IS300

לקסוס IS300 – ליהנות בדרך אל היעד


"מזג אויר אידאלי לקחת את ה- IS300" אומר הבחור שמוסר לי את מפתחות הלקסוס באולם התצוגה בהרצליה. בחוץ חורפי, קר וגשום. קרוב לוודאי שהוא לא התכוון לעובדה שלמכונית המבחן ברמת הגימור הגבוהה מושבים קדמיים מחוממים…

לקסוס IS היא מכונית ספורט-סדאן יוקרתית, הדגם המעודכן שהגיע לישראל ב-2021, עבר עדכון עיצובי, שינוי ממערכת הנעה היברידית למנוע טורבו וכיול שהפך לספורטיבי יותר.
מכונית שמתחרה ישירות בב.מ.וו סידרה 3 ואלפא רומיאו ג'וליה וגם היא בעלת הנעה אחורית, חייבת להיות כזו שמשמחת לבב אנוש. אז יצאנו לדרך.
.
הלקסוס הזו נראית מצוין. הפרופורציות נהדרות, הקווים אלגנטיים אבל הלוק ספורטיבי. סוף סוף מכונית לא מוגבהת ולא מוגזמת במידותיה. אתלטית, ללא סרחי עודף וללא שומנים מיותרים. הדגם הזה הושק ב-2013 והעדות לכך בולטת יותר בפנים הרכב. מתי ראיתם לאחרונה מערכת שמע (נהדרת בפני עצמה) עם חריץ להכנסת דיסקים…?
.
תא הנוסעים נראה מעט מיושן, בטח ביחס לכל העיצובים משופעי המסכים בדגמים חדשים שאנחנו בוחנים כאן. אבל אנחנו אוהבים כאן את הישיבה הנמוכה ואת תנוחת הנהיגה המצוינת. גם המושבים נוחים ותומכים וגם אם התחושה כאן מעט קלסטרופובית, אין בחלק הקדמי של הרכב צפיפות מטרידה, אם כי חוסר במקומות אחסון ותא כפפות סמלי, בולטים בתא הנוסעים. במושב האחורי הסיפור אף פחות מרווח ואל תצפו כאן לסאלון גדול ונדיב ובטח לא למקום מרווח לנוסע שלישי מאחור. 450 הליטרים בתא המטען בהחלט מספקים, אם כי פתח העמסה גדול יותר היה מתקבל כאן בברכה.

הלקסוס יודעת לפצות על העיצוב הלא לגמרי עדכני, בעזרת תחושת יוקרה הבאה לידי ביטוי בחומרים איכותיים, איכות הרכבה וגימור גבוהים. אהבנו את מד הסל"ד הגדול הנע על מסילה הצידה כדי לפנות מקום למסך קטן בלוח המחוונים, את חוגת מצבי הנהיגה, וגם את ההגה הנע באופן חשמלי כדי להקל על יציאה וכניסה. דווקא עם ידיות תפעול המגבים והאיתות פחות הסתדרנו, והם דורשים זמן להסתגלות. מאידך, למראת הצד הקטנטנה והישרה בסגנון האמריקאי, קשה מאוד להתרגל. אנחנו שונאים מראות כאלו!

אבל עכשיו גשום והכביש חלק, ולא באנו לספר לכם את מה שתוכלו לבדוק באולם התצוגה. מכונית היא מוצר דינמי ואבוי למי שרוכש רכב (ויש לא מעט כאלה) ללא נסיעת מבחן.

לקסוס מתקשרת ליוקרה ויוקרה מתחברת לנוחות. למרות האופי הספורטיבי של הדגם, הפתיעה ה-IS בנוחות טובה מאוד שהעניקו המתלים האקטיביים. למרות צמיגים בחתך נמוך מאוד (רחבים ונמוכים יותר מאחור) ועל-אף הנוקשות הבסיסית, איכות הנסיעה כאן טובה בהחלט וככל שמתגברת המהירות, היא הולכת ומשתפרת. זה מגובה בבידוד רעשי מנוע ורוח, אבל נפגם משהו, בגלל רעשי כביש שפחות אופיינים ל-DNA של לקסוס.

