סיטרואן C1 Airspace – שמיים פתוחים


מכוניות עם גג נפתח, יקרות יותר, אבל אם תסתפקו במיני קטנה ובסיסית, יתכן ותוכלו להרשות לכם אחת כזו – TOPLESS
כן, אפילו חדשה. 

סיטרואן C1 מחזיקה בתואר – "המכונית הזולה בישראל" ומשווקת גם בגרסה שמאפשרת לכם אפילו, לראות את השמיים.

סיטרואן C1 נולדה בשנת 2005, עברה מתיחות פנים ב-2009 ו-2012 והושקה בדור השני בשנת 2014. היא אחת  משלישית פיג'ו/ סיטרואן/ טויוטה המיוצרות במפעל משותף של היצרנים הממוקם בצ'כיה. C1 דור שני ארוכה בשלושה ס"מ מהדור הראשון וכבדה ממנו  ב-40 ק"ג.
זו מכונית מיני – עירונית, המתאפיינת בעיצוב מחויך, ממדים קטנים, ארבעה מושבים ואופי צעיר.
בגרסתה הבסיסית היא מצוידת בתיבה ידנית ומחירה כ-50 אלף ש"ח בלבד.  גרסת Airspace נמכרת עם תיבה אוטומטית- אלקטרונית שהיא למעשה תיבה רובוטית בעלת מצמד בודד. גרסה שהמייחד אותה הוא גג בד הנפתח לכל אורכו.

בישראל, מכוניות עם גג נפתח לא ממש שכיחות ברחובות העיר. אמנם גשם יורד פה מספר ימים מועט יחסית לאירופה, אך שמש קופחת עם קרינה גבוהה היא אויב לא פחות מר למכוניות פתוחות גג. את הגג הנפתח מומלץ להסיט רק בשעות בין הערביים , או בעונות המעבר, אז, החשיפה לשמש היא נסבלת.
פתיחת הגג מכניסה אור רב לתא הנוסעים, מאווררת אותו, מרחיבה את שדה הראיה לכיוונים נוספים וחושפת את נוסעי הרכב למבטי סקרנים. לא כולם יאהבו זאת, את הוויתור על האינטימיות היחסית שבתוך מכונית. אחרים, אחרי שנחשפו לגג הנפתח, יתקשו לחזור לתא נוסעים סגור וקלאסטרופובי. במכוניות שכאלה, כשאופציית פתיחת הגג נמצאת במרחק לחיצת כפתור, גם מצב הרוח משתפר.

נכון, פתיחת הגג ב-Airspace נעשית רק בחלק העליון של הגג  (כמו בקופסת סרדינים) וגם תוך כדי נסיעה. חשיפת הנוסעים איננה כבמכונית קבריולט אמיתית אבל התחושה אוורירית וטובה יותר מסתם חלון שמש סטנדרטי. נסיעה עם גג מופשל בעיר – נעימה, אך במהירויות בינעירוניות רעש הרוח כבר מפריע.

ל-C1 מנוע בן 998 סמ"ק החולקים בין 3 בוכנות. הקטנצ'יק הזה מפיק 69 כ"ס אבל אחראי לשנע 886 ק"ג בלבד (לפני שנכנסתם לאוטו…). הביצועים סבירים. אפשר לסחוט את המנוע ולשמוע גרגור חמוד ומתאמץ ולגרום לה לפזז בין שאר המכוניות בעיר. מחוץ לעיר העסק כבר פחות זריז. אמנם לא תגרמו לפקק בכביש 6, אבל רמת החרדה ממצלמות המהירות תרד.
נוחות הנסיעה בקטנה הזו מפתיעה לטובה. למרות מרחק הסרנים הקטן, הגלגלים הקטנים והמשקל הנמוך, הסיטרואן הזו לא תקפיץ אתכם על כל מהמורה. אם נוסיף לזה את המושבים הקדמים הנדיבים והמעוצבים, נקבל מיני שלא מענישה בסעיף איכות הנסיעה. מאידך, שני הנוסעים מאחור יאלצו להידחס בחלל מצומצם למדי. לגבי תא המטען לא נרחיב, כי 196 ליטרים מבהירים שהוא מיועד למעט ציוד.

אחרי הכל, המינימליזם תכליתו חסכון. את ה-C1 קל להשחיל למקומות חניה מזעריים וצריכת הדלק במבחן עמדה על כ-15 ק"מ לליטר בתנאי נהיגה נמרצים למדי.
צריכת הדלק הטובה, מושגת בין השאר תודות לתיבה האלקטרונית- רובוטית. זוהי בעצם תיבת גלגלי שינים כדוגמת תיבה ידנית שאת רגל שמאל שלכם, מחליף מצמד אוטומטי – רובוטי. תיבה שכזו מתקשה לבצע החלפת הילוך חלקה ורהוטה כנהג מיומן. החלפת ההילוך דומה יותר לביצוע של תלמיד נהיגה נרגש.
נדנוד והשהייה מורגשים והתחושה לא תמיד משובבת נפש. אמנם יחסית לתיבות שכאלה, המצב במיני הזו סביר, אך עדיין החיסרון מורגש. פדאלים מצידי ההגה מאפשרים גם תפעול החלפת הילוכים ע"פ החלטתכם ואם תתזמנו את ההחלפה עם הרפייה מיידית מדוושת התאוצה, ההחלפה תשתפר פלאים.

AIRSPACE  נמכרת ברמת הגימור הגבוהה הכוללת, בין השאר – מסך מגע צבעוני, דיבורית בלוטות', כניסות USB ו–AUX, מראות וחלונות חשמליים, בצד הנוחות. בצד הבטיחות, בנוסף למערכות המקובלות, מותקנת  מצלמת נסיעה לאחור, חיישני לחץ אוויר ומערכת למניעת הידרדרות לאחור

מחירה של גרסת הגג המשתפל הוא 78,000 ש"ח. מכונית מיני יעילה וחמודה עם ערך מוסף. נקודת התורפה שלה היא התיבה הרובוטית הלא רהוטה, הערך המוסף הוא הגג הניתן לפתיחה.

אבל C1 Airspace לא לבד. אחותה מבית – פיג'ו 108 נמכרת גם היא בגרסת גג נפתח. גם טויוטה אייגו Open-top הכמעט זהה לה ונמכרת אף בגרסה ידנית זולה יותר, רנו טויינגו אינטנס, פיאט 500C ואופל אדם רוקס יחשפו לפניכם את השמיים גם הן. שתי האחרונות יאלצו אתכם לעבור את רף מאה אלף השקלים. מהראשונות ברשימה, תקבלו עודף מ-100K ש"ח.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

SM V8 – איך סיטרואן כמעט והגיעה אל פסגת עולם הרכב?

Tweet סיטרואן SM היא אחת המכוניות המיוחדות שיוצרו, בין היתר בגלל השורשים החריגים שלה; היתה …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page