הרומן שלי עם השברולט בלייזר הגדולה, מתחיל בעצם בסוזוקי סמוראי 1984 מיניאטורי. עם הטויוטה פריוויה המשפחתית, אמנם, ניתן היה להתנהל עם שני ילדים קטנים ושפע ציוד, אבל כדי להגיע עד החוף, נדרשה הנעה כפולה 4X4.שבת אחת, בעודי נסחב שוב עם הילדים, השמשיות, כיסאות, שתייה, אוכל, צעצועים ועוד, גמלה בליבי החלטה …
Read More »פיג'ו 307 CC – עודד אוהב צרפתיות
תמיד נמשכתי לצרפתיות. הבהרה: הכוונה למכוניות מתוצרת צרפתית. גיליתי זאת עוד בגיל מוקדם, כשאבא, שאהב בעצמו מכוניות, חשף אותי למגוון כלי רכב מסוגים שונים. מתוך הצי שהביא אבי מידי פעם הביתה, היו כאלה שעשו לי את זה יותר. נכון – הצרפתיות. הראשונה שזכורה לי היא הסיטרואן DS, שכל שוחר היסטוריה …
Read More »פיג'ו 504 – הטנדר של אייזיק
הוא לא רכב האספנות הקלאסי. אבל אין "קלאסי" – יש חיבור. והחיבור שלי לטנדר 504 ולטנדר פיג'ו בכלל, מחזיר אותי לתקופת הילדות שלי בארגז המטען – ארגז עם כיסוי ברזנט, ארגז מפח או ארגז מפיברגלאס. לטנדר 504 שבבעלותי יש ארגז עשוי פח. הוא יחגוג 30 שנה בסוף שנה זו ואז …
Read More »וולוו 240 – עוזי מעדיף סטיישן
"פעם וולוו, תמיד וולוו" – כך הסלוגן המפורסם והבלתי נשכח של המותג השבדי. אבל אם כבר וולוו, אז שתהיה בתצורת סטיישן. זה לפחות מה שחושב עוזי טל המאוהב בסטיישן הכחולה שלו – וולוו 240 (סטיישן, ברור שסטיישן) מודל 1984. תמיד הייתי מחובר למכוניות, עוד בגיל ילדות זיהיתי את הדגמים, היצרנים, …
Read More »וספה PX200 – הדו"ג של יובל
סוף שנות השמונים, בסיס חיל האוויר, אי שם בדרום הארץ.במהלך ההכנות למסדר מפקד הבסיס נתקלתי בה בפעם הראשונה בחיי, כשהיא עטופה בברזנט צבאי מלא אבק. נגשתי בחשש, בכל זאת אף חייל לא העז לעשות זאת לפני, הזזתי את הברזנט בעדינות – היא עמדה שם בצבע חקי עם מספר צ' בצבע …
Read More »טסלה 3 P – כוח ותנועה ע"פ ניקיטה
הוא – מסוגל לנתק 280 ק"ג מהרצפה ולהתגבר על כוח הכבידה בעזרת שריריו המפותחים. היא – מסוגלת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-3.3 שניות ולהטיח את ראשכם לאחור, בעוצמה. כוח ותנועה, הם סימני ההיכר של טסלה 3 בגרסת פרפורמנס, וגם של ניקיטה, המאמן.פרפורמנס – גרסת השרירים של טסלה 3 כלל לא …
Read More »פיג׳ו 404 – דומיניק של עדי קוקו
בבית החם והאוהב עם עוד שלושה אחים, הורי היו זקוקים לרכב עם, לפחות, שישה מושבים.כך, נקשרה ילדותי לשני הפיג׳ו 404 סטיישן שהיו במשפחתי.הרצה מהירה קדימה ל-2015: הבן שלי ביקש שאקח אותו להשקה של רולס רויס אספנות בחוות אלנבי.זהו.שם נדבקתי בחיידק.כעבור שנתיים, כשכבר הייתי מבושלת היטב, התחלתי בחיפוש אחר מכונית אספנות.רציתי …
Read More »פולקסווגן טרנספורטר T3 – לא נס לחה
ההגה הגדול אופקי יותר מהמקובל, הישיבה זקופה, הגלגלים הקדמיים מתחתיי. אני לא נוהג באוטובוס, אני נוהג בטרנספורטר של פולקסווגן. מלפנים לא משתרע לו מכסה מנוע, כי אין מנוע מלפנים – המנוע מאחור. טרנספורטר T3 – איזה רכב משונה, איזה רכב מדהים. מדובר בדור השלישי לפולקסווגן טייפ 2 – גרסה מסחרית …
Read More »פיג'ו 204 – טאצ' צרפתי
הקטנה האדומה הזו, לא מתביישת לשייט בנינוחות ובשקט יחסי, כאילו הייתה זו מכונית גדולה ויקרה. אמנם, תאוצה חזקה אין כאן, אבל הנהיגה קלילה, הנוחות מרשימה ומרווח הפנים, במיוחד מלפנים – מעורר הערצה. החלפת ההילוכים שנעשית בעזרת ידית ארוכה שמאחרי ההגה, לא זרה למי שנהג בדגמי פיג'ו 403, 404 או 504, …
Read More »שנות ה-70 – משפחתיות וזכרונות
ספטמבר 1973, אוטוטו ראש השנה. יש תחושה של פריחה באויר – וטוב, טוב, טוב לי על הלב…אשתי בהריון עם הילד השלישי, חודש רביעי. קיבלתי קידום בבנק, בסניף שלי – אני עוזב את אשנב הטלר לטיפול בלקוחות עסקיים. סוף סוף שולחן משלי, קצת פרטיות.והאוטו…בא לי להחליף אותו. להתחדש. יש לי אסקורט …
Read More »