אופל פרונטרה – מה שבע?


לפני שלושה עשורים, השם אופל פרונטרה סימל משהו אחר לגמרי.
זה היה רכב שטח אמיתי – עם שלדת סולם, הנעה כפולה, ומראה קשוח של מי שלא מפחד מבוץ.
היום, כשהשם הזה חוזר לחיים, הוא נושא על גבו הבטחה שונה: לא עוד רכב שטח קשוח, אלא קרוסאובר משפחתי קטן עם שבעה מושבים, שמחליף את האופל קרוסלנד הוותיקה ומשתף מכלולים עם סיטרואן C3 איירקרוס החדשה.

.
האם הניסיון לשלב תדמית גרמנית עם בסיס הודו-צרפתי (וייצור בסלובקיה) מצליח לייצר את רכב המשפחה החכם הבא של אופל – או שמדובר בניסיון חמוד, אך לא בשל? יצאנו לבדוק.
.
מבחוץ, הפרונטרה החדשה נראית מודרנית ומוקפדת. הפרונטרה מבוססת על פלטפורמת Smart Car של סטלנטיס – אותה אחת המשרתת גם את הסיטרואן C3 ההודית.
בחזית בולטת חתימת ה־Vizor של אופל – פס שחור מבריק המחבר את יחידות התאורה הצרות, מראה שמצליח לשדר ביטחון ובגרות.
פרופורציות מאוזנות, עם אורך של 4.39 מטרים, רוחב של 1.79 מטרים וגובה של 1.66 מטרים – מידות קומפקטיות מאוד ביחס לעובדה שמדובר ברכב שבעה מושבים. כשמאחור, העיצוב שמרני יותר, עם פנסים קטנים ושטוחים ודלת תא מטען רחבה. היא אולי לא מושכת מבטים כמו פיג’ו 2008 או מאזדה CX-30, אבל יש בה משהו חמוד.


הכניסה לתא הנוסעים חושפת את נקודת התורפה הברורה של הפרונטרה.
העיצוב עצמו נאה ומודרני, עם לוח מחוונים דיגיטלי ומסך מולטימדיה בגודל 10 אינץ’ המוצב בזווית נוחה.
יש תמיכה מלאה ב־Android Auto ו־Apple CarPlay אלחוטיים, והממשק עובד במהירות.
אבל מהרגע שאתה מניח יד על הדלת או הקונסולה, החיסכון ניכר…
פלסטיקים קשיחים בכל פינה, ריפודים דקים, ותחושת תקציב נמוך גם באזורים שחשובים למגע יומיומי.
המושבים עצמם נוחים יחסית לשימוש יומיומי, אך חסרי תמיכה אמיתית בגב התחתון.
השורה השנייה ניתנת להזזה על מסילה – פתרון חכם שמאפשר לבחור בין יותר מקום לרגליים לבין קצת מקום לשורה השלישית.

והשורה השלישית?
כמו ברוב המתחרים הקטנים (דוגמת דאצ’יה ג’וגר), מדובר בפתרון לוגיסטי בלבד – שני מושבים לילדים או מבוגרים נמוכים מזדמנים.
מרווח הראש סביר אך מרווח הרגליים שם מוגבל מאוד, והגישה אליהם אינה נוחה ומה עם תא המטען? שבעה מושבים פתוחים משאירים נפח סמלי של כ־40 ליטרים בלבד – מקום לשני תיקי גב קטנים ובקושי.
בקיפול השורה השלישית מתקבלים כ־450 ליטרים, שהם כבר בגדר שימושיים, אבל זה עדיין פחות ממכוניות משפחתיות בגודל מלא.


