פיאט נאבקת על חייה. השנים האחרונות, תחת כנפי סטלנטיס, לא היו פיקניק; ה-500, שהיתה חבל ההצלה של החברה כל כך הרבה שנים, התיישנה – ו-500 החשמלית, שנועדה להחליף אותה בעשור האחרון שיועד לרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית, כשלה. 600 החדשה לא ממש מתרוממת – ובפיאט תולים תקוות רבות בגרנדה פנדה …
Read More »GMC סיירה EV Denali – מה נשתנה?
הוא לגמרי קיצוני. אני לא מדבר על הטנדר הענק שבתמונה, אלא על החבר שרכש אותו; רק אתמול הוא פיזז על אבארט 595 קטנטנה ורועשת, ולמחרת כבר משקיף עלינו מלמעלה מהקבינה של ה-GMC המפלצתי והחרישי. מצד שני, לא רק החבר קיצוני – מתי ראיתם לאחרונה טנדר-משאית במשקל עצמי המתקרב לארבעה טון, …
Read More »הונדה הוק הונדמאטיק – ממירים את ההווה בעתיד
כשמדברים על אופנועים יפניים משנות הששים והשבעים, מדברים על הונדה. קודם כל, הונדה.אחר כך מגיעים השאר; אלו שניסו להפתיע עם כלים דו פעימתיים זריזים כשד, עם כלי דו"ש או עם אופנועי ביצועים אימתניים שהותירו אדמה חרוכה לבריטים. קוואסאקי Z1 אייקוני, ימאהה XT500 או סקרמבלרים מוקדמים, כולם מעניינים וחדשניים, אבל אף …
Read More »המכונית והפוסטר – למבורגיני קונטאש
במהלך תערוכת הרכב של ז'נבה שבשוויץ ב-1971 נחת חייזר היישר על בימת למבורגיני האיטלקייה באולם המרכזי של היריד. ואת הדימוי 'חייזר' לא אני המצאתי – זה נמרח בכותרות ענק על לא מעט עיתונים בשעתו; קראו לזה למבורגיני LP500 וזה היה אב טיפוס, 'קונספט', של ממשיכת דרכה של הלמבורגיני מיורה האגדית …
Read More »שברולט קורבט – פרארי עם צווארון כחול
הכביש הצר באזור השרון הדרומי מטפס, יורד ומתפתל. כביש צר, מוקף בשטחים חקלאיים ובצמחיית בור. בקטע מסוים, הוא תחום בעצים, מוצל קמעא – והד קל חוזר אלי….נביחת מנוע ה-V8 בקורבט 61' האדומה והיפה של אילן יוחנן, דור ראשון לאגדה, אלביס פרסלי על גלגלים.תא הנוסעים די צפוף, הרגליים פשוטות לפנים, ההגה …
Read More »BMW 700 – הקטנה שהצילה את ב.מ.וו
יצרנית המכוניות והאופנועים הגרמנייה ב.מ.וו (BMW) היא שם נרדף למכוניות פרימיום איכותיות ולאופנועים משובחים מזה שנים. כיום מדובר בקונצרן רכב ענק המוכר בכל העולם, ועצם היות המותג המתחרה המסורתי של מרצדס מעיד עליו יותר מכל. אבל, זה לא תמיד היה כך. .למעשה – היה זמן שהמותג הגרמני הנודע כמעט ונעלם, …
Read More »המרצדס המורמת מעם – 450SEL 6.9
עוד מימיה הראשונים הציעה מרצדס-בנץ דגמי פאר ויוקרה. מתוך ההיצע הרחב, תמיד בלטה גרסה אחת מעל כולן, בהיותה המפוארת, החזקה, הגדולה או היקרה ביותר. גרסת ה-6.9 ליטר של המרצדס 450SEL היתה אחת מגולות הכותרת היותר מעניינות בהיסטוריה של יצרנית הרכב הוותיקה ביותר, והיא הוכתרה על ידי לא מעט מגזיני רכב …
Read More »אוטוקרס – סע לשלום חביבי, המפתחות בפנים!
אם יש משהו שכמעט יותר נדוש מלעשות על האש ביום העצמאות, זה יהיה לעשות כתבה עלסוסיתא ביום העצמאות… טוב, נו, על האש נדוש יותר..אז החלטתי לא לשבור את המסורת ולעשות כתבה נדושה על סוסיתא לכבוד יום העצמאות. אבלכתבה בסגנון שונה..הפעם אני רוצה לבחור את הדגמים הכי מיוחדים, נכשלים, נדירים, שיוצרו. …
Read More »זה קל כמו 1, 2, 3… 504
מי שעוקב אחרינו מעט, מודע לאהבה הבלתי מתפשרת ולהערצה שאנחנו רוכשים לרכבים הצרפתיים. למעשה, בואו נהיה מעט יותר מדויקים כאן – לרכבים הצרפתיים הקלאסיים, הישנים יותר, אלה שיוצרו לפני התקופה שהכל הפך לחשמלי, חסר רעש, חסר ריח, פלסטי לגמרי…בתקופה ההיא, כשאנשים היו אנשים, גם הרכבים (לפחות לדעתנו) היו רכבים אמיתיים, …
Read More »SM V8 – איך סיטרואן כמעט והגיעה אל פסגת עולם הרכב?
סיטרואן SM היא אחת המכוניות המיוחדות שיוצרו, בין היתר בגלל השורשים החריגים שלה; היתה זו יורשת ה-DS האייקונית, והיא נולדה לאחר שהצרפתים רכשו את יצרנית האקזוטיקה האיטלקית מזראטי, עם השפעה מהותית: אחד המאפיינים הנודעים של ה-SM היה מנועה: V6 בנפח 2.7 – ומאוחר יותר 3.0 ליטר של מזראטי. גם שמה …
Read More »