על הפיג'ו 3008 החדשה, שכבר נמצאת בדור השלישי שלה, נהגנו זה מכבר. תחילה בהשקה בחו"ל שכללה נהיגה רק על הגרסה החשמלית ומאוחר יותר על גרסת ה-MHEV, בעלת מנוע 1.2 ליטרים טורבו המסתייע במנוע חשמלי קטן.
זו, ה-5008 המסוקרת בשורות אלה, בעלת מנוע זהה (MHEV) אך ארוכה יותר לטובת שורת מושבים נוספת המתיימרת להוביל שבעה נוסעים.
.
יחידת הכח, כאמור, זהה לחלוטין, כך גם סביבת הנהג. אפילו העיצוב הקדמי זהה ולכן תתקשו להבדיל בניהן מלפנים. הדגש הוא הפעם על החלק האחורי המוארך. כמובן שישנו כאן גם משקל חשוב למשקלה של המכונית הגבוה יותר מגרסת 3008 הקצרה יותר.
.
למעשה, פיג'ו 5008 מקטגוריית D-SUV, שוקלת 1625 ק"ג (רק 50 ק"ג יותר מה-3008), אורכה 4,791 מ' (24.9 ס"מ יותר מה-3008) ומרחק הסרנים גדול מהאחות הקצרה ב-16.2 ס"מ (2901 ס"מ). אלה מידות גדולות יותר גם מדגם 5008 היוצא במטרה לאפשר מרחב גדול יותר ליושבים מאחור ולתא המטען). למעשה 5008 גדלה בכל ממד לעומת הדור היוצא, למעט מרווח גחון ונפח הטענה מרבי נמוכים יותר.
.
אכן, במובילת הנוסעים החדשה, מרווח הנוסעים בשורת המושבים השנייה מרשים והמושבים גם ניתנים להזחה בנפרד. זהו למשל יתרון גדול על 3008 שבה ביקרנו במיוחד את הצפיפות במושבים הללו. לפיג'ו 5008, יש כמובן בנוסף גם שורת מושבים שלישית כשהפעם היא ראויה לישיבת אדם גם למבוגרים במידות סבירות. הכוונה היא שאם אדם בוגר יאלץ לשבת בשורה האחורית שברכב, זה יתאפשר ללא צורך להרכין את הראש, ולהצמיד את הברכיים לסנטר. ילדים ונוער קומפקטי מאידך, ישבו בשורה זו ללא פשרות כואבות של ממש. הכניסה והיציאה מהמושב האחורי הנ"ל, דורשת גמישות ומאמץ, על – אף הדלתות האחוריות הענקיות וקיפול מושב השורה השלישית המוצלח למדי. בפיג'ו 5008 החדשה שורת המושבים האחורית כבר איננה סמלית.



.
אותם אלה שישבו בשורה השנייה ייהנו ממרווח רגליים טוב ובטח ביחס ל-3008. הנוסע המרכזי בספסל יאלץ להתפשר על מושב צר למדי אבל קלות הכניסה והיציאה מהרכב לאותם נוסעים, מרשימה בהחלט. לטובת הכבודה של חמישה נוסעים יפרס תא מטען ענק בנפח 748 ליטרים, אך יצטמצם לכדי 259 ליטרים אם תפתחו את שורת המושבים השלישית. נפח הטעינה המרבי עם קיפול כל המושבים יגיע עד 1815 ליטרים.
.
מרשימה בהחלט היא גם סביבת הנהג, אותה כבר אהבנו ב-3008 – שילוב ההגה הקטן, עם תצוגת מסך עילי גדול וברור. הישיבה זקופה, ההגה נופל ישר לידיים, התצפית החוצה טובה, ומראות הצד יעילות ביותר. אם נוסיף לזה גם את השימוש בחומרים שרובם איכותים ומוקפדים, העיצוב הנאה, רמת ההרכבה, ניתן לטעות שמדובר ברכב מקטגוריית פרימיום יקרה.
.
ברמת ה-GT רשימת הפינוקים ארוכה וכוללת מושבים חשמליים מחושמלים, מחוממים ומאווררים היודעים גם להעניק עיסוי אמיתי. המושבים עצמם תומכים ונוחים גם אחרי מאות קילומטרים של נהיגה/נסיעה.
.
עם פיג'ו 5008 גמענו במהלך סוף השבוע החם מהרגיל, מאות קילומטרים. זו לא מכונית מרגשת או מסובבת ראשים. ה-5008 היא מכונית שתוכננה בהקפדה ואיכות הנסיעה בה, הניהוג המשובח, הארגונומיה הטובה מציבים אותה כחסרת תחרות בקטגוריה. יש בה, כמו ב-3008 משהו זורם, נעים, שגורם לרצות להיות בה ולנהוג בה. אולי זה שילוב של הסלון המרהיב, בידוד הרעשים, עבודת המתלים הנעימה, חיבור הנהג עם הרכב…

