MG3 הייבריד + – הפתעה פלוס מינוס ±


יום אחד, ספון בתוך ה-MG סייברסטר כשהגג מופשל לאחור, אשעט קדימה אל האופק, עד שהסוללה תתרוקן ותאלץ אותי לעצור. בינתיים, במתחם לובינסקי בשורק, אני אוסף את ה-MG3 החדשה ודבר לא יעצור אותי מלבדוק איך היא, הסופר מיני החדשה שהגיעה אלינו מסין?
.
זו למעשה MG3 דור 3 שהושקה השנה וכבר משווקת כאן בגרסה ההיברידית שלה ובשתי רמות גימור. מכונית נאה למראה, אבל לא בולטת ביופיה ביחס לקטגוריה, כמו למשל המקבילה מבית לובינסקי, הפיג'ו 208 היפהפיה. למרות צבעה אדום בוהק ה-MG3 ברמת הגימור לקצ'רי הגבוהה, מרשימה יותר, לדעתי, דווקא כשנכנסים אליה. שילוב צבעים עם גוונים בהירים, עיצוב נקי ונאה ומרווח הפנים (הנדיב גם במושב מאחור), הם נקודות פתיחה טובות, במיוחד כשמדובר בקטגוריה הזו.
.
פלסטיק קשיח לצד דיפונים רכים, איכות הרכבה סבירה, ולשמחתי הרבה – גם הגה נעים למגע – כולם עוברים את מבחן חוש הראיה והמישוש בשלום.
תנוחת הנהיגה הטובה למדי (שיכולה הייתה אפילו להשתפר עוד יותר לו ניתן היה לכוון את ההגה גם לעומק), מבחר גדול של תאים לאחסון חפצים, תא מטען ממוצע בגודלו ופתחי מיזוג מבורכים גם ליושבים מאחור, הם נקודות התרשמות נוספות.
אבל מכל אלה ניתן להתרשם כבר באולם התצוגה.
.

אזהרה: חסר לכם שנשמע שהזמנתם או רכשתם רכב ללא נסיעת מבחן! תופעה שאנחנו נתקלים בה לא מעט.
.
אמנם, MG3 הרשימה אותנו לטובה עוד בטרם לחצנו על כפתור ההתנעה, אבל אנחנו חשדנים.
האם נוחות הנסיעה היא בליגה של הטובות שבאירופאיות? מה אם ההספק הגבוה של המנוע מתורגם ללחימת הגה ופרפור גלגלים נוראי בהאצות, כמו שחווינו ב-BYD אטו 3 ? האם השלדה יודעת לטפל בביצועים המשופרים הצפויים כאן? מהי רמת הבידוד מרעשים?
כן, מכונית היא דבר דינמי, לא רהיט יעיל מאיקאה.

סופר מיני היא קטגוריה המתנשאת על קטגוריית המיני הקטנה יותר, ועם השנים היא תפחה והתקרבה במידותיה לקטגוריית הקומפקטיות (שתפחה גם היא). קטגוריה המתאימה בעיקר לצעירים, למשפחות קטנות וגם לסבא ולסבתא שלא זקוקים לרכב גדול. נדרש שיהיה קל להתנהל איתה בעיר, אך שתהיה מסוגלת גם לשייט בנינוחות במהירות החוקית המרבית וללא מאמץ. חשוב שתהיה חסכונית וזולה לתחזוקה, אבל אפשר לסלוח לה על תא מטען קטן וצפיפות- מה במושב מאחור.
שובבות וחינניות בנהיגה הן פלוס מבורך.

ההפתעה הראשונה שה-3 הכינה לנו היתה הנסיעה הנינוחה/נעימה/שקטה שלה. המושבים נוחים למדי, אם כי נטולי תמיכה מספקת לגב התחתון, לא מאלצים אתכם להתמודד עם חבטות המשודרות מהכביש. זאת, תודות למערכת מתלים המבודדת בצורה מוצלחת את הכביש מחוליות הגב שלכם. חלק מהבידוד הטוב הוא גם תוצאה של בחירה בצמיגים בעלי חתך 55 עם חישוקי 16 לא מוגזמים.

MG3

הנוחות העירונית טובה והבינעירונית טובה אף יותר. זו אחת התכונות, שלדעתי, היא מהחשובות בשיקול בחירת מכונית. מי אמר שרכב קטן ועממי חייב לקפץ ולנתר בחוסר שקט בנסיעה על כביש לא מושלם, או להתרסק על כל בור או פס האטה?
לא, ב-MG3 זה לא בא על חשבון היכולת הדינמית. לא מדובר בנוחות רכה ההופכת את הרכב לרופס, מתנדנד ומנותק- נהג בסיבובים. MG3 יודעת לפנות, ההגה שלה מדויק ואף די תקשורתי, הבלמים נושכים והאיזון הכללי מאפשר נהיגה מהירה ובבטחון. זו בוודאי לא GTI כשמדובר בהתנהגות ספורטיבית, אבל גם בביצועים שלה חיכתה לנו הפתעה…

איפה ,כתוב שרכב קטן ועממי, חייב לבייש את נהגו ונוסעיו כשמטפסים עליה תלולה, או כשדוחפים את הרכב להאצה במהירות גבוהה?

