MG4 – חשמל זורם בכפות ידיך


טיפות קטנות מופיעות על השמשה הקדמית ומבשרות שגשם החל לטפטף. אנחנו בחודש יוני ואיזה כייף שהשרב המעצבן נשבר סוף סוף. הכביש רטוב ונעשה חלקלק וזה הזמן לנהוג בצורה עדינה יותר, מתונה יותר, איטית יותר. מה דעתכם שנשחרר קצת את הסוסים מהאורווה ונהנה מהשובבות של מכונית המבחן האדומה שלנו – MG4?

כביש ציבורי הוא לא מגרש משחקים, בוודאי שלא מסלול מירוצים. MG4 היא משפחתית קומפקטית- סינית -חשמלית. תטעינו אותה, סעו רגוע, וקיבולת הסוללות תספיק לכ-435 ק"מ (לפי תקן WLTP). יש כאן חמש דלתות, חמישה מושבים ותא מטען. MG4 היא באורך של פולקסווגן גולף, קצת רחבה יותר, מעט גבוהה יותר. בסיס הגלגלים של MG ארוך בכשמונה סנטימטרים (270) ותא המטען שלה קטן בכ-30 ליטרים (350) מזה הקיים בקומפקטית המיתולוגית של פולקסווגן. .
.
MG4 היא מכונית משפחתית עם הנעה חשמלית מלאה מבית היצרן הסיני "סאיק". העיצוב צעיר, זורם, מעוצב. רוב האנשים שראו, אהבו את העיצוב. פנים הרכב נאה גם הוא. אין כאן מסך מולטימדיה ענק אלא רק 10.25 אינץ', וגם המסך שמאחרי ההגה קטן ("7) ומתומצת – מכיל סימולים קטנים מדי לקריאה בזמן נהיגה. תמצאו כאן חוגה הבוררת מצבי נסיעה ובלם יד חשמלי על מגש בקונסולה המרכזית, ובעיקר עיצוב נקי ואיכות חומרים טובה ומוקפדת. המושבים נוחים, המרווח מלפנים ומאחור מאפשר מרווח ראוי לארבעה נוסעים, ושדה הראיה לפנים טוב, אך מאחור הוא די מוגבל.

MG4

הטיפות נופלות להן בעקביות, אבל לא מתפתחות לכדי גשם ממשי. זה מספיק בכדי להפוך את האספלט המאובק לעיסה שמנונית וחלקלקה. ה-MG מכשכשת בזנבה בכל לחיצה שאינה עדינה דיה על דוושת התאוצה. בינתיים, מערכת בקרת היציבות שומרת עלינו. לפני כשלושים שנה, עת נהגתי בחיפושית וב-NSU פרינץ 1000 – שתי המכוניות הראשונות שלי, החוויה הייתה דומה. גם להן, כמו ל-MG הרכיבו את המנוע מאחור שיניע את הגלגלים האחוריים.

אבל מה אני משווה בין בשר לחלב?
ל-MG4 אין משקולת ברזל מאחרי הגלגלים האחוריים. אחד הדברים שציינו בפנינו בהשקת הרכב, היא חלוקת המשקל (לפנים-אחור) האידיאלית והמאוזנת של ה-MG4 – חמישים – חמישים.
גם מרכז הכובד הנמוך במיוחד הוא עוד נתון המאפשר, לכל מי שפיזיקה מובנת לו, יכולות דינאמיות טובות. הוסיפו את העובדה שקיימת הפרדת כוחות בין הגלגלים המניעים מאחור לגלגלים המכוונים (היגוי) מלפנים, וקיבלתם מתכון למכונית שיודעת גם לפנות ולא רק להאיץ בחוזקה. בונוס נוסף בהפרדת ההנעה מההיגוי מתקבל בצורת רדיוס סיבוב קטן, תודות לזווית הפניית הגלגלים הקדמיים.

