חברת טלקאר, יבואנית מותג קיה לישראל, מודיעה על תחילת שיווק קיה EV3, רכב השנה בעולם לשנת 2025.
קיה EV3 הוא SUV קומפקטי (C-SUV) המבוסס על ערכים הממוקדים בלקוח, וכולל את מגוון הטכנולוגיות המובילות ועטורות הפרסים של קיה EV6 ו EV9, בתצורה קומפקטית, יעילה, מרווחת ונוחה, ובמחיר אטרקטיבי ונגיש.
תכונות אלה זכו לביקורות מעולות ברחבי העולם והעניקו לקיה EV3 שלל פרסים במגוון רחב של קטגוריות, כשהעיקריות שבהן כוללות בחירת ה SUV הקומפקטי לרכב השנה בעולם (WCOTY) והרכב החשמלי הטוב ביותר (WWCOTY).
.
עיצוב חיצוני
פילוסופיית העיצוב "Opposites United" של קיה, משלבת ערכים שונים של טבע ומודרניות כדי ליצור שלם הרמוני, הייתה מרכזית בעיצוב העיצוב החדשני, הדינמי והדרמטי של קיה EV3. השפעת הפילוסופיה הזו משדרגת את התחושה והאווירה של ה-EV3, ומשלבת בצורה מושלמת אסתטיקה עם פונקציונליות.
ה-EV3 משדר נוכחות אסרטיבית ועדכנית. מלפנים, יחידות תאורה ראשית ותאורת DRL הממוקמות בקצוות המרכב תורמות ליצירת יציבה רחבה ובטוחה במיוחד, עם חתימת אור ייחודית המזוהה עם דגמי ה EV של המותג.
בפרופיל, ה-EV3 מקרין הילה של עוצמה, בשילוב עם מראה ספורטיבי, דינמי וחדשני אשר בא לידי ביטוי באמצעות קו הגג הארוך והמשופע שמסתיים בדלת תא מטען בסגנון האצ'בק, צללית דינמית, חישוקי גלגלים מעוצבים ועוד.

החלק האחורי משלים את שפת הצורה ההיי-טקיסטית והתכליתית של ה-EV3. פס קישוט שחור ועבה, מדגיש את החיבור בין עיצוב קורה C לבין קו הגג הדינמי, עיצוב הפנסים האחוריים הנקי והגיאומטרי משתלב בצורה חלקה עם השמשה האחורית ועיצוב דלת תא המטען עם מראה רחב ואלגנטי בהשראת חתימת התאורה הקדמית בסגנון "מפת הכוכבים".
מידות – אורך 4,300 מ"מ, רוחב 1,850 מ"מ, גובה 1,560 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,680 מ"מ.

מרחב פנימי
עיצוב הפנים של ה-EV3 מציע תא נוסעים מרווח אשר יכול לאכלס בנוחות חמישה נוסעים. קיה יצרה תא נוסעים פונקציונלי ויעיל ביותר, המשרה אווירה נעימה ומהנה בכל נסיעה.
מסך רחב בגודל של כ 30 אינץ' – הכולל לוח מחוונים בגודל 12.3 אינץ', תצוגה לבקרת האקלים בגודל 5 אינץ' ומסך נוסף למידע ובידור בגודל 12.3 אינץ' – משלב תפעול קל ואינטואיטיבי של בקרת האקלים ומספק גרפיקה ברורה ומידע אינטואיטיבי לנהג. המסך משתרע עד מרכז הדשבורד, ומעניק לנוסע במושב הקדמי גישה לתכונות בידור וניווט.
חלק ניכר מהגדרות והעדפות הנהג של ה- EV3כולל מצב נהיגה, בקרת שיוט, בידור וניווט, ניתנות לשליטה באמצעות כפתורים על גלגל ההגה. שורה נוספת של כפתורים מתחת למסך המרכזי מפעילה באופן אינטואיטיבי פונקציות שונות כמו מדיה ותצורת מערכת הרכב.
ה-EV3 כולל את מערכת ה-HVAC (חימום, אוורור ומיזוג אוויר) הדקה והקומפקטית הראשונה בעולם, המספקת נוחות עקבית בתא הנוסעים בכל תנאי מזג האוויר, תוך מיקסום הנוחות ומזעור צריכת החשמל, מבלי לפגוע בטווח הנסיעה. המערכת הארוזה בחוכמה מעניקה לנוסעים במושבים הקדמיים 6 ס"מ נוספים של מקום ברגליים, בהשוואה למערכת HVAC קונבנציונלית.
כמו בכל קיה חדשה, דגם ה-EV3 משלב מגוון רחב של פריטים ברי קיימא כדי להאיץ את הקיימות בקנה מידה גדול. בד ממוחזר מיושם על לוח המחוונים ועל עיטורי הדלתות ליצירת אווירה נעימה וביתית. פוליאתילן טרפתאלט (PET), שהוא בין סוגי הפלסטיק הקלים ביותר למחזור בעולם, נמצא בשימוש באזורים רבים בפנים הרכב, כולל המושבים, ריפוד התקרה, משענות היד של הדלתות, הקישוט, שטיחי הרצפה ומדף כיסוי המטען.

