קיה EV9 גדול יותר מהסורנטו, אבל קטן רק במעט מהקרניבל הענק. בכדי לנהוג בו, אמנם לא תידרשו להציג רשיון בדרגת C1 ( מעל 3500 ק"ג משקל כולל) אבל זה כמעט שם. מדובר ברכב גדול וכבד (ובמקרה של רכב המבחן – גם בצבע שחור ועם חלונות כהים), כך שהוא נראה מאיים למדי, אבל אם תצליחו להתגבר על הפחד הראשוני שהוא מעורר בכם, תוכלו להצטרף אלי להיכרות קרובה מעט יותר איתו.
.
על קצה המזלג וממבט חטוף, קיה EV9 הוא, לפני הכל, רכב גדול וחשמלי.
כמה גדול?
עם 501.5 מ' אורך, 198.0 רוחב ו-178.0 גובה, לא מפתיע שקיה EV9 שוקל 2648 קילו (בערך כמו משקלן הכולל של שתי מכוניות טויוטה קורולה). המרחק בין הגלגל הקדמי לאחורי של EV9, אגב, הוא 3.10 מ'.
פלטפורמת ה-E-GMP שעליה מרכב רבוע וכוחני, יוצרת רכב, שלמרות ייעודו המוצהר כמיני-וואן המיועד להסעת נוסעים, הוא נראה יותר כ-SUV עם יומרות שטח. אבל מאחר ורכב חשמלי חייב להיות גם אירודינמי, לקרון הרבוע הזה הצליחה קיה להדביק נתון מדהים לגמרי של מקדם גרר העומד על 0.28 בלבד.
.
לקיה EV9 שתי גרסאות שונות, כשאת החלשה יותר (עם 203 כ"ס, הנעה אחורית ושבעה מושבים) השארנו להזדמנות אחרת.
עם השנייה, החזקה משמעותית מביניהן (בעלת 384 כ"ס, 6 מושבים והעונה להגדרה "הקיה הכי יקרה בארץ") יצאנו בחריקת צמיגים מחניון קיה בתל אביב.

489 אלף ש"ח לרמת גימור GT Line והקיה היקרה ביותר בישראל מציעה 6 מושבים ומרחב פנימי ענק המותיר נפח תא מטען כשל סופר מיני, גם כשכל המושבים בשימוש. המושבים שבשורה השנייה הם מושבי קפטן נפרדים ומהודרים המציעים שלל כיוונים ופינוקים. אלה מאחור פחות מרווחים, אבל, גם הם, יספקו מרווח סביר אף למבוגרים שמבין הנוסעים.
רק, שכרגע, אני יושב מול ההגה במושב הנהג, וצופה החוצה מבעד לשמשה הקדמית אל הפקק האינסופי בדרכי צפונה…
מול תצוגת מידע עילית יעילה, וכשמלפני משתרע מסך מרשים בגודל 12.3 אינטש, התנועה המזדחלת לאיטה בכביש מעודדת אותי להפיג את השעמום ומאפשרת לי ללמוד מעט יותר את סביבת הנהג. זו מתגלה כידידותית מאוד והיא מכילה כפתורים, ידיות וממשקים שאליהם קל להתרגל.
אמנם, אם נתעקש לחפש פגמים, נוכל להלשין על מספר כשלים ארגונומיים (כמו כפתור "ההתנעה" החבוי מאחרי ההגה או מיקום צג מערכת בקרת האקלים), אבל ההתרשמות הכללית מסביבת הנהג היא טובה מאוד. למשל, למרות גודלו של הרכב, מערך המצלמות שסביב מקל על תמרונים גם במקומות צפופים.

מדובר במוביל נוסעים מגודל ומרווח, ייחודי מסוגו שהוא גם חשמלי, כך שמצאנו בו פינוקים וטכנולוגיות מתקדמות. למשל, לרכב המבחן GT-Line יש רק 6 "מושבים", אבל ארבעה מהם הן, למעשה, כורסאות מרווחות. עם אינספור אפשרויות לכוונונים ולהתאמה אישית של גובה, שיפוע, חימום, קירור וכד', כשלכל הכיף הזה נלווים הדום חשמלי, מדף מתקפל, וילונות צד, גג שמש ועוד…
.
איכות החומרים והבניה כאן, מרשימים מאוד. הכל מרגיש מהודק, נעים למגע, ובמיוחד – הבד הקטיפתי שאותו עוטים בצורה מדויקת הגג, המשקופים וגם סכי השמש.

כנהג, ה-EV9 מצליחה לבודד את ישבני מפני הקרקע בצורה מוצלחת, גם כשמדובר בפסי האטה פיראטיים מעצבנים. גלגלי הענק 285/45R21 ומערכת הבולמים מצליחים לרסן את המרכב הכבד ולהעניק נסיעה נוחה כמעט בכל מצב, (וזאת – כשהמתלים של ה-EV9 אינם אדאפטיביים אלא קונבנציונאליים). יחד עם בידוד רעשים מוצלח, בהחלט ניתן לומר כי ה-EV9 יוצרת מקום שנעים לשהות בו.
נוסף על זאת, גם נהיגה מהירה במפלצת הזו נוסכת בטחון רב באוחז בהגה – אחיזת הצמיגים מרשימה, המרכב מאוזן, וגם אם אין המדובר ברכב זריז בפניות (ואיך יהיה הדבר אפשרי עם משקל כזה?) – הניהוג בו הוא מדויק ומרשים.

ה-EV9 כפול ההנעה הוא רכב שנעים לשעוט איתו. והרי מדובר ברכב חשמלי רב און, המסוגל להאיץ (למרות גודלו ובעזרת 71.4 קג"מ) עד ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 5.3 שניות בלבד.
והאמת?
כשמדובר בענק עוצמתי שכזה, חווית השעיטה ברמזור הופכת לחביבה אף יותר.
.
מיותר לציין כי החוויה הזו דואגת לרוקן את המיץ מהסוללות, ולמרות נתון רשמי המבטיח טווח של 505 ק"מ, המציאות היא מעט פחות אופטימית לאוהבי המהירות. כשקיבולת הסוללה היא כמעט 100 קוט"ש ונתון הצריכה של 27.2 קילו וואט ל-100 ק"מ היא מה שהשגנו במהלך 564 הקילומטרים שעברנו עם המכונית – תוכלו לעשות את החישוב בעצמכם.
פייר? התרשמנו.
כנראה שאם נחשוב מחוץ לקופסה הקונבנציונאלית, ה-EV9 יהיה מסוגל לענות גם על צרכי הסעות VIP, אבל, בשורה התחתונה (והרשמית), במחיר של 489 אלף ש"ח, ה-EV9 מציע אופציה מעניינת עבור משפחות גדולות המעוניינות ברכב נוסעים גדול שהוא לגמרי פרקטי, אבל גם (לא פחות חשוב!) כיפי ומפנק.