DS7

DS7 קרוסבק 4X4 Etense – ספינת הדגל


1799למרות מצור שנמשך 54 ימים, נכשל ניסיונם של נפוליאון והצבא הצרפתי לכבוש את עכו. מאתיים עשרים ואחת שנים לאחר מכן, אנחנו מתנהלים ב-DS7 קרוסבק בגרסת הדגל ההיברידית של היצרן, בין חומות עכו העתיקה. האם DS מותג הפרמיום הצרפתי המתפתח, יצליח להבקיע את חומות מועדון רכבי הפרימיום המבוצר?

זה לא פשוט. במיוחד כשבמועדון היוקרה שמות כמו "מרצדס", "יגואר", "ב.מ.וו", "אאודי"," לקסוס" וסליחה אם לא הזכרנו את כולם. יצרנים, ותיקים ברובם, שבידלו ומיצבו את עצמם בצמרת תעשיית הרכב. המחיר המתלווה למותגי פרימיום, גבוה יותר ובתמורה מקבלים טכנולוגיה, אבזור, יכולות משופרים, וגם… מעמד חברתי משודרג.

DS הוא מותג חדש למדי ׁ(2009ׁׂ). הוא מבדל עצמו ממותג סיטרואן (מותג עצמאי מ-2015) ומבוסס על טכנולוגיות קונצרן PSA. את מעמדו הוא בונה, אט אט, בעזרת דגמים אופנתיים, מעוצבים, טכנולוגיים ומאוד מאובזרים. הקונוטציה לשם "DS" תוביל כל חובב רכב (או אולי גם – צרפתי ותיק) לאותה סיטרואן אגדתית ומיוחדת (1955-1975), אבל, לישראלי הממוצע, סביר להניח כי האותיות הללו אינן אומרות מאום.
חוויה דומה למה שעובר גם מותג GENESIS הקוריאני שמושק בימים אלה בארץ.

DS7

מותגי הפרימיום פורחים לאחרונה. רכבי היוקרה הנטענים-חשמלית, ובמיוחד, אלה המוגדרים PHEV – הם הלהיט הנוכחי.
DS7 ביקרה אצלנו בעבר, ולאחרונה קיבלנו אותה למבחן בגרסת E-tense היברידית – נטענת. מדובר בגרסה החזקה – אחות מקבילה לפיג'ו 3008 Hybrid4.
כמה חזקה?
300 כוחות סוס המופקים מהכלאה בין מנוע 1.6 טורבו, תיבת הילוכים ייעודית להנעה היברידית (e-ATN8) המחוברת למנוע באמצעות מצמד עם דיסקיות רטובות במקום עם ממיר מומנט ושני מנועים חשמליים.
זה מספיק חזק עבורכם?

אכן, לא הרגשנו מחסור בכוח, במיוחד עם נתון תאוצה של 5.9 שניות במאוץ ל-100 קמ"ש ותאוצות ביניים מרשימות מאוד. מרשימות במיוחד, כשהמדובר ברכב השוקל כ-300 ק"ג יותר מגרסת הדיזל. המשקל ה"עודף" לא מפריע לרכב להאיץ כטיל בליסטי, אבל יש לו השפעה על שינויי הכיוון. גרסאות הבנזין והדיזל עדיפות בתחום הדינמי, אם כי לזו שאיתנו, מועמסת הסוללות, יש יכולות גבוהות בהחלט באספקט הבטיחותי. כיול המתלים המעודכן לגרסה הכבדה, מונע רכינת מרכב מוגזמת בסיבובים החדים. מרשים.

אותה נוחות הנסיעה, שבלטה בעליונותה על האחרות באותה DS מיתולוגית, מרשימה אותנו גם ב-DS המודרנית. היא מצטיינת בכביש המהיר עם חווית שיוט, בידוד רעשים ונוחות ברמה הגבוהה ביותר. אך היא מצטיינת פחות במהירויות אטיות ובכבישים משובשים. אין פה את אותה מערכת הידרו-פניאומטית מופלאה, אך מורכבת, שהייתה חלק מכל סיטרואן אמיתית, אלא מערכת סריקת כביש ייחודית ( DS ACTIVE SCAN SUSPENSION) הפועלת באופן עצמאי עם 2 מצלמות וחיישנים. זו מכינה את בולם הזעזועים בהתאם לעומד להתרחש, אך בפועל ספיגת המהמורות – לא לגמרי מושלמת.

בהמשך לסעיף חשוב זה – נוחות הנסיעה, נציין את המושבים המעולים מלפנים הכוללים חימום/ מיזוג וגם מערכת עיסוי מרשימה ואת המרווח הפנימי המצוין גם ליושבים מאחור. תא המטען בגרסת הסוללות של DS7, אינו נפגע בנפחו – 555 ליטרים.

DS7

DS7 E-tense ברמת האבזור הבכירה OPERA שמחירה – 344,990 ₪, מציעה אבזור עשיר ביותר הכוללת בין השאר, צג ראשי 12.3 אינץ', מערכות בטיחות מקיפות, עור נאפה בכל פינה, ועוד. כל מה שחלמתם עליו בתוספת אבזור ייחודי ברמת המחיר הזו, כדוגמת מערכת התרעה לערנות נהג עם סריקת פנים, יחידות תאורת LED אקטיביות ומצלמת דרך מקורית עם אפליקציה ייעודית.
ומה תגידו על מערכת ראית הלילה, המסוגלת להתריע על סכנות שמעבר לתחום הפנסים או מבעד לערפל סמיך?

בכדי לתפעל את כל עושר האבזור והפונקציות ב-DS הזו, נדרש זמן לימוד. חלק מהנדסת האנוש היא ידידותית, חלקה – מעצבנת.
אתם תמצאו את עצמכם מחפשים את כפתורי פתיחת החלונות בדלת שוב ושוב, למרות שכבר הבנתם שהמעצבים החליטו שנכון יותר למקמם בין המושבים.
העיצוב ניצח את הפרקטיות.

בגרסת PHEV התווספה גם השליטה על מערכת החשמל. באפשרות הנהג להשתמש בפונקציית ה-E-SAVE של המערכת החשמלית באמצעותה ניתן לנעול את הסוללה ולשריין "קילומטרז' חשמלי" לשימוש מאוחר ועד 62 ק"מ מלאים בנסיעה חשמלית טהורה. את הסוללה ניתן להטעין בעמדות ציבוריות או בעמדת טעינה ביתית 32A הדורשת המתנה של כשעתיים, או בטעינה משקע ביתי רגיל 10A – המתנה של כשש שעות. אפשרות נוספת להטענת הסוללה מוצעת על ידי אגירת אנרגיית האטה, העושה שימוש במצב B של ידית ההילוכים ומאפשרת, אגב כך, להאט את הרכב כמעט ללא שימוש בדוושת הבלם.
אולם, טעינה רגנראטיבית זו איטית ואינה מהירה כשיטות שהזכרנו קודם.

את ניהול מערך החשמל-אנרגיה-סוללות, תוכלו לראות על גבי צג המציג תרשים של הנעשה בנבכי הטכנולוגיה של הרכב.

DS7

עם ה-E-tense תוכלו להתנהל ב-5 מצבי נהיגה: חשמלי טהור (עד מקס' 62 ק"מ), במוד נוחות, או ספורט, או אם תרצו – במוד היברידי. במידה ותגיעו לכביש חלקלק/ מושלג/ בוצי, תוכלו להציב את בורר מצבי הנהיגה גם על 4X4. את הגלגלים האחוריים יניע המנוע החשמלי מאחור, זו הסיבה שלא תמצאו ברכב גל הינע, ולכן, DS מתגאים ברצפה שטוחה לחלוטין, שאינה גוזלת מקום מרגלי הנוסע האמצעי שבמושב האחורי.

לגרסה הזו לוגו E על קצהו של מכסה המנוע, כיתובי 4X4 מאחור וחישוקי 19 אינץ' London בלעדיים. גרסת ה-PHEV הבכירה מציבה את DS עם אלטרנטיבה מעניינת למתחרות. יש יצירתיות בעיצוב הפנימי, יכולות גבוהות, פוטנציאל חסכון ,לאותם אלה שנהנים מיכולת הטענה בין יעדי נסיעה, וגם – מותג שאיננו מנקר עיניים.
בין גרסאות הבנזין, הדיזל וההיברידית-הנטענת, דומה כי ה-DS7 שבחנו, היא המוצלחת ביותר.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

פיג'ו 508 – פוגשת את סבתא

Tweet מסובב את מפתח ההתנעה. חולפות מספר שניות והמנוע ממאן להתניע, קר בחוץ. אל דאגה, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page