החיים פעם היו פשוטים יותר. אמנם, נעשינו מפונקים ועצלים יותר, אבל המבחר הפך לעשיר יותר, התחרות – לגדולה יותר וההבדלים קטנים יותר. פעם, הייתי מזהה את יצרני הרכב, הדגמים ואפילו הגרסאות בקלות, היום זה כבר מאתגר הרבה יותר. מהו הקו העובר בין ג'ילי, וולבו, זיקר, ולינק אנד קו? הפעם זו …
Read More »פיאט קופה – קוים וחתכים לדמותה
פיאט נאבקת על חייה. השנים האחרונות, תחת כנפי סטלנטיס, לא היו פיקניק; ה-500, שהיתה חבל ההצלה של החברה כל כך הרבה שנים, התיישנה – ו-500 החשמלית, שנועדה להחליף אותה בעשור האחרון שיועד לרכבים בעלי מנוע בעירה פנימית, כשלה. 600 החדשה לא ממש מתרוממת – ובפיאט תולים תקוות רבות בגרנדה פנדה …
Read More »GMC סיירה EV Denali – מה נשתנה?
הוא לגמרי קיצוני. אני לא מדבר על הטנדר הענק שבתמונה, אלא על החבר שרכש אותו; רק אתמול הוא פיזז על אבארט 595 קטנטנה ורועשת, ולמחרת כבר משקיף עלינו מלמעלה מהקבינה של ה-GMC המפלצתי והחרישי. מצד שני, לא רק החבר קיצוני – מתי ראיתם לאחרונה טנדר-משאית במשקל עצמי המתקרב לארבעה טון, …
Read More »הונדה הוק הונדמאטיק – ממירים את ההווה בעתיד
כשמדברים על אופנועים יפניים משנות הששים והשבעים, מדברים על הונדה. קודם כל, הונדה.אחר כך מגיעים השאר; אלו שניסו להפתיע עם כלים דו פעימתיים זריזים כשד, עם כלי דו"ש או עם אופנועי ביצועים אימתניים שהותירו אדמה חרוכה לבריטים. קוואסאקי Z1 אייקוני, ימאהה XT500 או סקרמבלרים מוקדמים, כולם מעניינים וחדשניים, אבל אף …
Read More »קיה קרניבל – פול סייז היברידי
אחרי שחווינו נסיעה בוואן החשמלי מקסוס מיפה 9 הענק והמפואר, לקחנו למבחן את הקיה קרניבל המתחרה. חזרנו לעולם שאינו תלוי רק במטענים, אבל בכל זאת נעזר בחשמל. קרניבל דור 4 משווקת כאן בתקינה אמריקאית וגם בגרסה היברידית, לצד זו בעלת מנוע V6. זו ההיברידית יקרה יותר ומבטיחה להסיע שמונה אנשים, …
Read More »טויוטה קאמרי – משתבחת עם הגיל
קאמרי, הטויוטה האהובה כל כך בשווקי צפון אמריקה, היא משפחתית גדולה במושגים ישראלים. עכשיו, כשהיא בדור התשיעי שלה שהושק ב-2023, היא הגיעה אלינו למבחן. מכונית משפחתית גדולה עם תדמית חזקה של יעילות, אמינות, שמרנות. אז איך זה שמצאנו את עצמנו אפילו נהנים לנהוג עליה? בדרך כלל, כשאנחנו נכנסים ומתיישבים מאחורי …
Read More »גולף GTI 8.5 – החצי שעולה על השלם?
היום, מזג האויר הטיב עמנו. מספר שעות של אחר צהריים חם למדי, שאריות של שמש מעל עננים סרבניים בחורף המתעתע של ינואר. גולף GTI אפורה זורמת לה על נחש אספלט אפור, מאתגר, מתפתל, מטפס ויורד קלות. הגולף האפורה, נעולה בצמיגים בשרניים על חישוקי "18 נאים, לועסת את האספלט הזה בזלזול …
Read More »מקסוס מיפה 9 – ביזנס קלאס על בטריה
ה-9 של מקסוס, כמובילת נוסעים, תתקשה לתמרן ולמצוא חניה בעיר הצפופה. מדובר ברכב גדול ממדים. לנסיעות ארוכות וממושכות היא מתאימה, אבל עם חסרון בולט ומשמעותי – טווח הנסיעה על חשמל. חד משמעית – במיפה 9 כדאי יותר להיות אחד הנוסעים, מאשר הנהג. לאן שלא תסתכלו, תראו מקסוס מיפה 9. לא …
Read More »קיה סלטוס – התלבטות, עם למד
פעם, הבחירה הייתה קלה. ידני, בנזין – פשוט ואמין. בדרך כלל סובארו. היום, הכל יותר מורכב – חשמלי, היברידי, היברידי נטען, בנזין ודיזל. שלושים שנה אני כבר מורה לנהיגה וההתלבטות, איזה רכב לרכוש, חוזרת מידי כמה שנים. הגיע הזמן להחליף את הסיטרואן C5 איירקרוס, אבל האם הקיה סלטוס היא מחליפה …
Read More »קופרה פורמנטור 1.5 – ישועה למזימה
לפעמים מקננת לי בראש המחשבה שהכל זו מזימה אחת גדולה: תעשיית הרכב ממש רוצה שיימאס לנו לנהוג. מבחינתם הם כבר מתכננים את השלב הבא של ההתניידות בכבישים, מיקרו-מוביליטי, אם תרצו.למה שמר ישראלי ירצה להחזיק רכב בבעלותו במקום להזמין רכב מזדמן, בבעלות של המדינה או איזו קונגלומרט ענקי, לנסיעה אוטונומית לאנשהו?אז …
Read More »