טיגואן 1.5

פולקסווגן טיגואן 1.5 – מנוע חדש


כשתסתכלו בקנקן, תראו רכב בעל קווים שמרניים, רציניים, זוויתיים. אתם תראו פולקסווגן. בתוכו – השמרנות שוב בולטת. אין הפתעות. הכל במקום, בדיוק במקום. תחושת הדיוק, האיכות, המוצקות, היא תעודת הזהות של המותג. פולקסווגן טיגואן 1.5 הוא לגמרי פולקסווגן, פולקסווגן גבוה.

כן, הוא מרשים, הטיגואן. אף אחד לא אוהב תחושה זולה במוצר יקר כמו מכונית. ידית רפויה, פלסטיק דק, תא כפפות שלא נסגר בקלות. זה עובד על הלקוח עוד באולם התצוגה, הלקוח הממשש, הלקוח הבודק. זה נותן תחושה שהכל ישאר שם במקום, לעולמי עד…

טיגואן, הקרוסאובר הקומפקטי המצליח של פולקסווגן, הוא אח לסיאט אטקה ולסקודה קארוק. רק שהטיגואן ממוצב, כמקובל בקונצרן, גבוה יותר ולכן – יקר מהם, גם אם המכלולים דומים.

טיגואן 1.5

פולקסווגן טיגואן 1.4 ליטר, הגרסה שהייתה הפופולרית במשפחת הטיגואן, הוחלפה בגרסת ה-1.5 הנבחנת כאן. זו הצטרפה לגרסת ה-2.0 ליטר כפולת ההנעה היקרה יותר. רמת הגימור היא זהה – 'קומפורטלין פלוס' והיא מקנה, גם לגרסה הזולה יותר, מראה זהה לגרסת ה-2 ליטרים. מראה שכולל תאורת פנסי לד מלאה חישוקי "18 קלים ומסוגננים, או בקיצור – מראה עשיר.

טיגואן 1.5 – מאובזר יותר

גם האבזור עשיר כאן מזה שהיה בגרסת ה-1.4 שהוחלפה.
הפעם, את פנינו מקבלים מושבי עור בעלי כיוונון חשמלי וחימום לנהג ולנוסע, לוח שעונים דיגיטלי היודע להשתנות בהתאם לדרישה, מערכת מולטימדיה "8 עם חיבור לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, מערכת מצלמות היקפית ואיתה גם חיישנים קדמיים ואחוריים, שמשות אחוריות מושחרות בטכנולוגיית LED, בקרת אקלים מפוצלת 3 אזורים, חיישני תאורה וגשם, פתיחה והנעה של הרכב ללא מפתח, בלם יד חשמלי, פתיחה וסגירה חשמלית של תא המטען ועוד. בנוסף, מצויד הדגם בחבילת בטיחות מקורית מלאה, הכוללת תיקון סטייה מנתיב ובקרת שיוט אדפטיבית.

טיגואן היא מכונית משפחתית מוגבהת. ככזו, הכניסה והיציאה ממנה נוחות והמרווח הפנימי בהחלט מספק. ליושבים מאחור – פתחי מיזוג ומגשים נשלפים. תא מטען בנפח מרשים של 615 ליטר, יבלע אל קירבו את מטענכם וגם תוכלו להקטין או להגדיל אותו בזכות מושבים אחוריים הנעים על מסילות ורצפה בעלת גובה משתנה.

טיגואן 1.5

מנוע ה-1.5 ליטרים טורבו יעיל וידידותי יותר לסביבה מזה שהחליף, והוא מספק 150 כוחות סוס ומומנט מירבי של 25.5 קג"מ בין 1500 ל-3500 סל"ד. את הטון וחצי מאיצה יחידת הכח מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 9.2 שניות, ובזכות 7 יחסי העברה של תיבת המצמדים הכפולים, תצליחו לראות על מד המהירות את הספרות 200 קמ"ש.

טיגואן – זריז, אבל לא ביריון!

טיגואן 1.5 הוא רכב זריז, אך לא בריון. התיבה מגיבה בזריזות (במיוחד במצב 'ספורט') . במהירויות אטיות לפעמים ניתן לשמוע קולות מכאנים של החלפת הילוכים מכיוון התיבה. לא משהו שיטריד אתכם. מעט מעצבן יותר היא ההשהיה בזינוק לאחר כיבוי המנוע של מערכת עצור-סע. אם תשייטו בנינוחות, תידלק נורית ECO ורק שתי בוכנות מהארבע ישתתפו בנטל. צריכת הדלק שנרשמה במהלך המבחן הייתה 11.5 ק"מ לליטר, וזה לא רע בהתחשב באופי הנהיגה שלנו.

בנהיגה בטיגואן היציבות היא גבוהה ונהיגה מהירה משרה עלינו נינוחות ובטחון. אין נדנוד מיותר והיציבות הכיוונית גבוהה מאוד. מתלי הטיגואן מכוילים על הצד הרך ובגדול – הנוחות טובה. אל תצפו לרכות מפנקת כזו שבה תיתקלו, למשל, בסיטרואן סי 5 איירקרוס. נוקשות הטיגואן באה לידי ביטוי כשחולפים על פני שברים ובליטות בכביש, במהלך המתלה הראשוני. מרגישים.

טיגואן הוא רכב מצוין. הוא נפוץ במקומות רבים בעולם ונחל הצלחה גבוהה במכירות הז'אנר. מיצובו כרכב יקר יותר (וכתוצאה מכך גם מחירו – 195,000 ₪), לא מאפשרים לו להתחרות עם מובילי הסגמנט הזולים יותר. תוספת של 20,000 ₪ תאפשר לכם להתקדם לטיגואן 2.0 ליטרים כפולת-הנעה וחזקה יותר, שתציע גם יכולת שטח לא רעה וביצועים עדיפים. וזו כבר דילמה מפתה.

טיגואן 1.5

.

.


About אייזיק דוידוביץ

עורך האתר. חי, אוהב ונושם את תחום הנהיגה והרכב. מדריך ותיק לנהיגה מתקדמת ועיתונאי בעל ניסיון בכתיבה למדורי הרכב בכלי התקשורת המובילים. ניתן ליצור קשר במייל iseack@drivetime.co.il

Check Also

Chery FX EV – השקה בישראל

Tweet Chery FX EV קרוסאובר קופה הנוחת בישראל באמצעות freesbe יבואנית Chery בישראל, זאת לאחר …

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Sorry, our business is not operational at this hour

Please try our contact page