתם במהירויות שלילת הרשיון. השקט והנסיעה החלקה נחשבים לנכס צאן ברזל כשמדובר במכוניות שכאלה, והסופרב לא מאכזבת.

גם צריכת הדלק אינה מאכזבת, במיוחד כשמדובר במכונית גדולה שכזו. צריכה ריאלית של כ-13 ק"מ לליטר, לצד ביצועים שכאלה מעידים על יעילות גבוהה. אין כאן את הנסיעה החרישית שבחלק מההיברידיות המתחרות או את צריכת הדלק הסופר-חסכונית, אבל, לעומתן, מתגמלת אותנו הסופרב בחדוות נהיגה.

היא לא מרגישה כמו פיג'ו 508 שנוגעת בבלוטות החשק, אבל סקודה סופרב היא בהחלט מכונית שתרצו לנהוג בה, ולא רק להתרווח במושב האחורי שלה. מעבר למוד הספורט בבורר מצבי הנהיגה והסופרב מקשיחה את עצמה לדעת והופכת את 190 הסוסים שלה לסוסי פרא. ההיגוי מדויק, המרכב מרוסן, הבלמים נושכים. פתאום, הסופרב לא מרגישה כל כך גדולה. גרסת SportLine היקרה, כוללת בנוסף על רמת הגימור Style מתלים בכיול ספורטיבי עם הנמכת מרכב של 15 מ"מ, תוספת של 82 כוחות סוס והנעה כפולה, אם אתם ממש ממש ממהרים.

מפרט הבטיחות בסופרב, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית 0-210 קמ"ש, ניטור שטח מת בצידי הרכב, בלימה אוטונומית בעת זיהוי מכשול בנסיעה לאחור ובקרת ערנות נהג. רמת הגימור Style מוסיפה בלימה אוטונומית בעת זיהוי מכשול גם בחזית הרכב. בנוסף, כל הדגמים מצוידים במצלמת נסיעה לאחור מקורית עם פסי הכוונה וחיישני נסיעה לאחור. הסופרב קיבלה חמישה כוכבים במבחן ה-NCAP.

אם היינו משתמשים בשיטת הכוכבים לציון שביעות רצוננו מהרכב הנבחן, סקודה סופרב הייתה זוכה, גם אצלנו, בחמישה כוכבים. במידה ואתם מחליטים להשאר קרוב אל הקרקע ולוותר על צו אופנת מוגבהי המרכב, הסופרב תהיה הבחירה הפרקטית והמושלמת עבור המנכ"ל, השר, או כל מי שידו משגת לכך והוא זקוק למשפחתית גדולה ומרווחת.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

Audi Q3 Sportback בישראל

Tweet חטיבת Audi ישראל, מבית צ'מפיון מוטורס, החלה בשיווק הדגם החדש ה-Audi Q3 Sportback, גרסת …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

סגור
סגור
Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page