מתחת למכסה המנוע שוכן מנוע טורבו־בנזין בנפח 1.2 ליטר עם מערכת היברידית קלה (MHEV) ותיבה כפולת מצמד E-DCT שכבר פגשנו בקבוצת סטלאנטיס.
השילוב מניב 145 כ"ס ו־23.4 קג"מ, המספיקים לתאוצה של כ־10.5 שניות מעמידה ל־100 קמ"ש.
בנסיעה עירונית, הרכב מגיב בקלילות. המנוע החשמלי הקטן מוסיף דחיפה נעימה בזינוק, והמעברים בין חשמלי לבנזין כמעט בלתי מורגשים. החלפות ההילוכים מורגשות לעיתים בזמן הורדת הילוך ובהילוכים הנמוכים. בלימה רגנרטיבית מסויימת מורגשת עם הרפיית דוושת התאוצה ובהילוכים הנמוכים אף מפעילה את אורות הבלם מאחור.
גם בכביש הבין־עירוני, הביצועים מספקים. צריכת הדלק, שנרשמה במהלך מבחן שלא כלל שבעה נוסעים, הייתה כ-13 ק"מ לליטר.

פרונטרה


אם דיברנו על “גרמניות”, כאן היא נעלמת כמעט לחלוטין.
המתלים אמנם רכים, אבל לא מצליחים לספוג היטב מהמורות קטנות בעיר.
במקום תחושת ריחוף מתקבלת תחושת קפיציות, במיוחד על שיבושי אספלט או פסי האטה.
בנסיעה מהירה הבולמים מעט מתייצבים, אבל רעשי מנוע, כביש ורוח חודרים בצורה מוחשית מדי.
זה רכב שמתאים לנסיעות יומיומיות קצרות, פחות למסעות משפחתיים ארוכים לקצוות המדינה.
ההיגוי קל מדי, אך די מדויק.
לפרונטרה בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, זיהוי תמרורים, זיהוי עייפות נהג, התרעה על "שטחים מתים" ומצלמת נסיעה לאחור. אם קר לכם בחורף, תוכלו להזמין גם חבילת Winter Pack הכוללת חימום מושבים קדמיים והגה.

פרונטרה


לאופל הקטנה יתרון ענק לעומת רוב המתחרות – השימושיות. הראות החוצה טובה, קוטר הסיבוב קטן, והדלתות נפתחות בזווית רחבה.
הכניסה והיציאה , למעט לשורה השלישית, נוחות, אפילו לסבים ולסבתות המצטרפים לנסיעה.
בשורה השנייה שקעי USB, תאי אחסון חכמים ומושבים נעים, והגישה למערכת המולטימדיה קלה וברורה.
כלומר- ביום־יום, בעיר, זו מכונית נוחה מאוד לתפעול, גם אם היא לא מצטיינת בנוחות הנסיעה.

פרונטרה


אופל פרונטרה זשכתה לאחרונה במכרז צה"לי ומוצעת בארץ רק ברמת GS, מתומחרת ב-145,000 ש"ח אך רק אם ויתרתם על שורת המושבים השלישית ושני המושבים הנוספים. גם אם אלה מינימליסטים, הם בהחלט יתרון שימושי למי שנדרש לעיתים, להסיע יותר מחמישה נוסעים.על התוספת הזו – שני מושבים מתקפלים, מטפס המחיר ב-12,000 ש"ח (157,000 ש"ח).
זה מציב אותה מול סיטרואן C3 איירקרוס ו-דאצ’יה ג’וגר, שתי מתחרות ישירות המציעות גם הן שבעה מושבים – הדאצ'יה דגולה יותר ויקרה יותר מהשתיים מביתלובינסקי. מבין האחיות התאומות גם במחירן, הסיטרואן מציעה אחריות לשנה נוספת לעומת האופל (חמש שנים) ופטנט ייחודי לשיפור נוחות הנסיעה (מבחן בקרוב).


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

אופל פרונטרה החדש – השקה בישראל

Tweetקבוצת לובינסקי, אחת מקבוצות הרכב המובילות בארץ, נוסדה בשנת 1936 ומייצגת את מותגי פיג'ו, סיטרואן, …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *