ג'ילי

ג'ילי גאומטרי C – הגיע זמן הנקמה


ג'ילי גאומטרי C היה הרכב החשמלי המלא הראשון שבו נהגתי, אי שם לפני כמעט שנתיים.
ומה אגיד לכם?
השד לא היה כזה נורא.

מאז נהגתי על עוד אי אילו חשמליות, חלקן טובות יותר וחלקן פחות והעברתי צ'יפים שונים ומשונים בעמדות טעינה.
מאז גם הג'ילי הספיקה די הרבה: היא נמכרה בכמויות יפות ואפילו החזיקה בתואר החשמלית הנמכרת ביותר בארץ בשנה שעברה. מאז גם הגיעו לעולם עוד כמה מתחרות ישירות, חשמליות סיניות גם הן, שהחלו לזנב ב-C–MG4, אורה פאנקי קאט והבולטת מכולן BYD אטו 3. האטו דחקה את ה-C מהובלת טבלת המכירות בשנה הנוכחית ועכשיו הגיע זמן הנקמה של ג'ילי.
אז לקחנו את ג'ילי גאומטרי C 480 פרו שעולה כ-166 אש"ח לסופ"ש ארוך.
.
השביעי באוקטובר 2023 היה אחד הימים הקשים שעברה מדינת ישראל. ג'ילי המבחן הייתה אצלי באותו יום שבת ארור. התכנון היה לרדת דרומה ולבקר בכביש 10 שהיה פתוח בחג ועמד להיסגר באותו יום.
.
אספתי את הג'ילי ממגדל טויוטה ביום חמישי שקדם לאותה שבת ונסעתי עם המשפחה לעמק המעיינות. זו חתיכת נסיעה ארוכה לשכשוך בגני חוגה.
שום דבר לא רמז על מה שעומד להתחולל בשבת…

ג'ילי

הג'אומטרי C שמיוצרת משנת 2019, מבוססת על דגם עם מנוע בנזין שהוצג עוד בשנת 2016.לפני שנה הוצגה בחו"ל מתיחת הפנים של ה-C שכוללת שינויים קוסמטיים מבפנים ומבחוץ ושיפור במערכות הבטיחות האקטיביות.
.
מבחוץ ההבדלים נראים לעין למרות שהם מינוריים: עיצוב חדש לפגוש הקדמי, "גריל" מואר כמקובל היום (בניגוד ל"אין-גריל" לפני מתיחת הפנים) וחישוקים קלים עם עיצוב שמזכיר עלי כותרת של פרח. הפרופיל והישבן לא השתנו ולטעמי החישוקים הקודמים היו נאים יותר. נו שוין.

ג'ילי

כאמור, סוף השבוע הארוך עם ה-C התחיל ביום חמישי. יום חם, יום כזה שמאפשר לבחון לעומק את ההשפעה על טווח הנסיעה ועל תפקוד המזגן. שני דברים קריטיים ביותר ברכב.
תמשיכו לקרוא כדי לדעת אם ה-C צלחה את זה בשלום.
אז שניכנס פנימה?
מבפנים, מתיחת הפנים מביאה שינוי משמעותי יותר מבחוץ.
תסתכלו בתמונות: תא הנוסעים של ה-C היה ועדיין מקום שנעים לשהות בו. שילוב הצבעים נעים לעין. יש גרפיקות גאומטריות בכל מקום.
הקונסולה הראשית ובורר ההילוכים "נעלמו". איכות החומרים טובה ואיכות ההרכבה, גם ברכב שכבר עבר 6500 ק"מ בנסיעות הדגמה, טובה ואין צקצוקים מחלקי הפלסטיק.
מעבר לעיצוב, האבזור תורם לתחושת העושר בתא הנוסעים. יש פסי תאורה שניתנים לכוונון, משטח טעינה אלחוטית לטלפון בהישג יד, שני מסכי תצוגה טובים עם אפשרות לעמעום, מערכת bose נחמדה ותאים מדופני גומי בקונסולה, בין היתר.

עם הויתור על הקונסולה המרכזית, בורר ההילוכים בצורת חוגה הפך להיות מנוף על מוט ההגה. ממש כמו במרצדס. הנדסת האנוש סבירה: אין כפתורים פיזיים והרוב נשלט דרך מסך המגע ופתחי אוורור ממוקמים נמוך מדי מתחת למסך. צריך גם להתרגל לתפעול המגבים, שבורר ההילוכים גנב את מקומם. מתיחת הפנים עדיין לא פתרה את החוסר בקישוריות אנדרואיד אוטו / אפל קארפליי. נותר לקוות שיימצא פתרון מהיצרן שיועבר ללקוחות בעדכון Over The Air. אמן.

בדרך חזרה מעמק המעיינות אל המרכז, מתגלה מכונית נוחה וקלה מאוד לנהיגה. המיזוג מצוין ומתגבר היטב על החום שבחוץ. שדה הראיה טוב. מערך המצלמות ההיקפיות מכובד ופעיל גם בנסיעה אטית ולפני פניות. שלל מערכות הבטיחות האקטיביות מורגש מאוד בנסיעה. זה מעולה לאלו שלא מרוכזים בכביש אבל יכול להציק לכל השאר. גם אם תנתקו אותן, הן יחזרו לפעולה בנסיעה הבאה. האח הגדול לא הולך לשומקום.
תא הנוסעים מציע מרחב מחיה מצוין למשפחה. הכניסה והיציאה די נוחות, יש פתח מיזוג גדול ליושבים מאחור, יש מספיק מקום להניח את מה שצריך בתאים וכיסי אחסון. גג השמש הפנורמי הוא אטרקציה לילדים אך בגללו הפדחת של נוסעים גבוהים מ-190 ס"מ תלטף את התקרה. על צד החובה ניתן למנות את חסרונה תאורה במושב האחורי ואת הרצפה שאינה שטוחה לגמרי במושב האחורי. תא המטען מצומצם מהמצופה מרכב משפחתי אבל לפחות הקניות מהסופר ייכנסו שם. יש תא אחסון מתחת לרצפת תא המטען אבל חבל שתיק כבל הטעינה גדול מכדי להיכנס לתוכו.

הדרך הארוכה אל ומעמק המעיינות מאפשרת להתרשם מאיכות הנסיעה של ה-C. לא הרבה השתנה מהפעם הקודמת: נוחות הנסיעה של ה-C הייתה ונשארה טובה למדי. כיול מערכת המיתלים טוב: הכיול מעט נוקשה בעיר אבל מרסן היטב את 1700 הקילוגרמים של ה-C בכבישים בינעירוניים.
.
למרות הנוקשות היחסית בכבישים עירוניים וחישוקי 18 אינץ' על חתך 45, ה-C לא מתרסקת על שברים בכביש. התלונה היחידה היא מעט רעשי כביש ורעשי רוח במהירות בינעירונית אבל זה מתקבל על הדעת בחסרונו של שאון מנוע בנזין.

מתחת למכסה המנוע הקצר אין שינויים משמעותיים, אם בכלל.
המנוע החשמלי מפיק את אותם 204 כ"ס ומזניק את ה-C למאה קמ"ש תוך 7 שניות ועד למהירות מירבית מוגבלת של 150 קמ"ש. קיימים שלושה מצבי נהיגה שעיקר ההבדל ביניהם הוא התגובה לצורך חסכון בסוללה. הסוללה בנפח של 70 קוט"ש מאפשרת טווח ריאלי של עד 485 ק"מ.
במאמר מוסגר, היבואן מעניק אחריות של 8 שנים או 150 אלף ק"מ על הסוללה וניתן גם להרחיב אותה בתשלום. נחמד.

ג'ילי

למרות שבטח לא הגעתם עד כאן בשביל זה, צריך לסמן V גם על פרק התנהגות הכביש.
בדומה לחשמליות סיניות אחרות עם הנעה קדמית, גם ה-C קצת מתקשה להוריד את כל הכוח שלה לכביש. אבל דווקא ה-C מצוידת בצמיגי מישלן איכותיים יותר מהצמיגים הסיניים של המתחרות וזה בהחלט מורגש. מעיכה של דוושת התאוצה באמצע פניה, תוביל לתת היגוי מורגש אבל פחות קיצוני מהמתחרות.

אחרי החזרה מעמק המעיינות ונסיעות נוספות, נותר ל-C חשמל רק לעשרות בודדות של ק"מ.
בבוקר שבת, כשכבר הצלחתי להתעורר, הגיעו החדשות הקשות על מה שהתחולל ביישובי העוטף והסביבה. כביש 10 ימתין כבר לשנה הבאה, אחרי שנביס את כל הטרור הזה שנפל עלינו.
.
אי אפשר לסכם סוף שבוע כזה שלא הסתיים עד היום במשפט אחר מאשר – עם ישראל חי.
אבל את מתיחת הפנים של ג'ילי גאומטרי C אפשר לסכם: היא הייתה ונשארה קומפקטית חשמלית שימושית למשפחה.


About דניאל סקלי

מעריץ של רודסטרים והחיים הטובים

Check Also

BYD סיל – טוענת לכתר

Tweet על הכוונת שלה נמצאות מכוניות כמו טסלה 3 ואיוניק 6. בשווקים מסויימים תפגשו אותה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page