חוויית נהיגה מחשמלת
ה EV3 כולל מערכת הנעה חשמלית קדמית מתקדמת המבוססת על הפלטפורמה המודולרית הגלובלית החשמלית (E-GMP), ומשתמשת בטכנולוגיית הסוללות מהדור הרביעי של קיה. דגם ה-EV3 ה-SR (ר"ת ל-Standard Range) מוצע עם סוללה של 58.3 קילוואט-שעה, בעוד שגרסת ה-EV3 ארוכת הטווח מצוידת בסוללה של 81.4 קילוואט-שעה.
שתי הגרסאות מונעות באמצעות מנוע חשמלי בהספק 150 קילוואט/283 ניוטון מטר, המאפשר תאוצה מ- 0 ל-100 קמ"ש של 7.5 שניות. המהירות המרבית של ה-EV3 היא 170 קמ"ש.
טווח הנסיעה המשולב של קיה EV3 בגרסת SR (Standard Range) עומד על 432 ק"מ, בעוד בנסיעה עירונית ה SUV המתקדם מאפשר טווח עד 577 ק"מ ! (לפי תקן WLTP).
בדגם LR (Long Range) עם הסוללה הגדולה יותר הטווח המשולב עולה ל 589 ק"מ, ובנסיעה עירונית ניתן להגיע לטווח של עד 759 ק"מ ! (לפי תקן WLTP).
גמישות מרשימה זו מעניקה לאלו שנכנסים לראשונה לעולם הניידות החשמלית ביטחון מלא להתמודד עם נסיעות ארוכות. כאשר סוללת ה-EV3 זקוקה בסופו של דבר לטעינה מחדש, הנוסעים יכולים להירגע בנוחות של תא הנוסעים המרווח, שכן מערכת ניהול טעינת הרכב המתקדמת של קיה מאפשרת לסוללה להיטען בהספק עד 150Kw ולמלא את הסוללה מ-10% עד 80% תוך 29 או 31 דקות (בהתאם לגודל הסוללה), ולהוסיף כ 200 ק"מ לטווח הנסיעה ב 15 דקות בלבד.
נתוני הטווח המדהימים של קיה EV3 מושגים באמצעות מגוון חידושים הנדסיים וטכנולוגיים, בין היתר באמצעות מבנה אווירודינמי מתקדם הכולל פתחי קירור אקטיביים, עיצוב גלגלים אופטימלי, חיפויים בצדדים ובתחתית הרכב לזרימת אוויר אופטימלית ועוד.
קיה EV3 כולל שדרוגים במערכת הבלימה הרגנרטיבית, כגון מערכת i-pedal חדשה, המעניקה לנהג שליטה וגמישות משופרים, בזכות הפרדת רמות הבלימה מתפקוד העצירה המלאה, מה שמאפשר נהיגה בדוושה אחת בכל מצבי הבלימה הרגנרטיבית, כולל בנסיעה לאחור.
מערכת Driving Range Guide חדשה מסייעת לנהג למקסם את טווח הנסיעה ע"י תצוגה בלוח המחוונים של הטווח המקסימלי והמינימלי האפשרי בהתאם לסגנון הנהיגה, לצד חישוב טווח מבוסס על יעילות הנהיגה בפועל.
כמו ב SUV הגדול יותר, EV9, מהנדסי קיה עסקו בקדחתנות אחר יעילות אופטימלית עם ה-EV3. הוא כולל אווירודינמיקה משופרת של המרכב, עם כיסוי תלת-ממדי מלא המאפשר מקדם גרר נמוך במיוחד של 0.263 cd. טכנולוגיית יחידת ניהול סוללה (BMU) ויחידת ניטור תאים (CMU) חדישים מבטיחים שמארזי הסוללות במתח גבוה 58.3kWh ו-81.4kWh ישתמשו באנרגיה בצורה היעילה ביותר האפשרית.
קיה EV3 תוכננה כדי לענות על צרכי לקוחות המעוניינים במכונית התואמת את ערכי הקיימות שלהם, אך אינם רוצים להתפשר על הצרכים היומיומיים שלהם. היא מספקת את אחד מתאי הנוסעים והמטען הטובים ביותר בקטגוריה, בעוד שארכיטקטורת ה-E-GMP הגמישה מספקת טווח נסיעה מהמובילים בקטגוריה. עם ה-EV3, קיה הגדירה מחדש את סגמנט רכבי ה-SUV החשמליים כדי ליצור דגם קומפקטי המצויד באופן מקיף בטכנולוגיה ותכונות חדשניות – אמר ספנסר צ'ו, סגן נשיא וראש תכנון עסקי גלובלי.