IS300

כמתחרה לב.מ.וו ולאלפא שהוזכרו כאן קודם, על הלקסוס IS300 להוכיח גם מעבר לנוחות נסיעה, כי היא ראויה להיחשב כ"ספורט-סדאן". הנעה אחורית בלבד איננה ערובה לניהוג משובח. שלדה מוקשחת וכיול נכון הם חלק מהסיפור והסיפור של ה-300 הוא שיפור לעומת הדגם הקודם. האחיזה כאן גבוהה מאוד, יכולת הפניה מרשימה, וגם אם הלקסוס הזו לא ממהרת לנתק את זנבה בצורה פוטוגנית, היא לא תתסכל את הנהג עם תת היגוי מסרס בכניסה מהירה לסיבוב. ההגה מדויק ומתקשר, הבלמים עוצמתיים דיים וליניארים והמכונית מרגישה כחתיכה אחת מהודקת ומאוזנת. דיפרנציאל מוגבל החלקה מאחור- אם היה קיים כאן – היה משחיז עוד יותר את יכולתה של ה-300.

מנוע טורבו בנפח שני הליטרים של ה- IS300 המשודך לתיבה אוטומטית פלנטרית שמונה הילוכים, שש אלי סל"ד ומטפס בקלות עד לקצת מעל 6000 סל"ד. 241 כ"ס ב-5800 סל"ד ומומנט של 35.7 קג"מ ב-1650 סל"ד נמוכים, מזניקים את המכונית ל-100 קמ"ש מעמידה תוך 6.9 שניות עד למהירות מרבית של 230 קמ"ש. לא מדובר כאן בביצועים מסמרי שיער וגם אלה הקירחים שבנינו ישוועו ליותר מחץ וכח מתפרץ. תפעול ידני של תיבת ההילוכים יזרז את המעבר בין יחסי ההעברה, בעוד שבמצב אוטומטי מורגש לעיתים פער קטן בין הפקודה ברגל ימין להורדת ההילוך בפועל. הלקסוס הזו תדע לטפל גם אם יתווספו לאורווה שמלפנים סוסים נוספים ואנחנו אף נשמח על כך.

IS300

טיפוס לסיבובי מנוע גבוהים בשילוב עם מערכת (ASC – Active sound control) יפיק צליל מנוע מלאכותי ודי מענג. אבל בצלילים הבוקעים ממערכת השמע המעולה Mark Levinson עם 17 רמקולים וסאבוופר, קשה להתחרות. מדובר ברמת הגימור F-SPORT פלוס המוסיפה בין היתר גם שעון אנולגי בקונסולה עליונה, מראות צד עם מפשיר אדים, גימורי F-Sport חיצוניים, מושבים ספורטיביים, דוושות אלומיניום, הגה מתכוונן חשמלית ועוד. מחירה של זו 310,000 ש"ח.

אהבנו את ה- IS300 ולא רק בגלל שאנחנו אוהבים מכוניות שמכוונות לנהיגה. הלקסוס הזו יודעת להיות אלגנטית, נוחה ואיכותית ויחד עם זאת מוסיפה את התבלין השמור למכוניות עם קורטוב ספורטיביות. אמנם, לא נפלנו ממושב הנהג בכל מה שקשור בביצועי המנוע, וגם צריכת הדלק לא התגלתה כחסכונית במיוחד (כ-10 ק"מ לליטר בנהיגה שפויה, 8 ק"מ לליטר בנהיגה מעלה חיוך וקצת פחות ברגעים אינפנטיליים יותר).

לקסוס IS300 המחודשת היא מכונית לטעמנו. היא מאוזנת בין כל מרכיביה, וגם אם יש לה, פה ושם, חסרונות, אנחנו חושבים שכך צריכה להיות המכונית לאותם אלה המבקשים ליהנות מהנהיגה, ולא רק להגיע ליעדם תוך כדי פיהוק.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

לקסוס LX600 VIP – הענק הירוק VIP

Tweet מי הוא VIP? למי אנחנו יכולים לקרוא איש חשוב מאוד?האם כל מי שיכול להרשות …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page