מיצובישי ASX – יום הולדת שמונה


הכל משתבש כשאתה הופך להיות הורה לילדים. אתה כבר לא יכול לנהל את סדר היום שלך בלי להתחשב באחרים ופתאום רכבי כביש-שטח מתחילים למצוא חן בעיניך: מרחב טוב ותא מטען גדול וגבוה מרחיבים את ליבם של ההורים. לבחון את ה-ASX בסופ"ש היה נראה כמו הדבר הנכון לעשות: לקחת את המשפחה ולצאת לטיול חביב. אבל אז הגיעה הבשורה שיש מסיבת יומהולדת…

יומולדת 4 או אפילו 5 הוא תאריך משמעותי לילד אבל הוא משמעותי הרבה יותר לדגם של מכונית. מדובר במועד מקובל למתיחת פנים/רענון דגם ובמקרים נדירים אף בהחלפה לדגם חדש. מיצובישי ASX נולד בשנת 2009, תכף חוגג יום הולדת שמונה וזה לא מעט. השאלה היא האם בפועל מדובר בסוס מת או בקניה מוצלחת במחיר אטרקטיבי?

בכדי להיות הורה טוב, משנים תכניות: ויתרנו על הטיול החביב ושלחנו את הגדולה למסיבת יום ההולדת. ארזנו את שלושת הבנות ויצאנו לנסיעה קצרצרה. מתברר כי הבנות לא מתלהבות להיכנס ל"אוטו הלבן". מבחוץ  ASX נראה חלק ממשפחת  מיצובישי, עם הגריל הגדול הכבר לא כל כך אופנתי, אבל היי, חישוקי ה-18 אינץ' של האאוטלנדר מעוצבים למשעי. עוזר להחיות במשהו עיצוב מיושן.

אחרי יום ההולדת הוחלט שקופצים לסבתא, לצהריים. אין ספק שההורים חייבים קצת תעסוקה מבצעית בסופ"ש. הדלתות האחוריות מעט קטנות ולמבוגרים קשה מעט להיכנס. ברור שניסינו. משום מה, ה-ASX מרגיש צפוף יותר מהאאוטלנדר שעימו הוא חולק את הפלטפורמה ואת אותו גודל של בסיס גלגלים. כנראה שיש קשר לגודלו של משטחו העליון של לוח המחוונים – סטייל מיניוואן מגודל. אבל לבנות שלנו זה לא מפריע; שלושת מושבי הבטיחות ממוקמים היטב על המושב האחורי המרווח: נקודת זכות ראשונה ל-ASX. אבל למה לרכב משפחתי שכזה אין פתחי מיזוג גם מאחור?

נוסעים לסבתא. זה הזמן לבדוק למה ה-ASX מסוגל. יחידת הכוח דומה עד כדי זהות לזו שמותקנת באאוטלנדר וזה מצוין. ה-ASX  הוא רכב זריז. מאידך, על התלהבות הנהג משלמים ברעש מנוע, בהתנהגות לא נעימה מצד תיבת ההילוכים הרציפה תחת עומס ובצריכת דלק לא מרשימה (6 ק"מ לליטר כשאבא מתלהב ו-11 ק"מ לליטר כשאבא שומע לאמא ונוהג כמו בנאדם).

ואם כבר הזכרנו יום הולדת , גילו המופלג של ה-ASX בא לידי ביטוי בתוך הרכב; למרות שאיכות החומרים טובה, הנדסת האנוש לא מרשימה ויש לא מעט דברים קטנים ומעצבנים שפחות נפוצים בדגמים מתחרים. ועוד משהו – למה להתקין מראות צד ישרות המקטינות את שדה הראיה?

נוסעים לסבתא. הבנות ישנות. ה"אשם הבלעדי" הוא ה-ASX שמציע נוחות נסיעה מצוינת. כיול המיתלים רך למדי ולמרות החישוקים המוגזמים בגודלם (וכתוצאה מכך – חתך צמיג נמוך), שברי האספלט לא מצליחים לשבש את איכות הנסיעה. יכולת מבורכת זו קיימת גם באחיו הגדול של ה-ASX, הלא הוא האאוטלנדר.

היינו מבקשים קצת יותר בידוד מרעשי הכביש והרוח , אבל כנראה שנצטרך להמתין לדגם חדש שיופיע בשנה הקרובה. מגיעים לסבתא. שולפים את העגלה של הקטנה מתא המטען הגדול והגבוה. אין ספק שיש לי סיבות לא רעות לשאלה, למה התחלתי לחבב רכבי כביש-שטח.

בדרך חזרה הביתה, אני מהרהר לגבי יום ההולדת של ה-ASX; למרות גילו המופלג של ה-ASX נראה שמיצובישי השתדלו להצעיר את הרכב: חישוקים גדולים ונאים? צ'ק. מערכות בטיחות אקטיביות אינטגרליות? צ'ק. מערכת מולטימדיה טובה בהתקנה מקומית? צ'ק. אבל למרות כל אלו, ה-ASX כבר לא צעיר.

ASX הוא רכב משפחתי מוצלח. בוטוקס, סיליקון ומתיחות מצליחים להפוך רכב מיושן למתחרה ראוי בסגמנט הצפוף הזה, הכולל גם דגמים חדשים ורעננים. הדגם הבסיסי נמכר תמורת 133,00 ש"ח. הפרימיום שנבחן כאן יעלה לכם 143,000 ש"ח.

 

 


About דניאל סקלי

מעריץ של רודסטרים והחיים הטובים

Check Also

מותגי OMODA ו-JAECOO – החל מהרבעון השלישי של 2024 בישראל

Tweet כלמוביל תחל לשווק את מותגי הרכב JAECOO ו-OMODA הדור הבא מבית Chery המתבססים על …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page