בטיחות ללא פשרות
קיה ציידה את ה-EV3 בשלל תכונות מתקדמות במיוחד בתחום הבטיחות, הנהיגה, הנוחות והטעינה, השמורות בדרך כלל לרכבים גדולים ויקרים יותר.
מערכות סיוע מתקדמות לנהג (ADAS) בקיה EV3 כוללות בקרת וקטור מומנט דינמית חשמלית eDTVC כדי להבטיח שהרכב יעביר את הכוח לכביש בצורה חלקה ויציבה. סיוע במניעת התנגשות קדמית, סיוע בשמירה על נתיב, סיוע בנהיגה בכביש מהיר וסיוע במניעת התנגשויות בתנועה חוצה מאחור מספקים תמיכה וביטחון נוספים לנהג בכל נסיעה, לא משנה כמה ארוכה או קצרה.
ה-EV3 הוא הדגם הראשון של קיה שנהנה מטכנולוגיית הבלימה הרגנרטיבית החדשה i-Pedal 3.0, המאפשרת לנהג להתאים את רמת הבלימה הרגנרטיבית בהתאם להעדפתו, ומאפשרת נהיגה באמצעות דוושה אחת. זה ממקסם את יעילות האנרגיה ומפחית באופן ניכר את העייפות בנסיעות ארוכות, מה שמאפשר לרכב לנסוע רחוק יותר בטעינה אחת והופך את הנסיעה למרתקת, מהנה ונוחה יותר.
רמות אבזור
קיה EV3 ישווק בישראל ב 3 רמות גימור עשירות באזור נוחות ובטיחות:
EV3 EX SR (58.3 Kwh)
אבזור בטיחות עיקרי:
7 כריות אוויר
FCA 1.5 – כולל זיהוי תנועה חוצה בצומת בפניה שמאלה
SCC – בקרת שיוט אדפטיבית
LKA+LFA – מערכת אקטיבית לשמירת מרכז נתיב ומניעת סטיה מנתיב
BCA+RCTA – מערכת אקטיבית למניעת התנגשות ב"שטח מת" ובתנועה חוצה מאחור
ICC – מצלמה פנימית לניטור עירנות והיסח דעת נהג
ISA – בקרת מהירות חכמה
.
אבזור נוחות עיקרי:
מסך מולטימדיה 12.3 אינץ' כולל קישוריות אלחוטית ל Apple CarPlay ו Android Auto
ומצלמה אחורית
לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 12.3 אינץ'
מערכת בקרת אקלים דיגיטלית דו אזורית, כולל פתחי מיזוג מאחור
חיישני חניה קדמיים+אחוריים
ריפוד בד
מנופי שליטה על רגנרציה מאחורי גלגל ההגה
תאורה ראשית LED
תאורה פנימית LED
מסילות גג
ריפוד בד
כוונון גובה למושב נוסע
שקעי USB-C בדופן מושבים קדמיים
חישוקי סגסוגת 17 אינץ'
.
EV3 Premium SR (58.3 KWh) מוסיף:
כוונון חשמלי למושב נהג
ריפוד עור טבעוני
חלון גג חשמלי נפתח
.
EV3 Executive LR (81.4 Kwh) מוסיף:
משטח טעינה אלחוטי לסלולרי
מגש נשלף בקונסולה המרכזית
חישוקי סגסוגת 19 אינץ'
מפרט טכני
מרכב ושלדה
קרוסאובר חשמלי, עם 5 דלתות ו 5 מושבים, עם מרכב אחוד העשוי פלדה ואלומיניום.
מערכת הינע חשמלית מלאה, והנעה קדמית
מערכת הינע
סוללה ומנוע חשמל
סוג סוללה – ליתיום-יון פולימר

מערכת מתלים
קדמי תומכות מקפרסון מסוג רב חיבורי ומוט מייצב
אחורי מתלה נפרד רב חיבורי
מערכת היגוי
סוג הגה כוח חשמלי מסוג סבסבת ומוט משונן
יחס כללי 13.5
סיבובים מנעילה לנעילה 2.66
רדיוס סיבוב 5.19 מטרים
מערכת בלמים
קדמיים דיסק מאוורר
אחוריים דיסק
בלם חנייה חשמלי
חישוקים וצמיגים

מידות (מ"מ)

פנימיות

קיבולות (ל')
תא מטען אחורי (VDA): 460
תא מטען קדמי (VDA): 25
משקלות (ק"ג)

כושר גרירה (ק"ג)

ביצועים

צריכת חשמל (וואט/ק"מ)

מחירים
דגם EV3 EX SR (58.3 Kwh) – מחיר – 164,900 ₪
דגם EV3 Premium SR (58.3 KWh) – מחיר – 169,900 ₪
דגם EV3 Executive LR (81.4 Kwh) – מחיר – 186,900 ₪
חוות דעת מפורטת יותר תינתן לאחר שנערוך לרכב מבחן דרכים.






