Deprecated: Function wpcf7_add_shortcode is deprecated since Contact Form 7 version 4.6! Use wpcf7_add_form_tag instead. in /home/drivetimeco/public_html/wp-includes/functions.php on line 6114
שברולט קולורדו ZR2 - גם אני רוצה! | Drive Time

שברולט קולורדו ZR2 – גם אני רוצה!


הרוח המדברית ליטפה את פניי כשיצאתי מהרכב ונשמתי עמוק את האוויר היבש והצלול. לפניי התנשא הקולורדו ZR2 2024 בצבע כחול חשמלי מרהיב, ניצב בגאון על גבעת חול מהודקת. הפס השחור הרחב על מכסה המנוע והגריל השחור המאיים העניקו לו מראה עוצמתי במיוחד. ברקע נשקף רכס הרים כחלחל, וקווי מתח גבוה חצו את האופק, מסמנים את גבול הציביליזציה.

עמדתי על גבול ירדן, מוקף בנוף מדברי עוצר נשימה. הקולורדו ZR2 שלי ניצב לצידי, מוכן לאתגר שלפנינו – מסע שטח בלב המדבר. השמש הבוהקת השתקפה על גוף הרכב הכחול, מדגישה את קווי העיצוב המרשימים שלו, מהפגוש הקדמי המוגבה ועד לחישוקי ה-17 אינץ' השחורים המעוצבים. מנוע ה-2.7 טורבו החדש עם 310 כוחות הסוס ו-59.4 קג"מ של מומנט המתין בשקט להתעורר לחיים. הרגשתי התרגשות מתגברת לקראת ההרפתקה שעומדת בפנינו. לא התרגשתי כך מאז המבחן של המתחרה מבית פורד – הריינג'ר ראפטור.

סקרתי את הנוף סביבי – מרחבים אינסופיים של חול וסלעים, מנוקדים פה ושם בצמחייה מדברית עקשנית. הרי אדום התנשאו באופק, משמשים כרקע נהדר לצילומים.

הרגשתי ביטחון מלא ביכולותיו של הרכב, במיוחד עם מערכת המתלים DSSV של Multimatic ומרווח הגחון המרשים של 27.3 ס"מ, אבל ידעתי שבשטח כזה תמיד צריך להיות מוכנים לכל תרחיש. נשמתי עמוק, מריח את הניחוח המיוחד של המדבר – תערובת של אדמה יבשה, צמחי מדבר וחום. הייתי מוכן להתחיל בנסיעה.

מנוע הטורבו של ה-ZR2 העיר את 310 הסוסים עם לחיצת כפתור ההתנעה. תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 8 ההילוכים השתלבה בחלקות, אבל נהמת המנוע שהדהדה בחלל השקט של המדבר, אכזבה את מי שציפה לגרגור מנוע V גדול ובשרני. מנוע שגם היה דואג ליותר מומנט ובסל"ד נמוך מזה שיש כאן בדגם הנוכחי. יצאנו לדרך במקביל לכביש הערבה, כשמערכת המתלים המתוחכמת מעלימה בקלות את הקפיצות על פני השטח המחוספסים.

"זה הזמן להפעיל את מצב באחה", חשבתי לעצמי והפעלתי את מצב הנהיגה הייעודי של ה-ZR2. מיד הרגשתי את השינוי בתגובת המצערת והעברת ההילוכים, שהתאימו את עצמם לנסיעה על החול. המומנט הגבוה הורגש היטב כשהצמיגים הענקיים נאחזו בקרקע הרכה.

הנוף סביבנו השתנה ללא הרף, מציג את יופיו המגוון של המדבר. ראיתי להקת עיטים מרחפת מעלינו, מחפשת טרף. צבי מדבר זינק מאחורי שיח והתרחק במהירות, מותיר אחריו ענן אבק קטן. עצרתי לרגע על פסגה גבוהה להתרשם מהנוף המרהיב. המדבר נפרש לפניי כמו שטיח ענק של זהב וכתום, כשקרני השמש יוצרות משחקי אור וצל מרהיבים על פני החול.

ZR2

המשכנו בנסיעה, כשה-ZR2 מוכיח את עצמו שוב ושוב בכל סוג של תוואי שטח. בכל פעם, הרכב התמודד עם האתגר בקלות מרשימה. הרגשתי את הביטחון גובר ככל שהתקדמנו, יודע שיש לי שותף אמין למסע הזה. רק לפני מספר שעות, שייטנו עם הקולורדו על אספלט חלק, כאילו הייתה זו מכונית מנהלים יקרה.

