סקייוול ET5 – "החשמלית במסיכה"


סקייוול ET5 – "החשמלית במסיכה". מה זה? מי זה? מי זה היצרן הזה? לא מזהים את הסמל ולא יודעים לבטא את השם. "קח את המפתחות וסע" אומר לי נציג החברה. למקרה ותיגמר הסוללה קח איתך שני צ'יפים להטענה.
נשבע לכם שאין לי מושג על מה אני עומד לנהוג…

נתחיל בעיצוב – כאן – אין הפתעות. סקייוול ET5 יכולה הייתה להיות SUV של סקודה, פולקסווגן או כל רכב מודרני אחר. אם לא הבנתם, זו הייתה מחמאה. הפרופורציות, הקווים, הכל בטעם טוב, ללא מוזרויות. הרכב נאה.
בפנים – המצב אפילו משתפר – עיצוב נקי, מודרני, היי-טקי. דיפון דמויי עץ ושילוב החומרים והגימור יכולים היו לעטר קבינה של פרימיום תוצרת גרמניה.

אז, את הרושם הראשוני באולם התצוגה צולחת הסינית האנונימית החדשה בהצלחה. וזה עוד לא הכל. היכנסו לתא הנוסעים והמרחב הפנימי ירשים אתכם לא פחות. ET5 הוא רכב גדול מסגמנט SUV-D, כדוגמת סקודה קודיאק. אורכו הכללי 4,698 מ"מ, רוחבו 1,908 מ"מ, גובהו 1,696 מ"מ, בסיס הגלגלים נדיב מאוד ומשתרע על 2,800 מ"מ ומרווח הגחון בגובה 159 מ"מ. המרחב לרגליים, לכתפיים ולראש – נדיב בכל המושבים, ומאפשר גם למבוגר שלישי נוחות טובה תודות לרצפה אחורית שטוחה לגמרי. תא המטען שימושי ובעל נפח 467 ליטרים (1141 עם מושב אחורי מקופל), שיש גדולים ממנו אצל חלק מהמתחרים.

תנוחת נהיגה טובה והכיוונון החשמלי למושב מספקים ראות טובה החוצה, ורק כיוון הגה מוגבל-טווח מקלקל קצת את הרושם הטוב.

סקייוול

סקייוול, יצרנית חדשה שמשתייכת לקונצרן האלקטרוניקה Skyworth, מיובאת לישראל ע"י "קבוצת כדורי". קרוסאוברים סינים חשמליים כבר נראו בכבישי ישראל, על חלקם כבר כתבנו – MG, GAC, ועל חלקם טרם. ET5 של סקייוול מעלה את הרף ומועמד להתחרות בחשמליות כמו סקודה איינק ויונדאי איוניק 5, בעזרת טווח נסיעה מוצהר של למעלה מ-400 ק"מ, ממדים נדיבים ואבזור עשיר.

יש בהיצע 3 רמות גימור, כשההבדלים ביניהם אינם גדולים. לא נלאה אתכם ברשימות ארוכות, רק נאמר שהאבזור נדיב. בגרסת ה"לקצ'רי" שנבחנה כאן, תהנו גם מגג שמש פנורמי עם וילון בידוד לבן (שלא לגמרי יעיל בשמש חזקה) וטעינה אלחוטית לסלולרי. בסעיף הבטיחות יש בלימת חירום אוטונומית, תיקון סטיה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, חניה אוטומטית ו-6 כריות אוויר.

חכו, יש גם הפתעות – לחצו על "מסיבה שמחה" ותקבלו תאורה שרוקדת עם קצב המוזיקה. יש אפילו מצב מנוחה, שבו יהפוך מושב הנהג למיטה וסאונד מרגיע (כדוגמת "ציוץ ציפורים" או צרצרים) ינעים את זמנכם בהמתנה שנכפתה עליכם בעמדת טעינה…

סקייוול

נכון, שיקרנו קצת בתחילת הכתבה.
זו לא הפעם הראשונה שנהגנו על הסקיוול. בהשקה דינאמית שהתרחשה בסוף אוקטובר, חווינו נהיגה ברכב החשמלי וההתרשמות הייתה חיובית. הנה אנחנו נוהגים שוב ברכב, תוהים אם הרושם הראשוני עדיין כמו שהיה.

