שברולט טראוורס Z71 – בשביל המשפחה


צהריים באזור השפלה. החול יבש, השביל מהודק בקטעים ומפורר באחרים. אני עובר למצב שטח ושומר על גז רציף. העלייה הראשונה קצרה ותלולה, עם כיסי חול וחריצים רוחביים. ההנעה הכפולה twin-clutch AWD system מעבירה את המומנט לאחור בדיוק כשצריך, והטראוורס, בעל הצמיגים המרשימים, מטפס יציב, בלי סחרור ובלי חיפוש אחיזה. בירידה שאחריה, בקרת הירידה מווסתת את הבלימה ושומרת על מהירות קבועה גם כשהשיפוע מחמיר. התחלה נקייה.

הפעם, הקו זוויתי יותר ויש חריץ לרוחב שמכריח בחירת מסלול מדויק. המרכב המוגבה באינץ' (עדיין לא גבוה מספיק למשימות שטח אמיתיות) ביחס לגרסאות הפחות קרביות, מאפשר להישמר מפני פגיעות בגחון, ועל – אף המתלים הנפרדים, שיצרו הצלבה קלה – האלקטרוניקה מתגברת על סחרור הגלגל. מנוע ה-2.5 ל' טורבו (328 כ"ס) מגיב היטב כשמבקשים דחף רציף; לא דרמה, פשוט כוח שימושי שמאפשר להתמקד בקו ולהשאיר את תיבת שמונת ההילוכים על יחס מתאים במקום להתלבט בבחירה.

שבילי העפר המהודקים מחליפים את החול הרך, והקצב עולה באופן טבעי. כאן מתגלה הכיול הנכון של המתלים המצוידים בבולמים: hydraulic rebound control, ההגה נשאר מדויק במרכז תודות לבולמים המרסנים היטב גם על גלי רוחב, והמרכב נשאר מאוזן גם כשהמהירות מטפסת. זה בדיוק המקום שבו SUV גדול יכול להפוך למעייף וקשה לשליטה, אבל ה-Z71 שומר על ריסון ותחושת שליטה.

נחזור לרגע לשגרה ונבדוק גם את הצד המשפחתי: תא נוסעים מרווח מאוד לשבעה, עם שני מושבי קפטן נפרדים בשורה השנייה למעבר קל לאחור, וגישה נוחה לשורה השלישית, גם הכניסה והיציאה מכל מושב ולכל מושב, נוחים. מסך מרכזי 17.7 אינץ' מרכז ניווט וקישוריות Apple CarPlay/Android Auto, ולוח מחוונים דיגיטלי נקי לקריאה. מערכות הסיוע פעילות ברקע: בלימת חירום אוטונומית, שמירה על נתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת ערנות.

.
על האספלט של אוטוסטרדת 443 – הזדמנות לבדוק איך הטראוורס בשיוט: רעשי הרוח מתונים, העברת ההילוכים חלקה למדי, והמנוע נשמע רק כאשר דורשים עקיפה ולוחצים, אך שקט למדי בשיוט רגיל, אפילו צמיגי השטח שקטים מאוד במפתיע. תנוחת הנהיגה טובה, שדה הראייה רחב, אבל חלק מכפתורי התפעול ממוקמים באופן אמריקאי ומוזר. זה בא לידי ביטוי בהפעלה ידנית לתיבה האוטומטית הממוקמת על ההגה, כפתורי בלם חניה חשמלי ומוד AWD משמאל להגה במקום חבוי יחסית ועוד. יש כאן גם פונקציות שנמצאות בתוך המסך ודורשות הסתגלות, אבל הסידור הלוגי והגרפיקה ברורים.

עם צמיגי AT אני מרשה לעצמי להוריד מעט לחץ אוויר כדי לרכך שברים גסים וחוזר למצב שטח, ב-Z71 בורר מצבים המאפשר לבחור את השטח הרצוי. בקטעי האצה-בלימה קצרים ההנעה האחורית עם שני המצמדים מחלקת מומנט צדית כדי להישאר בקו גם כשהאחיזה משתנה בין צד ימין לשמאל. לפני מדרגה קצרה בעלייה הבאה אני שומר מצערת רציפה, והטיפוס מתבצע נקי. כאן גם ברור גבול הגאומטריה: זוויות גישה ונטישה מתאימות לשבילים, לא למדרגות סלע כבדות. זו בחירה מודעת של ה-Z71, והיא נכונה לקהל היעד.

כשכל המושבים בשימוש נשאר לכם למטען נפח שימושי בהחלט (648 ליטרים) ; בקיפול השורות האחוריות מתקבל אפילו תא מטען גדול מאוד (1603 ליטרים) המספיק לציוד טיול משפחתי מלא, ואם תקפלו את כל המושבים תתקבל כבר כמעט מכונית מסחרית עם נפח הטענה עצום של 2775 ליטרים. כושר גרירה (עם בלמים) של עד 2,270 ק"ג פותח אפשרות אמיתית לקרוון או נגרר לציוד. צריכת דלק מוצהרת משולבת סביב כ-9 ק"מ לליטר היא מספר הגיוני לכלי בגודל כזה ובשימוש משולב כביש-שביל, כל עוד לא כותשים קצב.

.
מנוע חזק ושימושי החליף את ה-V6 בנפח 3.6 ליטרים, שאמנם נתן תחושה חזקה יותר במהירויות הגבוהות, אך בסל"ד נמוך יותר, היתרון לטורבו במנוע החדש. תיבה שלא רודפת יחסים, מתלים שמאזנים בין נוחות לריסון, והנעה כפולה חכמה שמייצרת ביטחון. הביצועים טובים עם כ-6.9 שניות למאוץ מעמידה ל-100 קמ"ש, וגם האצות הביניים מרשימות. על הכביש, עם צמיגי השטח וההגבהה לגרסת השטח, הטראוורס Z71 לא מרגיש בנוח עם העברות משקל קיצוניות. נסו לנתק בקרת משיכה ולהאיץ כשרק ההנעה הקדמית פעילה – מיד תזכו למבטים המופנים אליכם ולרכב המגודל המסחרר גלגלים תוך חריקת צמיגים צורמת.

שימוש נינוח בטראוורס, מגלה רכב נוח בצורה מרשימה, ותחושת בטחון ולא רק בגלל הגודל. גרסת ה-Z71, לראשונה בטראוורס, נותנת למשפחה המורחבת אפשרות לרדת מהאספלט לשבילים להרחיב ולגוון את אזורי הטיולים המשפחתיים.
זה מייקר את "טראוורס השטח" לעומת הגרסאות האחרות, המציעות גם הן מרחב מחייה ומנוע זהים, עד לכדי 420,000 ש"ח, ומקרב אותו כבר לגרסאות הכניסה של הטויוטה לנד קרוזר. ל-Z71 אין מה לחפש בשטח הקשוח שבו ירגיש לנד קרוזר בבית, אבל יש לו יתרונות אחרים.

הסרטון בשיתוף שבילים – יואב קווה טיולים והדרכות נהיגה

About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

שברולט קולורדו ZR2 – גם אני רוצה!

Tweetהרוח המדברית ליטפה את פניי כשיצאתי מהרכב ונשמתי עמוק את האוויר היבש והצלול. לפניי התנשא …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *