הגשם ניתך בחוזקה על החלון הענק בגג הרכב, זה לא גשם, זה מבול!
אני לא מדבר על מזג האוויר החורפי ועל העובדה שאת פיג'ו 2008 המחודשת, אני נאלץ לצלם תחת מטרייה. מבול של מותגים סיניים שרובם חשמליים, עשו עליה ארצה וכובשים את טבלת המכירות, על חשבון מותגים ותיקים מאוד.
גשם זלעפות שוטף את הפיג'ו הכחולה ומסיר ממנה את הלכלוך שדבק בה במשך היום. מבעד לשכבת המים והטיפות הרבות, ניתן לחזות בשינויים שעבר הדגם במתיחת הפנים של שנת 2023.
את הדגם המחודש, פיג'ו 2008 המעודכנת, תזהו תודות לעיצוב החדש לחזית הדגם, חזית המשותפת לשפת העיצוב העדכנית של פיג'ו, ואותה תוכלו לפגוש גם ב-508 המחודשת. גם חלקו האחורי של הדגם מציג חתימת תאורה חדשה בפנסים בעיצובים חדשים ובחישוקי הגלגלים המאפיינים את העדכון החיצוני של הדגם. אבל הדבר הבולט ביותר כאן הוא הלוגו החדש של האריה, שראשו ורעמתו מתוחמים במין משולש מעוגל צלעות, שכולו מכוסה, כרגע, בטיפות גשם ענקיות…
.
תא הנוסעים של פיג'ו 2008 המחודשת מוותר על מוט ההילוכים האלקטרוני המוחלף במתג קטן כמו בשאר דגמי החברה העדכניים. מערכת המולטימדיה כעת בגודל "10 עם עדכוני OTA והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, כשברמות הגימור הגבוהות יותר של הדגם נמצא לוח המחוונים הדיגיטלי עם תצוגה תלת-ממדית, משטח טעינה אלחוטי 15W (במקום 5W בדגם היוצא), תוספת של שקעי USB ומצלמות חדשות באיכות גבוהה יותר עם תצוגת 360 מעלות ועוד.
לעת עתה, משווקת פיג'ו 2008 המעודכנת עם מנוע 1.2 טורבו המוכר בעל 130 כוחות הסוס, כשבהמשך תגיע הגרסה החשמלית שמצוידת במערכת ההנעה החשמלית של החברה בעלת הספק גבוה יותר (156 כ"ס לעומת 136 כ"ס) וטווח נסיעה גבוה יותר (406 ק"מ לעומת 345 ק"מ בדגם היוצא). ל-2008 ישודך בהמשך (הייצור יחל מ-2024) מנוע ה- 1.2 ליטר שלושה צילינדרים טורבו Pure Tech החדש של החברה. מדובר במנוע חדש ושונה לחלוטין ממנוע ה-1.2 ליטר טורבו הנוכחי של החברה. הוא מצויד במגדש טורבו VGT, פועל במחזור מילר החסכוני ומצויד, הפעם, בשרשרת תזמון ולא ברצועה.
למנוע החדש של פיג'ו 2008 המחודשת הספק מרבי של 136 כ"ס ומומנט מרבי של 23.4 קג"מ עם סיוע חשמלי 48V עם סטרטר/גנרטור בהספק של 28 כ"ס והוא מחובר למערכת תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים. רכבת ההנעה הזו תוביל לחיסכון משמעותי של 15% בצריכת הדלק ובזכות הסיוע של המנוע החשמלי יושג בנהיגה העירונית אף יתרון גדול יותר .
בינתיים הגשם לא מפסיק לרדת עלינו, ואני כאן, מאחורי ההגה הקטן של ה-2008. לשמחתי, פיג'ו 2008 המחודשת לא השתנתה מבחינה דינאמית וגם עם מאה ושלושים כוחות הסוס (המתועלים לגלגלים דרך תיבת שמונה מהירויות), כוחה עדיין במותניה. 2008 היא SUV-B שלא רק נראה טוב מבפנים ומבחוץ. השילוב בין היכולת הדינאמית ונוחות הנסיעה הוא מהמשובחים בקטגוריה – אלי זה לגמרי מדבר ושמונה מאות הקילומטרים שעברתי איתה בסוף השבוע מעידים על כך.
פיג'ו 2008 היא דגם חשוב ומצליח, ובה בשעה שהאחות הגדולה שלה (ה-3008) מושקת כדגם חדש לגמרי, מתיחת הפנים חיונית ל-2008 להארכת חיי דגם זה, עד להופעת דגם חדש בשנים הקרובות. הדור השני (שהושק ב-2020), כאמור, נחל הצלחה רבה, תודות לעיצוב מושקע ומקוריות בעיצוב לוח המחוונים הייחודי למותג. אמנם, בעידן החשמלי, מנוע הבעירה הפנימית לא מציע תאוצות שוברות-מפרקת, אבל 9.1 שניות עד ל-100 קמ"ש ותאוצות ביניים זריזות, מספקות בהחלט את הסחורה. מנוע שלושת הצילנדרים מגרגר כגור אריות קטן ותיבת ההילוכים מגיבה היטב, במיוחד במצב 'ספורט'. צריכת הדלק שהתקבלה במהלך המבחן עמדה על כ-11.5 ק"מ לליטר – נתון יפה בהתחשב בנהיגה האסרטיבית והנמרצת.
רמת הגימור GT היא הגבוהה מבין שלושת רמות הגימור ומחירה 159,000 ש"ח. היא כוללת אבזור עשיר כמו גם חישוקי "18, שאינם פוגמים כמעט בנוחות הנסיעה הטובה יחסית. 2008 הצטיינה (והיא עדיין מצטיינת) כשמדובר בניהוג – היגוי זריז, מרכב מרוסן היטב בפניות ותחושות חוזרות לנהג המרגיש מחובר לרכב בעודו אוחז בהגה הקטנטן.
פיג'ו 2008 המחודשת שומרת על תכונותיה הטובות ומעדכנת את עצמה בנגיעות קוסמטיות השומרות על המראה הנאה. העדכון המשמעותי יגיע בקרוב בצורת יחידת הנעה חשמלית חדשה ויחידה היברידית קלה וחדשה שישפרו את ביצועיה.
לאותם אלה שאינם רצים עם פנקס השקים הפתוח אחר כל טרנד אפנתי חשמלי, מוצעת כאן מכונית שיודעת לאזן בין כל המרכיבים החשובים ולא פחות חשוב מכך – להעלות חיוך על פני חובב הנהיגה הממוצע.