מנוע חשמלי בעל הספק של 204 כוחות סוס ומומנט של 32.6 קג"מ, מניע את הגלגלים הקדמיים ומאיץ את 1920 הקילוגרמים ל-100 קמ"ש תוך 7.9 שניות עד למהירות מרבית מוגבלת של 160 קמ"ש. אין כאן מחץ ועצמה של מכונית חשמלית חזקה, כדוגמת יגואר או טסלה. אבל אם הגעתם מ-SUV ממוצע, אתם לא תתלוננו. נהפוך הוא. תאוצות הביניים תענקנה לכם רזרבות ביטחון, גם בעקיפות ובהשתלבויות מהירות.

סוללה בקיבולת של 72 קוט"ש, וטווח מוצהר העומד על 460 קילומטרים בתקן ה-WLTP, מתורגמים, הלכה למעשה, לטווח ריאלי של מעל 400 ק"מ בנהיגה ישראלית ממוצעת. זה עשוי להקטין את חרדת הטווח האפשרית, ייחסית למכוניות החשמליות האחרות שקיימות היום בשוק. החזרת אנרגיה בהאטה, המתרחשת ע"י בלימה רגנרטיבית, לא מורגשת בסקייוול בניגוד לרכבי החשמליים האחרים. דבר שנותן תחושה טבעית יותר בעת הנהיגה, אבל פוגם בנהיגה בעזרת דוושה אחת, שאופיינית לזן הזה של הנעה חשמלית.

מהזן הזה של רכבים חשמליים, אנחנו גם פחות מצפים לניהוג מהנה, שלא לומר ספורטיבי. סקייוול, אמנם, אוחזת היטב בכביש, אבל אתם שם למעלה, תרגישו מנותקים, "תודות" לעירפול תחושות המשוב מההגה, הבלמים, ומהשילדה המכוילת על הצד הרך.

רכות זו, אינה, בהכרח, מתורגמת לנוחות נסיעה בכל מצב. אמנם, בידוד טוב מרחשי מנוע, הצמיגים וגם רוח, יוצר סביבה נעימה לנהג ולנוסעים, ויחד עם ספיגת שיבושים במהירויות האיטיות, הסקייוול נעימה לנסיעה, אבל – לא בכל מצב. תנודתיות-יתר וקופצנות יוצרים תחושה של אי-נוחות בכבישים שאינם סלולים היטב.

סקייוול

סקייוול ET5 הוא רכב גדול ממדים, מרווח, מעוצב בטעם ונטול מוזרויות-עיצוב האופייניות לרכבים סינים מסוימים. טווח הנסיעה שלו שימושי בהחלט והביצועים טובים. הנקודות הטעונות שיפור הן בצד הדינמי, הסובל מנוחות ומניהוג שאינם מושלמים. גם הנדסת האנוש בכל הקשור למסך המולטימדיה, טעונה שיפור.
175,000 ש"ח לרמת הגימור הבסיסית המאובזרת בנדיבות, או 184,000 ש"ח לגרסת המבחן: במחירים הללו תקבלו כאן יותר אבזור מהגרסאות המתחרות מבית סקודה ויונדאי – מותגים מוכרים ובעלי מוניטין רב. למרות הכיוון הנכון של ET5 – התחרות בתמחור הזה, כנראה, לא תהיה קלה.

סקיוול ET5 משווק עם אחריות יצרן מלאה ל-5 שנים או עד 150,000 ק"מ, ואחריות של 8 שנים או עד 150,000 ק"מ לסוללה.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

ג'ילי גאומטרי C – קווים לדמותה

Tweet כשמדברים על מכוניות חשמליות – את זה כבר הבנתי – יש כמה פילים בחדר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page