הנסיעה מהירה יחסית, והנה הגענו לשביל סלעי ותלול שמהווה אתגר אמיתי לכל רכב שטח. המסלול שנפרש לפנינו היה מורכב מגבעות מהודקות ומדרונות תלולים. החישוקים השחורים המעוצבים בקוטר 17 אינץ' וצמיגי השטח המאסיביים כוסו באבק אדמדם משווים לטנדר הכחול מראה קרבי. מדרגות צדדיות שחורות ופגוש קדמי מוגבה עם טבעות הגרירה האדומות סיפקו תזכורת מתמדת למטרה שלשמה נבנה הקולורדו הזה- להתמודד עם אתגרי השטח הקשים ביותר.

כנהג שטח מנוסה, עצרתי לרגע להעריך את המכשול שלפנינו. סלעים ענקיים, מדרגות ושיפועים תלולים, פזורים לאורך המסלול התלול. זה יהיה המבחן האמיתי ליכולות של ה-ZR2. הפעלתי את נעילת הדיפרנציאלים הקדמי והאחורי של ה-ZR2 והתחלתי לטפס בזחילה. בולמי ה-DSSV של מולטימטיק עשו עבודה מדהימה בספיגת הזעזועים ושמירה על אחיזה מקסימלית. מנוע ה-2.7 טורבו בשילוב יחס העברה הנמוך, נתן את הכוח המדויק הנדרש לטיפוס. הרגשתי כל תנועה של הרכב, כל גלגל שמתרומם ונוחת על הסלעים. מהלכי המתלה ובמיוחד זה האחורי, מאוד מרשימים.

ZR2

טיפוס איטי ומדויק, דורש ריכוז מלא וקריאה נכונה של השטח. טיפסנו מעל בולדרים ענקיים, חצינו סדקים עמוקים בסלע, והתמודדנו עם שיפועים קיצוניים. כשהגענו לפסגת המסלול, עצרתי להתבונן בדרך שעברנו. המראה היה מדהים – נתיב של סלעים ענקיים שנראה בלתי עביר, ובכל זאת, הצלחנו לטפס עליו. זה לא אני, זה הקולורדו.

לאחר ארוחת בוקר קלה וקפה חזק, ארזתי את הציוד וחזרתי לכביש הערבה בדרכי הביתה. הנסיעה הנוחה על הכביש הזכירה לי שוב את הורסטיליות המרשימה של ה-ZR2. תיבת ההילוכים האוטומטית בעלת 8 ההילוכים עברה בחלקות בין ההילוכים, ומנוע ה-2.7 טורבו סיפק כוח מרשים גם במהירויות גבוהות שהשתיקה יפה להם. מרשים איך למרות שהוא מסוגל להתמודד עם האתגרים הקשים ביותר בשטח, הוא נוח ונעים לנהיגה גם בכביש.

ZR2

את הדרך הביתה לא עושים דרך כביש הערבה. פונים שמאלה לכיוון מצפה רמון. בעודי תקוע אחרי נהגים מזדחלים ופס הפרדה מונע עקיפה, שמתי לב לפרטים בסביבת הנהג. תנוחת הישיבה טובה מאוד. האבזור נדיב. יש כאן מסך שליטה מרכזי גדול, מסך שליטה נוסף לנהג, מצלמות מיוחדות שמנטרות את מה שקורה מקדימה מאחור ואפילו מתחת לגחון, כולל שפריצר שוטף אבק. יש גם דברים מעצבנים כמו כפתור שליטה בהחלפת הילוכים ידנית, הממוקם על בורר מצבי ההילוכים ורעיון אווילי שאת פנסי הרכב מפעילים דרך המסך…. מספרים גם שהמרווח במושב האחורי יכול היה להיות טוב יותר וארגז המטען הוא רק בגודל סביר, לא ענק.

בערב, כשישבתי לכתוב את הרשמים שלי מהמבחן, הרגשתי בתחושת תסכול מהעתיד לבוא: מחר אני מחזיר אותו ובשבוע הבא אחזור שוב לבחון מכוניות נחותות חד – ממדיות. ה-ZR2 הוא רכב שאני רוצה. הוא לא רק עמד בציפיותי, הוא גם כזה שעונה כמעט על כל מאוואי. גם אם תנפנפו לי בנתון צריכת הדלק שנעה במהלך המבחן בין 5-7 ק"מ לליטר. אני יכול להמליץ עליו בלב שלם לכל מי שמחפש רכב שטח אמיתי שלא מתפשר על נוחות, נמרצות וסקסיות. יכול להמליץ עליו לכל מי שבכיסו 420,000 ש"ח. ולי אין….


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

דגמי MIFA 7 ו- MIFA 9 מבית המותג Maxus – תחילת שיווק בישראל

Tweetקבוצת UMI מתחילה בשיווק דגמי מותג הרכב הסיני Maxus מבית הענקית המוטורית SAIC. דגמי מקסוס …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *