אני משייט בכביש 6 ובסה"כ נחמד פה. זאת, למרות העובדה שהאוטובוס עוקף את המשאית שעוקפת את הסמיטריילר והתנועה מאחור נחסמת לאורך זמן די ממושך. בסה"כ התייחסתי לנסיעה ב-MG, הג'יפון הסיני שקיבלנו למבחן.
נעים פה בקבינה כי היא שקטה ומבודדת וממש לא אכפת לי שהדרך מלפנים חסומה.
האוטובוס, סןף סוף, פינה את הנתיב השמאלי אבל נשאר תקוע באמצעי. הפירצה שנפתחה מאפשרת לנחיל המכוניות שמאחור לפרוץ קדימה בדהרה.
מוחץ את דוושת התאוצה ומתקדם לאיטי. ל-MG ZS מנוע 3 צילנדרים בנפח 1.0 ליטרים בהספק של 111 כ"ס המחובר לתיבת 'אייסין' יפאנית 6 מהירויות והוא לא יוצא מגדרו להעיף אותנו קדימה. לאט לאט, יש זמן.
לעומת זאת, שוק הג'יפונים הקטנים ( ׁB-SUV ׂ) בתאוצה מטורפת. זה התחיל עם הג'וק של ניסאן והתפשט כמו מגיפה. מדובר בקטגוריה הצומחת והרווחית ביותר בשוק הישראלי וגם האירופאי. זה מתחיל מדא'ציה, סיטרואן קקטוס דרך סיאט ארונה וממשיך עד ליונדאי קונה ומאזדה CX3.
MG השייכת לקונצרן SAIC הסיני ובעבר נודעה כמותג בריטי לרכבי ספורט עממים, מיובאת לישראל בעזרת היבואנית לובינסקי כבר מסוף 2010. בתחילה יובאה משפחתית גדולה (MG550), בהמשך קטנה יותר (MG350) ואף סופר מיני (MG3). ההיצע של MG הוצע במחיר אטרקטיבי וברמות אבזור נדיבות ביחס למתחרות, בכדי להתחרות במותגים מוכרים ובעלי מוניטין. החשש ממותג סיני לא הביא להצלחה במכירות.
ZS – ג'יפון אופנתי בקטגוריה החמה ביותר, ינסה לשנות את התמונה. גם הוא מציע רמות אבזור גבוהות יחסית לצד מחיר תחרותי.
הרכב מושק עם תהליך רכש והתנסות חדשני בישראל באופן דיגיטאלי מלא. תחת הסלוגן Mobile Generation, יוכלו הלקוחות המתעניינים לראשונה להזמין נהיגת התרשמות עם נציג המותג אל כל מקום שיבחרו – ביתם, מקום עבודתם או כל מקום אחר.
בנוסף לכך, תוצע לראשונה נהיגת התנסות ארוכת טווח של 24 שעות עם רכבי MG, מתוך הרצון לאפשר ללקוחות להתנסות ברכב ולהתרשם ממנו בפרק זמן ארוך במהלך, להראותו לבני המשפחה ועוד.
ולבסוף, תהליך ה-Mobile Generation יאפשר ללקוחות לראשונה לבצע רכישה מלאה, כולל אפיון הרכב (צבע, גרסאות וכו') ואף תשלום מלא באמצעות הסמארטפון או המחשב ובכל שעה ביממה.( www.mg-israel.co.il ).

אז איך האוטו?
MG ZS נראה לא רע. מזכיר קצת מאזדה CX5. מהפרופיל, הגלגלים נראים מעט קטנים ביחס למרכב. אבל במבחן העיצוב הוא בהחלט עובר.
גם תא הנוסעים בסדר. לא עיצוב שעדיין לא ראיתם, אבל בהחלט מודרני ואפילו איכותי באוירה הכללית. מבחינת המרווח לנוסעים, הוא בהחלט עונה על הציפיות כרכב משפחתי. המרווח ובמיוחד מאחור – נדיב. גם תא המטען מרווח.
רשימת האבזור בגרסת ה-NET בסיסית. בגרסת ה-NET UP היקרה ב-6000 ש"ח תקבלו יותר .גג שמש פנוראמי, מושבים בריפוד דמוי עור, בקרת שיוט ומצלמת רוורס עם חיישני חניה שכוללים גם תצוגת מרחק בסנטימטרים על גבי המצלמה.
מאידך, האבזור הבטיחותי לוקה בחסר ואינו כולל מערכות בטיחות אקטיביות המקובלות כיום גם ברמות מחיר כאלה (יש מובילאיי) . ציון ריסוק של 3 כוכבי ריסוק מציב את ה-MG הזו במקום נחות בכל מה שקשור בבטיחות ביחס למתחרים.
התחושה בג'יפון הזה היא קלילות ונעימות. הוא קליל לתמרון, די נוח לנסיעה והנסיעה בו שקטה ומבודדת יחסית. בכבישים רעועים וגרועים, התחושה קצת פחות טובה. כך גם לגבי ההתנהגות ותחושת הביטחון; ככל שתקצינו בנהיגה – נהיגה ספורטיבית ומהירה בכביש המפותל – יתברר כי ה-MG מרגיש פחות בנוח.
אבל ה-ZS לא כאן בכדי להקצין. המנוע שלו מודרני ונעים לשימוש, ובשילוב עם תיבת ההילוכים האוטומטית של 'אייסין' האוירה רגועה ונעימה. אל תבקשו ממנו תאוצות חזקות מדי, והוא יענה על רוב דרישות הקהל. את הדרך מעמידה ל-100 קמ"ש תוכלו לעשות תוך 12.4 שניות. אם תנהגו בו כמו בני אדם, הוא יבקש ליטר דלק אחד עבור כל 12.5 ק"מ שנסעתם בו.
ZS היא מכונית נאה, היא גם מרווחת, די נוחה בעיר וגם מחוץ לעיר ומאובזרת היטב. יש לה אחריות של 5 שנים והמחיר שלה מתייצב מול מכוניות סופר מיני כמו יונדאי I20, פיג'ו 208 ודומות להן.
מאידך, הביצועים, רמת הבטיחות הפאסיבית והאקטיבית נחותות יחסית. עם מחיר (החל מ-100,000 ) שמתקרב למתחרות בסגמנט ה-SUV – מתחרות שוות, הבחירה ב-MG לא תבוא בקלות.
ZS היא צעד משמעותי ליצרן הסיני. עד כמה היא תהיה משמעותית בשוק הרכב המקומי? ימים יגידו.