כאן הגיחה לה ההפתעה השנייה. MG3 מחומשת במנוע המשלב מנוע תרמי בנפח 1.5 ליטרים ומנוע חשמלי, יעני – היברידית. שיתוף הפעולה הזה (הקיים גם ביריבות המקבילות הנמכרות בארץ – טויוטה יאריס והונדה ג'אז ההיברידיות גם הן) מניב כאן הספק של 194 כוחות סוס ו43.3 קג"מ. זה, משמעותית, הרבה יותר מהיריבות הנ"ל (הונדה – 107 כ"ס וטויוטה – 116 כוחות סוס) ומשאר היריבות בקטגוריה. זו למעשה יחידת כוח בעלת נתונים שהיו שמורים עד לא מזמן להוט-האץ', סופר מיני ואף קומפקטיות ספורטיביות למהדרין.
.
ההפתעה באה לידי ביטוי בלחיצה על המצערת הימנית ושיגור מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 8 שניות בלבד.
אבל זה בוודאי לא מרשים אתכם בעידן החשמליות הטהורות הנוטפות קגמי"ם מיידיים. רק שה-MG הזו מתעוררת לחיים אף יותר כשהמהירות כבר גבוהה. מין בוסט שכזה שבו מצטרף עוד ועוד כוח ולא מתעייף עד למהירות המרבית המוצהרת – 170 קמ"ש (על פי פרסומים זרים).

תכונה זו חשובה בשעת עקיפה, בזמן השתלבות לכביש מהיר, וגם פה ושם, סתם, להעלאת המורל. לא זכור לי שנתקלתי בהאצת ביניים מרשימה כזו ברכב במחיר שכזה.
אבל רגע… לא הכל מושלם בממלכת החשמל.

MG3

בעזרת שילוב בנזין-חשמל וקיבולת סוללה של 1.83 קווט"ש מסוגלת ה-3 לנסוע על מצב EV (חשמל) בתחילת הנסיעה עד למהירויות עירוניות פלוס, ואף להכנס לפעולה בשיוט חשמלי שקט גם ב-100 קמ"ש כשלא נדרש מאמץ האצה. מחשב הניהול של המערכת יודע לנצל את שני סוגי המנועים לפעילות אופטימלית ולגייס את מנוע הבנזין לטעינת הסוללה כשזו הולכת ומתרוקנת. או אז, נוצר גם מצב שבו הסוללה שהתרוקנה, מותירה את מנוע הבנזין לבד במערכה והתאוצה המרשימה הופכת לתאוצה חלשה משמעותית. זה מתסכל, אולי עלול גם להפתיע במהלך עקיפה, ודורש מהנהג לשים לב אם מצב הסוללה מבטיח את תוספת הכוח. זה מוביל לתסכול נוסף שנובע מלוח מחוונים קטן ועמוס המכיל תצוגת מספרים קטנטנים וחיווי מצב סוללה הדורש מהנהג מאמץ מיותר. נסו לקרוא את במספרים הקטנטנים המחליפים שעון סל"ד פשוט.

טעינה נוספת של הסוללה מתקבל גם ע"י גיוס אנרגיית ההאטה למילוי הסוללה (בלימה רגנרטיבית) וכולל 3 דרגות האטה. זה מאפשר נהיגה מושכלת בעזרת דוושת ההאצה והפחתת שימוש בבלמים. גם כאן, כמו במכוניות המשלבות (או על טהרת) חשמל, נעלמת לה אותה בלימה רגנרטיבית, כשהסוללה מלאה לחלוטין. הדבר מאלץ את הנהג לעבור לשימוש בבלמים ובמיוחד בירידות ארוכות ותלולות. חשוב להיות מודע ולא מופתע מהתופעה.

הביצועים המסעירים הללו שבהחלט מוסיפים להיברידית הזו פלוס, לא גובים מחיר כואב בתחנת הדלק, וזו עוד הפתעה (אם כי התרגלנו כבר ליעילות המערכות הללו בהפחתת עלויות הנסיעה). ללא כל מאמץ, בנהיגה אסרטיבית בהחלט שכללה גם עליות תלולות בהר הכרמל, השיגה ה-MG הזו צריכת דלק של כ-18 ק"מ לליטר. עם פוטנציאל ביצועים כזה, זה בהחלט מרשים. נהיגה מתונה יותר תשפר את הנתון גם אל מעבר ל-20 ק"מ לליטר.

MG3

נכון, זו לא הסייברסטר החשמלית – אקזוטית שצפויה להגיע לארץ ואנחנו מחכים לה. מדובר בסופר מיני שמחירה כ-128 אלף ש"ח (על גג שמש וצבע מטאלי במכונית המבחן תוסיפו עוד כמה אלפים) וכיום המחירים הללו נחשבים כסבירים לרכב מהקטגוריה הנ"ל. אבל MG3 ההיברידית, נותנת תמורה טובה בהחלט מול המתחרות. שבע שנות אחריות מבורכות הם פלוס נוסף, אם כי באוסטרליה העלו לאחרונה את תקופת האחריות לדגם הזה ל-10 שנים.
מתי אצלנו?

לא הזכרנו כאן את האבזור הנדיב, את מערכות הבטיחות (שעדיין לא נבחנו במבחן הריסוק האירופאי), את הארגונומיה הידידותית למשתמש., אבל עם MG3 גמענו בסופ"ש כ-650 קילומטרים, והיא, למרות המינוסים שצוינו, הרשימה אותנו לטובה, פלוס.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל [email protected]

Check Also

ג'אקו J7 – עדר כנגדו

Tweet פעם, כשהיו רוצים להעליב את הצרכן הישראלי, כשקנה רכב מסוים במאסות, היו אומרים עליו …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page