הקטנה האדומה הזו, לא מתביישת לשייט בנינוחות ובשקט יחסי, כאילו הייתה זו מכונית גדולה ויקרה. אמנם, תאוצה חזקה אין כאן, אבל הנהיגה קלילה, הנוחות מרשימה ומרווח הפנים, במיוחד מלפנים – מעורר הערצה. החלפת ההילוכים שנעשית בעזרת ידית ארוכה שמאחרי ההגה, לא זרה למי שנהג בדגמי פיג'ו 403, 404 או 504, …
Read More »סיטרואן C4 בנזין – גרסת האגזוז
אחרי שחווינו את גרסתה הכל-חשמלית של C4, שילבנו לרברס וחזרנו בזמן למנוע בעירה פנימית. כאן יש מפלט מאחור, בוכנות שעולות ויורדות, מגדש טורבו, שהופך מנוע בנפח 1.2 להרבה יותר יעיל, ותיבת הילוכים אוטומטית, שמתרגמת את תפוקת המנוע לסיבוב גלגלים במהירויות שונות.עד כמה זה, באמת, מרגיש כטעם של פעם?אם נתחיל מהסוף, …
Read More »ג'ילי גאומטרי C – קווים לדמותה
כשמדברים על מכוניות חשמליות – את זה כבר הבנתי – יש כמה פילים בחדר שרצוי ללטף ולהתייחס אליהם, לפני שמוציאים אותם לסוואנה או לספארי (ואף מילה על GM, למרות שזה מתבקש…). גאומטרי C של תאגיד הרכב הענק ג'ילי, השולט בין השאר בוולוו ולוטוס, היא עולה חדשה ומעניינת מאוד, מאחר והיא …
Read More »סקייוול ET5 – "החשמלית במסיכה"
סקייוול ET5 – "החשמלית במסיכה". מה זה? מי זה? מי זה היצרן הזה? לא מזהים את הסמל ולא יודעים לבטא את השם. "קח את המפתחות וסע" אומר לי נציג החברה. למקרה ותיגמר הסוללה קח איתך שני צ'יפים להטענה. נשבע לכם שאין לי מושג על מה אני עומד לנהוג…נתחיל בעיצוב – …
Read More »קיה קרניבל – המיניוואן הלבן
זה לא נעים לי – יציאה נחושה מהמקום עם קיה קרניבל, המיניוואן המכובד-למראה, מלווה בסחרור גלגלים ארוך וחריקת צמיגים צורמנית, משל הייתה זו הונדה סיוויק ישנה מושחרת-חלונות. עם האוטו הגדול והמרשים הזה, אני חייב להתנהג יותר בנימוס.למרות גודלו, קיה קרניבל הוא רכב קליל לנהיגה. ממדיו הגדולים מאפשרים הסעת שבעה נוסעים …
Read More »איסוזו די מקס – מקסימום בטיחות
"האם מכוניות קטנות בטוחות?" "האם מכוניות ישנות וכבדות יותר נחשבות לבטוחות יותר מאשר המכוניות החדשות הקלות?" "אם מכונית קטנה מקבלת ציון טוב במבחן ריסוק, האם זה אומר שהיא תחזיק מעמד גם בתאונה עם מכונית גדולה יותר, די מקס, למשל?"חבר טוב היה מעורב בתאונה חזיתית. יצא בזול יחסית. מכונית קטנה היא …
Read More »סקודה אוקטביה RS – משרד הבטחון
לא מבין מה כולכם מרגישים בטוחים יותר לשבת ב-SUV המוגבה שלכם, קחו סיבוב על גרסת RS של סקודה אוקטביה – משפחתית מהזן הנמוך – ולא תחושו ברגשי נחיתות. נהפוך הוא. ירדנו איתה עד למקום הנמוך בעולם, כדי לרדת לעומקה של המשפחתית הספורטיבית והעלינו חיוך על השפתיים. ים המלח הולך ונעלם. …
Read More »ג'נסיס THAT'S ALL- GV70
את אודי, ב.מ.וו ומרצדס אין צורך להכיר לכם, גם אם אתם מנותקים מעולם הרכב. על GENESIS (לא הלהקה) קרוב לוודאי שלא ממש שמעתם. כמו לקסוס עבור טויוטה, אינפינטי של ניסאן או DS – חטיבת היוקרה של סיטרואן, כך ג'נסיס – לא תאמינו שזו אחותה של היונדאי שלכם. המותג הדרום קוריאני …
Read More »סיטרואן e-C4 – חשמלית עם שכבת פינוק
לא אלאה אתכם בתלאותיי וחרדותיי, עם מכוניות מבחן המונעות על טהרת החשמל. אפשר לסכם את החוויות הללו בחשש מפני טווח נסיעה ההולך ופוחת, עמדות טעינה לא תקינות, ומה, לעזאזל, אספר לאיש הקשר של היבואן אם אתקע בדרך?אל דאגה – המבחן על גרסת החשמל של סיטרואן סי 4 החדשה (e-C4) הסתיים …
Read More »יונדאי פאליסייד – ענק מקוריאה
עם אורך של כחמישה מטרים ורוחב של כשני מטר, אני מתקשה למצוא ליונדאי הזו מקום חניה. כאן זו לא אמריקה. צפוף אצלנו. מאידך – בתוך יונדאי פאליסייד יש המון מרחב. אפילו לשמונה נוסעים. זה הסיפור של קטגוריית E-SUV. יונדאי פאליסייד, רכב קוריאני המיועד לשוק הצפון-אמריקאי, מאפשר בחירה בין 7 או …
Read More »