.
אמנם לא מדובר במכונית חדה ומהוקצעת לנהיגה כמו הדור הקודם של 3008/ 5008. כאן, האיזון המצוין בין כל המרכיבים עושה את זה. בסיס הגלגלים הגדול יותר מ-3008 משפר את נינוחות הנסיעה אף יותר, פוגם מעט בקוטר הסיבוב ובדינמיות וכמובן גם בביצועי המנוע בגלל תוספת המשקל.
.
לשתיהן כאמור מנוע טורבו תלת – צילנדרי עם תוספת חשמל במתח 48 וולט לתגבור. 136 כוחות סוס הנמתחים עד ל-145 כוחות סוס עם העזרה החשמלית, מועברים דרך תיבה E-DCS רובוטית כפולת מצמדים לגלגלים הקדמיים. התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5008 תתארך ב-1.1 שניות יותר (11.3 שניות) מאשר ב-3008 וע"פ הנתונים ייעצר לכם מחוג המהירות ב-200 קמ"ש מרבים, קמ"ש אחד מוקדם יותר מהאחות הקצרה. גם צריכת הדלק תושפע כמובן, ולמעשה במהלך ימי המבחן הראה לנו מחשב הדרך צריכה ממוצעת של כ-11 קילומטרים לליטר. זו כמובן צריכה הנובעת מנמרצות הנהג ומאידך, לא ממש הובלנו שבעה נוסעים וכבודה מלאה.
.
לאלה המבוגרים ביננו זכורות בוודאי מכוניות הסטיישן הארוכות של פיג'ו מדגמי 404, 504, 505 שתמיד נבנו על בסיס גלגלים גדול יותר, מרכב אורך יותר ואף מתלה אחורי מחוזק. היו אלה מכוניות נוסעים שחלקן יועדו להסעת שבעה נוסעים ואף שמונה עם מקום למטען. נוחות הנסיעה בהן הפתיעה לטובה, כך גם יכולת סחיבת משקלים, עבירות דרכים קשות ובניה קשוחה. המנועים היו לרוב מנועים שלא הגיעו אף ל-100 כוחות סוס וביצועים לא היו שם המשחק. כיום, לביצועי המכוניות החדשות משקל רב יותר בשיקולי הרכישה ולדעתי שלא בהכרח בצדק. במיוחד לאלה המתנהלים רוב הזמן באזור מישורי וצפוף במרכז הארץ, הצורך בהספקים גבוהים מיותר ולרוב לא ינוצל אפילו בחלקו.


.
פיג'ו 5008 החדשה בולטת לטובה בכמה היבטים חשובים: היא מרווחת מהדור הקודם ובוודאי מהאחות ה-3008. העיצוב החיצוני נאה וזה הפנימי מקורי ומרהיב. תחושת האיכות/חומרים/הרכבה מרשימים למדי והחשוב ביותר – הניהוג ונוחות הנסיעה הם מהליגה הגבוהה ביותר.
.
החסרון הבולט היא כמובן יחידת הכוח, שהכוונה היא כמובן לביצועים נחותים מהממוצע המקובל. אופן העברת הכח היא חלקה וזורמת וכמו שטענתי כאן קודם, אין כאן מחסור חמור בכוח באספקט הבטיחותי או אפילו השימושי. 5008 MHEV זריזה דיה לכל התנהלות וגם אם מדי פעם, בעליות לרמת הגולן למשל, עם הרכב עמוס לעייפה, ישמע המנוע כעסוק ומשתדל, לא מדובר בחסרון כזה משמעותי. יש לא מעטים שחסרון זה ירחיק אותם מרכישת הדגם הזה ויתכן שיעדיפו את גרסת הפלאג-אין או חשמל מלא, שיגיעו כנראה בהמשך ויהיו יקרות יותר.
.
לזו – תג מחיר של 229 אלף ש"ח לרמת ה-GT הבכירה שנבחנת כאן, וזה מציב את ה-5008 MHEV אל מול הסקודה קודיאק, ניסאן אקסטרייל, מיצובישי אאוטלנר וצ'רי טיגו 8. אנחנו חושבים שלמעט סעיף הביצועים, יש לו בהחלט מה להציע.

