MG4 היא מכונית משפחתית. אבל מי אמר שמכונית משפחתית חייבת לייצר פיהוקים? רציתי להזכיר לכם את הגולף GTI האגדתית שהזריקה נעורים ואדרנלין לקומפקטית שלהם, אבל אולי נכון יותר יהיה להזכיר דווקא את הקרייזלר סאנבים TI או סאנבים לוטוס, שהיו קומפקטיות הנעה אחורית חמות…

"סאנבים לוטוס" הייתה קומפקטית חזקה (הוצגה ב-1978) שמנועה הפיק אז 152 כוחות סוס מכובדים, והיא דרשה מנהגה האמיץ לשלוט ברזי הנהיגה ובמיומנויות שליטה לזנב סורר. MG4, כאן בגרסה הבכירה יותר, מספקת כבר 204 כוחות סוס (עם מצברי 64 קוט"ש) ומשגרת אותם לגלגלים מאחור. מדובר כמובן על מנוע חשמלי המגיש לכם את מלוא המומנט כבר בראשית הפקודה של רגל ימין ומאיץ אתכם ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 7.9 שניות מהירים. לא מהירים כמו אותה "סאנבים לוטוס", תתפלאו, כי זו דווקא קיצצה בחצי שנייה את המיאוץ הקלאסי ל-100 קמ"ש.
איך זה יתכן? אתם שואלים.
מדובר ברכב ששקל פחות מטון, כשזו ה-MG4 החשמלית שלנו – משקלה עומד על 1740 ק"ג.
הבנתם?

MG4

MG4 היא לא מכונית ספורט, אבל אם אתם לא מאותם נהגים המחכים כבר לבשורת הנהיגה האוטונומית המוחלטת, אתם בטוח תאהבו אותה. כשתנהגו בה בצורה מהירה ורגועה, תרגישו עד כמה היא מאוזנת, נעימה, זורמת. תלחצו עליה קצת יותר, ותגלו שהיא ממזרה לא קטנה. המתחרות שלה המחושמלות יודעות גם הן להאיץ, אבל ב-MG תרצו גם לנהוג.

אחרי שתתעסקו במערכת המולטימדיה הלפעמים – מעצבנת – לא מגיבה מיד – שלה, תתקלו פה ושם בכמה כשלים ארגונומיים, שמן הסתם, צריך זמן להתרגל אליהם. שינוי תכנית נהיגה או אחת משלושת עוצמות הבלימה הרגנרטיבית, למשל, מחייב דיפדוף מייגע בתפריטים. קרוב לוודאי שבסוף תגלו איך ניתן גם לנתק את מערכת בקרת היציבות. זה יעלה את מפלס השובבות של המכונית, ויחזיר לכם את עקומת החיוך לפנים.
יחד עם זאת, חייבים להזהיר:
אם התעוזה שלכם עולה על הכשרון והידע שלכם בשליטה על מכונית מעבר לשימוש רגיל, ותרו על הרעיון. בטח כשמדובר בכביש חלק ורטוב.
והנה גם עצה שימושית לימים חלקלקים שכאלה – העבירו את מוד הנהיגה למצב SNOW וזה גם יכוון את מצב הבלימה הרגנרטיבית לרמה הנמוכה ביותר. כך, גם העברת הכח לגלגלים האחוריים תהיה מאוד מתונה וכך גם בלימת המנוע. בדיוק מה שאתם צריכים כשהאחיזה מתערערת.

אחרי הכל מדובר, כמו שהזכרנו רבות בכתבה הזו, במכונית משפחתית מוצלחת ונעימה, שאחת מתכונותיה הבולטות והמבורכות היא נוחות הנסיעה.

MG4

בגרסה הבכירה שבה נהגנו, מושבים משולבי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג וחימום למושבים הקדמיים, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי ומערכת מצלמות היקפיות. מערך הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת הכולל אזהרה לפתיחת דלת כשסכנה מתקרבת מאחור.

MG4 היא מכונית משפחתית מוצלחת עם ערך מוסף שחסר במכוניות רבות ובפרט בחשמליות. מכונית מאוזנת, בעלת שלדה, היגוי ובלימה טובים – מושגים שכבר מזמן לא מדברים עליהם בהשקות של דגמים חדשים. מחיר מכונית המבחן 155,888 ש"ח לגרסה היקרה Luxury ואנחנו בהחלט היינו ממליצים לכם לקחת אותה לסיבוב התרשמות.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

SM V8 – איך סיטרואן כמעט והגיעה אל פסגת עולם הרכב?

Tweet סיטרואן SM היא אחת המכוניות המיוחדות שיוצרו, בין היתר בגלל השורשים החריגים שלה; היתה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page